Penyanyi ‘Roseanne’ ditarik dari beberapa saluran selepas tweet perkauman bintang

Bukan sahaja peminat “Roseanne” tidak pernah melihat musim dua kebangkitan semula pertunjukan, siri asal kini sukar untuk menangkap sindiket.

Viacom sedang menarik rancangan ulang tahun dari rangkaian Paramount Network, TV Land dan CMT, HARI INI telah mengesahkan.

Perubahan penjadualan sindiket, yang mengikuti pembatalan ABC secara mendadak mengenai kebangkitan baru-baru ini, akan berkuatkuasa pada hari Rabu.

ROSEANNE, Roseanne, Michael Fishman, John Goodman, Lecy Goranson, Sara Gilbert, Season 6. 1988-1997.
Beberapa rangkaian pada hari Selasa membuat keputusan untuk menarik semula “Roseanne” reruns.(C) Carsey-Werner Co / Courtesy Everett Collection

Tetapi Viacom tidak bersendirian. Rangkaian Laff juga mengumumkan bahawa ia telah menarik semula reruns dari jadualnya.

“Walaupun kami percaya penonton sentiasa membezakan tingkah laku peribadi pelakon Roseanne Barr dari watak televisyen Roseanne Conner, kami berasa jijik oleh komen Barr minggu ini,” kata rangkaian itu dalam kenyataan Selasa. “Oleh itu, kami mengeluarkan siri asal ‘Roseanne’ dari jadual Laff buat masa ini, berkesan dengan segera.”

Pada hari Selasa, ABC menumpaskan musim kedua kebangkitan semula “Roseanne” tertinggi selepas bintang kontroversialnya, Roseanne Barr, tweeted – dan kemudian dipecat – komen rasis tentang Valerie Jarrett, seorang bekas penasihat senior kepada Presiden Obama.

Barr, 65, menulis bahawa Jarrett, seorang wanita kulit hitam, adalah keturunan “Ikhwan Muslim & ‘Planet dari Kera.”

Pelawak kemudian meminta maaf, memanggilnya sebagai “jenaka yang buruk.” Tetapi dalam masa beberapa jam ABC Entertainment Presiden Channing Dungey mengeluarkan kenyataan mengumumkan pembatalan pamerkan itu.

AMES MCNAMARA, SARA GILBERT, LAURIE METCALF, EMMA KENNEY, JAYDEN REY, ROSEANNE BARR, MICHAEL FISHMAN, JOHN GOODMAN, LECY GORANSON, SARAH CHALKE
Barr dan ramai rakannya yang berasal dari asalnya kembali untuk kebangkitan semula.ABC

“Kenyataan Twitter Roseanne adalah kejam, kejam dan tidak konsisten dengan nilai-nilai kami, dan kami memutuskan untuk membatalkan persembahannya,” kata Dungey..

Agensi bakat Barr, ICM Partners, juga menjatuhkan Barr sebagai pelanggan selepas dia membuat kenyataan itu.

Pembatalan itu menggegarkan penulis dan ahli-ahli pameran, yang kebanyakannya mengambil Twitter untuk menyatakan kesedihan mereka – dan kekecewaan mereka di Barr.

Sara Gilbert, yang memainkan Darlene Conner dalam siri memenangi Emmy, menulis bahawa dia mendapati kenyataan Barr itu “menjijikkan”.

Gilbert – yang dikreditkan dengan menerajui kebangkitannya – seterusnya menyatakan kekecewaannya dalam tweet kedua.

“Ini sangat menyedihkan dan sukar bagi kita semua, kerana kami telah mencipta persembahan yang kami percaya, bangga, dan penonton yang suka – yang terpisah dan terpisah dari pendapat dan kata-kata seorang ahli pelakon,” dia menulis.

“Roseanne” kembali ke televisyen – dan mencatatkan rating – pada bulan Mac, selepas pelancaran awal pada ABC berakhir pada tahun 1997.

Pengadilan Roseanne Barr kontroversi dengan teori konspirasi

April.04.201803:18