‘Putri Pertama’ berbanding ‘Chasing Liberty’

Kadang-kadang dunia mendapat dua filem asteroid, kadang-kadang kita mendapat dua (atau tiga) filem mengenai anak-anak yang bertukar badan dengan ibu bapa mereka.

Tahun pilihan raya ini nampaknya merupakan masa yang memerlukan dua komedi romantis mengenai anak perempuan presiden. Berikutan “Chasing Liberty” pada bulan Januari, “Daughter Pertama” yang baru dibuka di bioskop pada hari Jumaat, walaupun kedua-duanya ditembak pada masa yang sama oleh studio yang berbeza.

Lihat bagaimana filem bertema yang sama membandingkan:

CERITA ITU
“Anak Perempuan Pertama” – Anak perempuan yang terkurung kolej yang dirasakan terperangkap dalam persekitaran rumah putih yang jarang ditemui dan merindukan beberapa petualangan bebas dari pandangan para wartawan dan Perkhidmatan Rahsia.

Mandy Moore and Matthew Goode in Warner Bros. Chasing Liberty.
Mandy Moore dan Matthew Goode di Warner Bros. Mengejar Liberty.

“Mengejar Kebebasan” – Anak perempuan remaja presiden merasa terperangkap di persekitaran rumah putih yang jarang sekali dan merindukan beberapa petualangan bebas dari pandangan para wartawan dan Perkhidmatan Rahsia.

THE STUDIO“Anak Perempuan Pertama” – 20th Century Fox “Chasing Liberty” – Warner Bros

ANAK PEREMPUAN“Putri Pertama” – Bintang Katie Holmes sebagai Samantha Mackenzie. Holmes, 25 tahun, memainkan gadis muda yang dilanggar dengan istilah keluarga yang bermasalah pada “Pieces of April” tahun lalu dan membintangi seorang gadis bernama Joey dalam rancangan TV remaja Tearjerker “Dawson’s Creek.”

“Mengejar Liberty” – Mandy Moore membintangi Anna Foster. Penyanyi pop Moore, 20, memainkan gadis muda yang dilanggar dengan istilah “Cara Berurusan” tahun lalu dan membintangi sebagai seorang gadis bernama Jamie dalam filem remaja “A Walk to Remember.”

PENGARAH“Anak Perempuan Pertama” – Forest Whitaker, pelakon watak veteran dari filem-filem seperti “The Crying Game,” “Room Panic” dan “Species,” yang menjadikan filem ketiga sebagai “Hope Floats” dan “Waiting to Exhale.

“Mengejar Liberty” – Andy Cadiff, pengarah TV veteran menunjukkan seperti “Growing Pains,” “Home Improvement” dan “Spin City,” yang membuat filem kedua selepas “Let It To Beaver”.

THE DAD:“Putri Pertama” – Presiden Mackenzie dimainkan oleh Michael Keaton, yang “Batman” pada tahun 1989 sebagai jutawan Bruce Wayne, seorang penyihir superhero yang berkabung untuk ibu bapanya yang sudah meninggal.

“Mengejar Kebebasan” – Presiden Foster dimainkan oleh Mark Harmon, yang memainkan seorang lelaki kelawar pada tahun 1988 “Mencuri Rumah” sebagai pemain besbol yang dibasuh dalam berkabung untuk kekasih anaknya yang sudah mati.

KUTIPAN“Putri Pertama” – Holmes menggoda minatnya: “Satu panggilan cepat ke FBI atau CIA dan saya boleh mendapatkan jenis darah anda, gambar kelas tiga kelas dan gambar satelit rumah bekas teman wanita anda.”

“Mengejar Liberty” – Moore kepada ayahnya di Pejabat Oval: “Anda mempunyai restoran itu yang penuh dengan semua Perkhidmatan Rahsia Anda. Anda merosakkan tarikh saya, dan sekarang saya akan mati sebelum saya sampai ke pangkalan ketiga! … Maksud saya, kedua. “

TRAILER“Anak Perempuan Pertama” – Holmes ditunjukkan bercakap dengan ibu bapanya di sebuah bilik biasa, kemudian menembak zoom keluar jendela untuk menunjukkan Rumah Putih. Perkhidmatan Rahsia yang merosakkan merosakkan parti renangnya. Keaton, sebagai tokoh politik yang paling kuat di dunia, dengan canggung cuba untuk menghiburkan anak perempuannya dengan berpura-pura memasak kek coklat.

“Mengejar Liberty” – Moore ditunjukkan menari di sekitar bilik tidur biasa, maka pukulan itu mengeluarkan zoom untuk menunjukkan White House. Perkhidmatan Rahsia yang melampau memusnahkan tarikhnya di sebuah restoran mewah. Harmon, sebagai tokoh politik yang paling berkuasa di dunia, dengan canggung meminta penasihat kabinetnya mengenai apa yang anak perempuannya dimaksudkan dengan “masuk ke pangkalan ketiga.”

THE BOYFRIEND“Anak Perempuan Pertama” – aktor “Buffy the Vampire Slayer” Marc Blucas memainkan James Lansome, penyelamat asrama pelajar yang romantik dengan anak perempuan presiden terancam ketika dia mengira dia mungkin seorang pengawal Khidmat Rahsia yang menyamar. Bolehkah cinta sejati bertahan dengan pengkhianatan dengan niat baik??

“Chasing Liberty” – Pendatang baru relatif Matthew Goode memainkan Ben Calder, orang asing yang tampan yang membantu anak perempuan presiden melarikan diri dari pemikirannya dan melihat pemandangan di Eropah. Tetapi percintaan mereka terancam apabila dia mengetahui dia mungkin pengawal yang menyamar. Bolehkah cinta sejati bertahan … dengan baik, anda mendapat idea itu.