Robin Wright berkata dia ‘terkejut’ dan ‘sedih’ oleh tuduhan Kevin Spacey

Kejatuhan ini, musim keenam dan akhir “House of Cards” akan dimulakan pada Netflix, tetapi ia akan menjadi musim pertama tanpa lelaki terkemuka acara – dan komander masa lalu – Kevin Spacey.

Sebaliknya, bintang asalnya, Robin Wright, akan kembali mengambil alih dan pejabat tertinggi tanpa dia berikutan semakin banyak kesalahan seksual dan tuduhan serangan terhadap pelakon.

Wright baru-baru ini duduk dengan HARI INI untuk wawancara eksklusif untuk membicarakan kembalinya kisah politik – dan mengenai bintang yang diserang dia berkongsi skrin selama hampir lima tahun.

Robin Wright
Robin Wright membuka mengenai musim akhir “House of Cards” dan bekas bintangnya, Kevin Spacey, pada HARI INI.HARI INI

“Saya rasa kita semua terkejut, sudah tentu, dan akhirnya sedih,” kata aktres itu kepada Savannah Guthrie HARI INI mengenai berita yang menyebabkan Spacey’s ouster.

Lapan bulan yang lalu, pelakon Anthony Rapp adalah yang pertama menuduh orang pemenang Anugerah Academy dua kali untuk tingkah laku yang tidak sesuai, menyatakan bahawa Spacey membuat kemajuan seksual ke arahnya pada tahun 1980-an, ketika Rapp hanya 14.

Sejak itu, lebih banyak akaun telah dipasang, termasuk tiga dakwaan serangan baru yang berlaku pada hari-hari kebelakangan ini.

Tetapi Wright mengatakan dia tidak mempunyai petunjuk mengenai mana-mana sebelum laporan. Malah, walaupun bekerja bersama Spacey begitu lama, dia tidak kenal dengan baik.

“Kami adalah rakan sekerja, benar-benar,” jelasnya. “Kami tidak pernah bersosial di luar kerja.”

Dia mencirikan hubungan mereka sebagai “hormat, profesional,” dan berkata Spacey “hebat” dengannya.

“Itulah satu-satunya perkara yang saya rasa saya mempunyai hak untuk bercakap.”

rumah of Cards
Robin Wright akan kembali ke “House of Cards” sans pada skrin suami, Kevin Spacey, untuk Musim 6 drama Netflix.Netflix

Dan tidak ada hubungan di antara mereka sejak skandal berlaku.

“Saya tidak tahu bagaimana untuk menghubunginya,” katanya. “Kevin dan saya kenal antara satu sama lain antara ‘aksi’ dan ‘dipotong,’ dan di antara setups di mana kita akan tertawa, saya tidak kenal lelaki itu, saya tahu tukang yang luar biasa itu.

Apabila “House of Cards” kembali, watak Wright, Claire Underwood, akan meneruskan peranannya sebagai presiden dalam Musim 6, hanya kini sebagai pendahulu tunggal, sama seperti Wright sendiri mengambil peranan baru – sebagai pengarah musim yang sangat dinantikan.

Tetapi walaupun begitu, apabila ditanya sama ada Netflix membuat keputusan yang betul dengan berpisah dengan Spacey, Wright tidak dapat mengatakan.

“Saya tidak tahu bagaimana mengulas mengenai itu,” jawabnya. “Tetapi saya fikir pada masa itu kejutan itu sangat sengit di seluruh negara, kerana banyak sebab, banyak cerita, ramai orang, saya fikir semua orang merasakan bahawa ia menghormati mundur.”

Mereka banyak cerita dan ramai orang adalah sebahagian daripada gerakan #MeToo yang berkembang selepas tuduhan pelecehan terhadap Spacey, Harvey Weinstein dan banyak lagi. Dan Wright tidak asing dengan gangguan.

“Sudah tentu,” katanya menjawab apabila ditanya sama ada dia pernah mengalaminya semasa kerjayanya. “Siapa yang tidak? … Ini adalah isu yang lebih besar, lebih luas, saya fikir – yang merayu, saya tidak peduli siapa anda, ini tentang kuasa, dan apabila anda mengalahkan seseorang, maka orang itu menjadi terdedah. tahun lepas, saya fikir, telah menyinari cahaya dengan cara baru untuk membolehkan kita memulakan perbualan baru. “

HARI INI telah sampai kepada pasukan Kevin Spacey untuk memberi komen, tetapi tidak mendengarnya.