‘Saya Akan Lihat Anda Lagi’: Cerita tentang kehilangan dan penebusan Jackie Hance yang tragis

Hampir empat tahun yang lalu, tiga anak perempuan Jackie Hance yang tragis dibunuh dalam kemalangan kereta yang mengerikan. Saudara perempuan Hance berada di belakang roda kenderaan itu kerana menuju jalan yang salah di New York’s Taconic State Parkway. “Saya Akan Lihat Anda Lagi” menceritakan kisah bagaimana Hance bergegas dengan perasaan kehilangannya yang besar dan bagaimana dia mendapat kekuatan untuk meneruskan. Berikut adalah petikan.

PROLOGI

Warren menggerakkan kepalanya ke barak polis di Tarrytown, New York, dengan ketat memegang roda Acuranya. Ketiga-tiga anak perempuannya yang cantik berambut cantik itu harus pulang ke rumah sekarang dalam dua nada merah Windstar, didorong oleh kakaknya, Diane, tetapi sesuatu telah terjadi. Dia pergi ke tempat di mana dia memberitahu kakaknya untuk menunggu, tetapi tidak melihat tanda-tanda dari mereka. Bukan Diane atau dua anaknya. Bukan tiga gadisnya.

Kereta tidak hilang. Kanak-kanak tidak lenyap dari bumi.

'I'll See You Again'
Hari ini

Barak polis berada di hadapan. Warren bergegas masuk, dan bapanya, yang telah datang bersamanya, mengikuti belakang. Warren mula menceritakan kisahnya, tetapi para pejuang sudah mengetahui keadaannya.

Buku itu pengarang bersama:JackieHance sebuah ‘inspirasi’

“Orang lain memberi kami maklumat itu,” kata seseorang kepadanya. “Mungkin isteri awak.”

Pihak polis mendakwa mereka telah melakukan pencarian radius dua puluh lima batu, dan tiada tanda kereta yang hilang itu. Kemudian, Warren akan tertanya-tanya bagaimana mereka boleh terlepasnya.

Kanak-kanak tidak lenyap dari bumi.

Selepas panggilan terakhirnya dengannya, apabila dia terdengar sangat sakit, Diane berhenti menjawab telefon bimbitnya. Sekarang Warren mencadangkan bahawa polis cuba untuk mengesannya. Telefon bimbit mempunyai GPS dan ping isyarat sentiasa berfungsi di dalam filem. Jika mereka mencari telefon, mungkin mereka dapat mencarinya. Di latar belakang, Warren mendengar salah seorang pegawai mengambil panggilan 911 dari rakannya, Brad, yang juga menyeru untuk melaporkan keadaannya. Kereta hilang. Kanak-kanak yang hilang. Bimbang besar.

Polis, kurang prihatin, perlahan mendorong Warren untuk pergi.

“Ada restoran sekitar satu batu di jalan,” kata salah seorang polis. “Jika adik perempuan anda tidak merasa senang di jalan raya, mungkin di mana dia pergi untuk mendapatkan sesuatu untuk dimakan.”

Ibu gadis terbunuh dalam kemalangan: Bayi baru ‘membawa kita kembali ke kehidupan’

Warren dan ayahnya memandu ke restoran, tetapi Windstar tidak berada di tempat letak kereta. Ketika mereka berjalan tanpa tujuan selama beberapa minit, rasa kesiaan menelan mereka, dan Warren kembali ke balai polis. Kali ini, ketika Warren bangkit, seorang penolong bergegas keluar dan membuka pintu kenderaan polis.

“Masuk ke dalam kereta,” katanya kepada Warren. “Saya perlu membawa kamu ke hospital.”

Warren merasakan longkang darah dari kepalanya. “Ini tidak baik,” katanya kepada bapanya.

Mereka pergi ke hospital, dan Warren bergegas masuk, menjerit untuk anak perempuannya-anak perempuannya, hidupnya. Tiada siapa yang memberitahunya apa-apa.

“Di mana anak-anak saya?” Dia bertanya.

Seorang pengawal yang menunggu di sana membawanya ke bilik sebelah. Dia memberitahu berita Warren.

Warren membanting kepalanya, membuat lubang di dinding. Kemudian yang lain. Dia akan menumbuk lubang di alam semesta jika dia dapat, menghentikan masa, membuatnya kembali. Trooper itu mula terisak-isak, hancur. Dia menunjukkan Warren gambar bayinya sendiri dan Warren bertepuk tangan di belakangnya apabila pasukannya menangis dengan simpati dan ketakutan dan kekecewaan.

Ketenangan aneh datang kepada Warren. Dia ingin bercakap dengan seseorang tentang sumbangan organ, untuk melihat bagaimana dia dapat membantu walaupun kehidupannya sendiri hancur. Tetapi ada kekeliruan di mana-mana, dan pasukannya hilang.

Dia meminta bilik dengan telefon di mana dia boleh bersendirian.

Panggilan pertamanya adalah rumah.

Ibu kanak-kanak perempuan terbunuh dalam kemalangan jalan raya: ‘Keras tidak menyalahkan diri sendiri’

Versi ayah BlackBerry Warren adalah sekeping kertas di dompetnya dengan nombor telefon semua bibi dan paman dan sepupu. Dia menyerahkannya kepada Warren, yang memanggil setiap orang. Dia mahu menjadi orang yang memberitahu mereka.

Satu jam kemudian, tiga kawan rapatnya masuk ke hospital. Brad dan Rob mengetuk Warren dan memimpinnya ke luar, di mana kawan mereka Doug berada di dalam kereta untuk memukulnya pulang. Ketika ayahnya berada di belakang untuk menunggu suami Diane, teman-teman komuniti Warren sudah datang bersama untuk melindunginya.

Seratus meter jauhnya, wartawan mula tiba di hospital dengan mikrofon dan kamera. Ini cerita yang besar. Seseorang mesti mempunyai sesuatu untuk dikatakan. Tetapi tiada siapa yang menyedari bapa yang bersedih ketika dia meninggalkan hospital.

Dicetak semula dari Saya Akan Lihat Anda Lagi oleh Jackie Hance dengan Janice Kaplan dengan susunan dengan Buku Galeri, jejak Simon & Schuster. Hak cipta (c) 2013 Simon & Schuster

Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai kerja Yayasan Keluarga Hance, klik di sini.