Pelajar kolej kehilangan ‘Wheel of Fortune’ teka-teki dengan semua surat yang dinyatakan

“Roda Fortune” boleh menawarkan beberapa teka-teki yang menarik. Tetapi apabila keseluruhan frasa dinyatakan, para peserta umumnya tidak menyelesaikan masalah – tetapi itu tidak benar untuk pemain Julian Batts, yang mana beberapa penonton kini memanggil pemain “terburuk” dalam sejarah pertunjukan.

Selepas satu siri bernasib baik – jumlah dolar yang tinggi, baji $ 1 juta dan perjalanan ke London – pelajar Universiti Indiana mempunyai setiap surat di papan yang dinyatakan. Dan dia masih kalah.

Peserta ‘Wheel of Fortune’ kehilangan $ 1 juta

Apr.14.201401:25

Penyelesaiannya adalah “Achilles wira mitos.” Sudah cukup jelas, tetapi sebutan “Achilles” merosakkan pemain muda, yang berkata “A-chill-us” dan mendapat Buzzer of Denial bukannya merayu tepuk tangan. Pusingan kemudian pergi ke seorang wanita muda bernama Shelby dari Texas A & M, yang dengan jelas mengucapkan “Achilles.”

“Apabila ia datang kepada nama … walaupun surat-surat itu ada di sana, kerana anda perlu menyelesaikannya, itu yang anda lakukan. Anda perlu mengatakannya, dan (Shelby) berkata,” tuan rumah Pat Sajak menjelaskan. 

“Salah satu peraturan ‘Wheel of Fortune’ adalah ketika seorang peserta cuba menyelesaikan teka-teki, mereka mesti mengucapkannya dengan menggunakan sebutan umum yang diterima,” kata juru bicara pertunjukan permainan kepada TODAY..

Tetapi itu bukan berakhirnya langkah memalukan Julian. Semasa teka-teki yang lain di mana dia membuat beberapa pusingan yang luar biasa – termasuk mendarat kedua-dua bilah setengah kereta – pelajar U Indiana mempunyai semua tetapi dua huruf yang diturunkan di papan apabila dia membuat tekaan malang dan memberikan Shelby satu lagi kemenangan.

Satu mungkin berfikir bahawa kali ketiga akan menjadi pesona untuknya, tetapi dia gagal lagi teka-teki lain! Dengan majoriti huruf yang diturunkan, Julian meneka “perkara” dengan tidak betul. Penyelesaiannya? “Dicespin di-tempat.” Penyelesaian sebenar, yang Shelby sekali lagi mendarat? “Keputusan tepat pada masa.”

Tetapi semuanya berjaya. Dengan kemenangan $ 11,700, Julian masih (berjaya) menjadikannya pusingan bonus pada akhirnya.

“Saya tidak fikir sesiapa pernah mengambil laluan yang lebih lancar untuk kemenangan, tetapi perkara penting adalah anda di sini!” Sajak bercanda.

Hari ini, Natalie Morales mendakwa, “Dia mesti berasa sangat teruk hari ini.”

Tetapi Julian nampaknya tidak merasa begitu dahsyat. Beliau memberitahu “Good Morning America” ​​yang bermain “Wheel of Fortune” “adalah salah satu pengalaman hebat yang telah saya capai setakat ini.”

Mengenai penyesatan akal Achilles boo-boo? “Ia hanya menyerang saya seperti kereta api, dan saya tidak tahu bagaimana untuk bertindak balas terhadapnya,” kata Julian. “Saya tidak merasakan saya melakukan kesilapan, tetapi saya rasa saya menyelesaikan teka-teki sepenuhnya dan apa yang saya perlu lakukan adalah membacanya dan saya hanya melakukannya dan melakukan yang terbaik.”

Yang terbaik mungkin tidak cukup untuk pusingan tertentu, tetapi pelajar kolej tidak perlu merasa terlalu buruk. Seorang pemain bernama Paul juga membuat kesilapan sebutan semasa perlawanan pada bulan September dan kehilangan peluang yang sama untuk memenangi $ 1 juta.

Ikut Anna Chan di Google+.