Pelakon yang bermain Lumpy Rutherford pada ‘Meninggalkannya ke Beaver’ meninggal pada usia 71 tahun

Frank Bank, pelakon yang bermain membuli Lumpy Rutherford pada sitkom tahun 1950-an “Leave It to Beaver,” meninggal Sabtu, satu hari selepas dia beralih 71, laporan Los Angeles Times.

“Saya sangat sedih mendengar hari ini tentang rakan saya dan rakan perniagaan Frank Bank, yang memainkan Lumpy pada Meninggalkannya kepada Beaver,” bintang bersama Bank, Jerry Mathers, menulis di Facebook. “Dia seorang watak dan sentiasa membuat kami ketawa. Takut saya paling mendalam kepada keluarga Frank.”

Berkaitan: Pelawak Jonathan Winters meninggal pada usia 87 tahun

“Lumpy adalah pembuli utama, tetapi Frank adalah seorang yang sangat baik dan lembut dan seorang pelakon yang sangat baik untuk bermain dengan baik,” kata Mathers kepada Times.

Lumpy, yang nama sebenarnya Clarence, adalah seorang pelukis Wally Cleaver, abang Beaver, bersama pengasuh ibu bapa Eddie Haskell. Bank memainkan Lumpy untuk keseluruhan pertunjukan, dari tahun 1957 hingga 1963. Dia juga memainkan watak dalam filem TV “Still the Beaver,” yang menjadi sitkom pendek, “The New Leave It to Beaver.”

Berkaitan: Mouseketeer Annette Funicello meninggal pada usia 70 tahun

Pada tahun 2002, Bank menerbitkan autobiografinya, “Call Me Lumpy: My Leave It To Beaver Days and Other Wild Hollywood Life.” Buku ini menarik perhatian untuk memberi tumpuan kurang pada kenangan indah “Tinggalkan It to Beaver” dan banyak lagi mengenai kecintaan seksual Bank.

Bank, seorang lulusan UCLA, meninggalkan lakonan pada tahun 1970-an untuk bekerja sebagai broker bon di Los Angeles. Mathers dan rakan sekutunya “Leave It to Beaver”, Barbara Billingsley, yang meninggal pada tahun 2010, adalah antara pelanggannya.

Dia terselamat oleh isterinya Rebecca, empat anak perempuan, dan lima cucu.

77 foto
Tayangan slaid

Curtain Call 2013

Pelakon James Gandolfini, Annette Funicello dan Cory Monteith hanya tiga nama terkenal yang kami hilang pada tahun 2013.