‘Perjuangan itu adalah benar, tetapi begitu juga Tuhan’: Lihat pujian Iman David Bowie yang menghormati

Berkahwin dengan David Bowie selama 23 tahun, supermodel Iman mencerminkan kerjaya, kehidupan dan kematian legenda rock dalam satu siri jawatan Instagram emosional dan nostalgia.

David Bowie dan isteri Iman: Melihat kisah cinta mereka, kehidupan peribadi

Januari.11.201603:00

“Perjuangan itu adalah benar, tetapi begitu juga Tuhan,” kata sebut harga yang dipamerkan sebagai imej kepada akaun Instagramnya hari Ahad, ketika Bowie meninggal selepas pertempuran kanser selama 18 bulan yang disembunyikan secara rahsia. Petikan itu disertakan dengan kapsyen: “Rise,” dan hashtag #ImanDaily.

BERKAITAN: ‘Saya kehilangan seorang pahlawan’: kematian David Bowie mengancam menyentuh reaksi selebriti

View this post on Instagram

Rise #imandaily

A post shared by IMAN (@the_real_iman) on

Pasangan itu bertemu pada tahun 1990, ketika Bowie dilaporkan jatuh cinta pada pandangan pertama, dan menikah dua tahun kemudian. Keluarga mereka termasuk anak perempuan Alexandria, lahir pada tahun 2000, dan dua anak dari hubungan sebelumnya – anak perempuan Iman yang lebih tua, Zulekha Haywood, dan anak lelaki Bowie, Duncan Jones. Walaupun Iman dan Bowie berkembang secara profesional di peringkat antarabangsa, mereka berusaha untuk menjaga kehidupan peribadi mereka jauh dari perhatian ramai orang sejak dekad yang lalu. Seperti yang pernah dikatakan oleh Iman kepada tuan rumah ceramah-ceramah Wendy Williams, “Rumah adalah peribadi.”

David Bowie and Iman at the 2002 American Fashion Awards.
David Bowie dan Iman pada Anugerah Fesyen Amerika 2002.STAR MAX melalui AP

Gaya hidup peribadi itu merupakan sebab utama mengapa aktiviti sosial-media Iman yang baru-baru ini, terutama dalam keadaan berundur, telah bergema di kalangan peminat yang terus meratapi kehilangan salah satu penyanyi, penyanyi, seni dan budaya yang paling terkenal.

View this post on Instagram

#Repost @melzy917 with @repostapp. ・・・ 🎂💅🏻🚬

A post shared by IMAN (@the_real_iman) on

Foto terakhir Instagram akaun Iman yang disiarkan sebelum pengumuman hari Ahad tentang kematian Bowie adalah salah satu daripada beberapa meraikan hidupnya, kerana rocker baru berusia 69 tahun pada hari Jumaat. Diterbitkan pada hari Sabtu, satu gambar menunjukkan Bowie era Ziggy Stardust mendapat beberapa penyesuaian minit terakhir pada rupa glam-rocknya.

RELATED: Tayangan slaid: gaya ikon David Bowie

https://www.instagram.com/p/BAUdNAjMw10

Pada awal hari Sabtu, Iman mencatatkan sebutan yang lebih menggembirakan: “Kadang-kadang anda tidak akan pernah mengetahui nilai sebenar seketika sehingga ia menjadi ingatan.” Itu juga ditakrifkan dengan “Rise,” dan hashtag #ImanDaily.

Pada hari Jumaat, dia merayakan ulang tahun ke-69 Bowie dalam fesyen pahit. Satu foto awal Bowie di atas pentas dengan Tina Turner diiringi oleh kapsyen kecil-huruf, “‘Saya akan mengasihi anda sehingga saya mati, saya akan jumpa anda di langit malam yang baik.”

Untuk penghormatan ulang tahun yang lain, Iman juga meninjau semula foto Bowie yang kelihatan bersemangat dan penuh dengan penipuan sambil bertengger di belakang lensa kamera.

BERKAITAN: Flashback: David Bowie bercakap tentang umur, kreativiti pada tahun 1993 KEJAYAAN HARI INI

Satu lagi foto hitam-putih yang disiarkan pada hari lahirnya menunjukkan kepalanya yang kelihatannya dan menyertakan kapsyen, “Selamat hari jadi mister Bowie.”

Imej Bowie keempat yang muncul pada hari Jumaat di halaman Instagram Iman – sebelum diposting ke aktres Zoe Saldana – memegang makna baru selepas kematian Bowie. “Saya tidak tahu ke mana saya pergi dari sini,” kata sebut harga kepada Bowie, “tetapi saya berjanji ia tidak akan membosankan.”

Hanya tiga hari sebelum itu, Iman mencatat klip video muzik baru Bowie untuk salah satu perseorangan terakhirnya, “Lazarus,” secara rasminya dikeluarkan Jumaat. Lirik dan video lagu penuh, dalam penglihatan, kelihatan menggambarkan seorang lelaki meletak jawatan untuk realiti kematian.

BERKAITAN: David Bowie menyimpan rahsia kanser, membenarkan album baru ‘untuk bercakap untuk dirinya sendiri’

“Lihatlah di sini, saya di syurga,” menyanyikan Bowie yang ditutup mata dari katilnya. “Saya mendapat parut yang tidak dapat dilihat / saya mempunyai drama, tidak boleh dicuri / Semua orang tahu saya sekarang.”

Ikuti penulis TODAY.com, Chris Serico di Twitter.