Pelakon ‘Permainan of Thrones’: Walder Frey adalah ‘tidak dapat ditebus’

Dalam peristiwa berdarah “Game of Thrones” episod Red Wedding, pelakon David Bradley adalah persona non grata. “Jemputan perkahwinan telah menjadi kering,” dia bergurau kepada pemberita pada lawatan akhbar Persatuan Televisyen Pengkritik.

Bradley memainkan Walder Frey yang jahat, yang selama ini akan dikenali sebagai tuan rumah perkahwinan terburuk yang pernah berlaku untuk kesatuan berdarah yang berlaku di bawah atapnya.

“Saya suka bermain (Walder) kerana dia tidak boleh ditarik balik,” kata Bradley kepada TODAY.com. “Dia hanya rela apa yang dia lakukan. Ia hampir meriah. “

Tidak syak lagi bahawa Bradley akan kembali ke peranan untuk pusingan seterusnya “GoT,” dan Bradley tidak boleh lebih bahagia.

“Watak saya masih hidup, dan dia muncul kemudian dalam buku, jadi walaupun saya tidak mempunyai kontrak, saya berharap saya akan kembali ke musim depan,” kata Bradley. “Saya fikir dia lebih banyak memberi.”

Bradley menyatakan bahawa ia menarik untuk dikenali sebagai watak yang dicela.

“Saya sebenarnya benar-benar menikmati (Pernikahan Merah), setiap segalanya,” katanya. “Apa kata itu tentang saya sebagai seorang lelaki?”

Walder Frey menghapuskan jumlah ahli cast yang cukup besar dalam adegan yang kini terkenal, termasuk Raja tercinta di North Robb Stark, Ratu Talisa, Catelyn Stark dan lebih banyak lagi dalam satu kali kejatuhan.

Dengan begitu banyak kematian dalam hanya tiga musim, “Game of Thrones” mungkin kehabisan pelakon British sebelum pertunjukan itu mula berjuang untuk mendapatkan lebih banyak cerita. (Lagipun, novel-novel George R. R. Martin – yang mana drama epik itu berasaskan – tidak menulis sendiri, dan pertunjukannya semakin cepat.)

“Saya fikir mereka yang berduri di dinding istana, setiap seorang pelakon lain yang tidak akan dapat kembali ke persembahan,” Mark Addy, lebih dikenali sebagai Raja Robert Baratheon, memberitahu TODAY.com.

Sebagai peminat novel – dan kini persembahan – tahu semuanya dengan baik, Martin tidak teragak-agak ketika membunuh watak-watak, tidak kira betapa besar atau kecil peranan mereka. Oleh itu, ia tidak akan mengharungi untuk menjangkakan lebih banyak lawatan dari Grim Reaper pada musim yang akan datang. Lagipun, ada perang yang berlaku untuk Arasy Besi.

Peminat hanya boleh berharap para tesis British dapat mengisi pangkat secepat tentera Khaleesi dari Unsullied.