Penerbit ‘Breaking Bad’: ‘Saya tidak menulis skrip bayi yang mengatakan’

“Breaking Bad” memotong hari Ahad: Pertunjukan itu kehilangan wira. (RIP, ASAC Hank Schrader). Kegemaran kegemaran disiksa. Penonton menyaksikan anak lelaki yang terkejut dan terkoyak oleh kata-kata pertama bayi perempuan, ketakutan dan air mata. Empayar jahat runtuh, sekali dan untuk semua, dan keluarga telah musnah sepenuhnya.

Banyak perasaan. Untuk membantu menenangkan kekacauan dalaman, pengeluar eksekutif “Breaking Bad” Moira Walley-Beckett, yang menulis episod Ahad malam, “Ozymandias” (dinamakan sempena 1818 Percy Bysshe Shelley sonnet tentang orang-orang yang telah jatuh), bercakap pada HARI INI acara persembahan. 

Untuk memulakannya, dia mendapat cameo di cuci kereta dalam episod itu, yang membawa kepada salah satu daripada beberapa detik kesempurnaan yang ditetapkan semasa penggambaran episod ini. 

“Terdapat pelbagai jenis kelakar yang saya perlu, saya mahu menjadi pelacur, mereka terpaksa menghubungi saya semula, saya hanya pelindung,” katanya. “Tetapi terdapat fakta yang kurang diketahui di mana [pengarah Rian Johnson] dan saya punk’d kru dan kami mempunyai lakaran komedi keseluruhan yang dihasilkan. Rakaman yang tidak dapat dilihat adalah saya mengalami kerosakan saraf semasa saya menembak kerana saya dan saya tertarik berada di hadapan kamera.Dan Rian terpaksa menjaga bimbingan saya.Dan saya bertemu dengan Anna [Gunn] semasa saya keluar dan dia turun telefonnya.Dan saya ada botol pil ini di dompet saya yang saya letakkan di Altoids dan akhirnya Rian kerana frustrasi palsu datang menghentak ke atas dan menarik botol keluar dan menggoncang semua pil ke tangannya dan saya memakan mereka keluar tangannya hanya dalam mengunyah gila, kekejaman fanatik Semua ini sementara kamera bergulir. Pada mulanya anak-anak kapal itu terkejut, Moira terbengkalai, bolehkah dia tidak mengambil tanda dan pergi? Mereka meletakkannya bersama-sama apabila saya mengunyah pil dari tangan Rian seperti anjing. 

Berikut ialah versi wawancara dan pensferan yang diedarkan:

Q: Bagaimanakah perasaan anda tahu bahawa anda telah menjaga Amerika daripada tidur??

A: Saya agak gemetar dari episod malam (Ahad). Twitter menjadi marah. Orang ramai mempunyai masalah jantung dan insomnia dan meminta saya membayar bil terapi mereka. Sambutan yang hebat, sebenarnya. Saya pergi untuk menyakitkan. Rian Johnson (“Looper”), yang saya suka dan menghormati dengan hebat, menjemput saya untuk membuat potongan pengarah dengan dia di teluk penyuntingan. Oleh itu, saya terpaksa terlibat dengan cara yang tidak pernah berlaku sebelum ini hingga ke tahap terakhir. Tetapi kemudian menontonnya (Ahad) malam dengan sekumpulan kawan-kawan yang peminat besar dan mendengar pengambilan nafas dan seruan dan kesakitan. Saya terpaksa menjalaninya semula, seperti yang baru bagiku. Itulah sebabnya saya sangat digantung secara emosi hari ini. Ia luar biasa.

Kenapa penulis membuat keputusan untuk menunjukkan Walter White pada jangka masa depan? Kami tahu masuk ke padang pasir yang dia akan hidup.

Ia membuat janji yang cukup menarik untuk perkara-perkara yang kita tidak boleh mula berkumpul bersama apabila anda melihatnya dan dia beralih 52 dan dia meletakkan bacon di telurnya di sebuah restoran dan dia mendapat janggut dan dia jelas benar-benar sakit. Dan dia membeli M60. Ia menjadikan janji yang besar dan menarik untuk apa yang akhir dari siri itu boleh. Bagaimanakah kita dapat meneruskannya? Itulah persoalan yang kami mahu orang bertanya.

Adakah kematian Hank menjadi topik perdebatan? Adakah anda menganggap Walt membunuhnya secara langsung?

Terdapat banyak perbualan mengenainya. Kami tahu dia akan mati tetapi ia adalah persoalan di mana ia akan jatuh dalam lapan terakhir. Walau bagaimanapun, ia tidak pernah menjadi persoalan bagaimana dia akan mati dari segi martabat dan kehormatan. Kami tahu kami mahu Hank pergi keluar seperti lelaki dan kemudian kami tahu ia keluar dari situ. Kami menganggap banyak pilihan. Maksud saya, kita tidak pernah melihat Baby Holly dengan pistol tetapi kita menganggap banyak pilihan. Ia adalah perbualan yang hebat dan hebat yang memecahkan episod akhir ini. Dan cuba menjadikannya memuaskan dan organik dan benar dan tidak dijangka yang mungkin.

Walt mempunyai dua saat kebaikan dalam episod itu. Dia sanggup menyerahkan $ 80 juta untuk menyelamatkan Hank dan dia sengaja melepaskan Skyler dalam perbualan telefon. Adakah anda menetapkan kami untuk berada di sisinya lagi?

Nah, kekaburan moral adalah asas kepada siri ini. Kami sentiasa berusaha untuk menghalalkan harapan yang sah dan meletakkan orang dalam kedudukan moral rooting untuk seseorang yang menjadi kanser kepada dirinya sendiri dan semua orang di sekeliling mereka. Selalunya ada ruang untuk perbincangan mengenai apa yang tinggal di Walter White dalam Heisenberg dan sebaliknya.

Panggilan telefon itu! Bryan Cranston sangat mengagumkan!

Dia sangat mengagumkan! Dan sangat mengagumkan di sana menontonnya membuat panggilan telefon itu. Ia adalah satu kemuncak pengalaman saya “Breaking Bad” – untuk melihat bahagian prestasi Bryan. Apa yang benar-benar hebat tentang pelakon kami, mereka adalah kebaikan yang sempurna dan mereka saling mengasihi sehingga Bryan telah ditetapkan untuk bahagian panggilan Anna pada hari yang kami menembak itu. Dan Anna datang ke lokasi dan berada di telefon dengan Bryan untuk bahagiannya. Jadi, mereka pada masa ini, pasti.

Anda menyebut Baby Holly. Dia memecahkan banyak hati dan ada kempen untuk mendapatkan aktres yang dicalonkan untuk Emmy tahun depan. Kami mendengar kata-kata pertamanya, kami melihat ketakutannya. Bagaimanakah anda membawanya melakukannya??

Anda tidak pernah tahu apa yang akan anda dapatkan dengan seorang lelaki kecil yang kecil kerana pelakon-pelakon kecil dalam usia mereka tidak tahu apa yang berlaku. Dan kita mempunyai dua bayi Hollys dan ibu mereka sentiasa ada di sana. Terdapat sekatan besar apabila bekerja dengan kanak-kanak yang sesuai dari segi anda hanya mendapatkan mereka selama kenaikan 20 minit. Ini benar-benar perkara emosi. Kami benar-benar agak bernasib baik kerana bayi Hollys memberi kami apa yang kami perlukan dalam satu adegan. Sudah tentu, melihat Skyler berdebar-debar di tingkap trak pikap adalah sangat menakutkan. Tetapi dalam adegan suapan dengan Bryan, mama beliau hanya tiga kaki jauhnya. Dan saya tidak menulis skrip bayi itu mengatakan “Mama.” Saya menulis bahawa Walter akan datang kepadanya ketika dia berdiri Baby Holly dan melihat ke mukanya dan menyadari dia melakukan perkara yang salah olehnya. Dan kemudian, apabila dia berdiri, dan dia memandang bahunya di ‘Mama’ dan mula memintanya, Bryan pelakon yang berjaya melancarkannya. Kami baru mendapat beberapa sihir filem. Ia hanya luar biasa. Ia lebih daripada yang saya boleh berharap – ia seperti saat saya menulis pada meth.

Apakah momen kegemaran anda dari episod ini?

Reaksi Jesse (Aaron Paul) ketika Walt berkata, “Saya melihat Jane mati.” Pada mulanya, anda fikir ia adalah permintaan maaf dan anda melihat kematian kecil Jesse pada masa itu. Apabila Skyler berkata, “Cukup. Jangan katakan satu lagi perkataan, “Saya akan menggigil itu. Saya berasa bangga dengan pena ketika itu. Prestasi hebat Bryan semasa panggilan telefon yang hebat di mana dia mengatakan satu perkara dan merasakan yang lain. Saya sangat bernasib baik kerana ini adalah episod terakhir saya “Breaking Bad.” Ia adalah episod yang sangat istimewa kepada saya.

Apa yang kita boleh jangkakan untuk berakhir?

Saya boleh katakan anda akan mempunyai lebih banyak malam yang tidak selesa di sofa anda. Saya boleh mengatakannya.