Runner-up ‘MasterChef’ Joshua Marks melakukan bunuh diri pada usia 26 tahun

GAMBAR: Joshua Marks
Joshua Marks, bekas peserta “MasterChef,” membunuh diri pada hari Jumaat.Hari ini

Joshua Marks, pelari 7-kaki-2 inci pada acara memasak Fox “MasterChef,” bunuh diri pada hari Jumaat di Chicago, pejabat Cook County Medical Examiner mengesahkan TODAY.

Punca kematian adalah luka tembakan ke kepala.

Tanda-tanda telah melancarkan isu-isu kesihatan mental baru-baru ini, dan pada akhir musim panas dibawa ke kemudahan perubatan kawasan Chicago selepas ditangkap dan didakwa dengan bateri yang lebih teruk terhadap seorang pegawai polis. Peguamnya memberitahu CNN bahawa semasa perbalahan itu, Marks “mengalami luka-luka muka yang serius dari tembakan yang dilakukan sendiri.”

Menurut laporan Chicago Tribune di July, chef yang bermasalah merasakan bahawa dia telah “dimiliki oleh hakim MasterChef” Gordon Ramsay yang memalingkannya menjadi Tuhan. “

Marks, yang mempunyai gangguan bipolar, telah bekerja dengan Projek Bunyi A A, sebuah kumpulan bukan keuntungan yang berusaha menggunakan muzik untuk meningkatkan kesedaran tentang isu-isu yang berkaitan dengan bunuh diri. 

Pada hari Sabtu, Gordon Ramsay tweeted ucapan takziah. “Hanya mendengar berita buruk tentang Josh Marks,” tulis Ramsay. “Pemikiran saya adalah dengan keluarganya & rakan-rakan pada masa tragis ini.”

Laman web rasmi “MasterChef” dan laman Facebook juga mengingati rakan-rakan peserta yang digelar “gergasi lembut,” posting, “Kami semua di MasterChef, Shine America, One Potato, Two Potato dan FOX sangat sedih dengan berita Josh Marks ‘ Dia adalah orang yang hebat dan bakat yang luar biasa. Hati dan doa kita keluar untuk keluarganya dan rakan-rakannya.

Tanda muncul di tempat kedua pada musim ketiga “MasterChef” pada tahun 2012, kalah kepada Christina Ha, peserta pertamanya yang buta.