Paul McCartney membuat semula album album Abbey Road yang ikonik The Beatles

Sudah hampir 49 tahun sejak The Beatles melancarkan album terakhir mereka, “Abbey Road,” dan juga penutupan jalan yang disertai.

Tetapi sukar untuk membayangkan bahawa bertahun-tahun telah benar-benar berlalu selepas melihat Paul McCartney membuat semula ikon perjalanan itu pada hari Isnin.

Penyanyi penulis lagu legendaris itu melawat Abbey Road Studios untuk mempromosikan pengeluaran rekodnya yang akan datang, “Stesen Mesir,” dengan apa yang dibebankan sebagai “rahsia” prestasi. Tetapi sebelum melangkah ke mic, dia melangkah ke jalan London dia dan John Lennon, George Harrison dan Ringo Starr membuat dunia terkenal kembali pada tahun 1969.

Kali ini, bukan memakai sut dan berjalan kaki tanpa alas kaki, McCartney pergi kasual, bekerjasama dengan seluar jeans berwarna wain dengan sandal dan kaus kaki.

The Beatles album cover Abbey Road
Imej ikonik yang menghiasi sampul “Abbey Road.”TheBeatles.com

Semasa berjalan kaki Isnin adalah acara solo, rocker membawa beberapa wajah yang biasa untuk seluruh gadis – gadis Stella dan Mary bersamanya, seperti anak perempuan rocker terkenal lain, Liv Tyler.

Sebenarnya, ia adalah Mary yang merakamkan keseronokan itu, berkongsi video lain dari persimpangannya di akaun Instagram sendiri dan menamainya, “Mengapa Beatle menyeberangi Jalan Abbey?”

Dan jika ada yang benar-benar menginginkan jawapan kepada soalan retorik itu, nampaknya Beatle ini membuat kebiasaan mengikuti jejak masa lalu yang lalu.

Hanya bulan lepas, McCartney membina “The Late Late Show” James Corden untuk edisi epik Carpool Karaoke, dan mereka membuat lubang di tempat lain yang tidak dapat dilupakan dari sejarah band – Penny Lane sebenar yang mengilhami nama yang sama.

Tapi pada usia 76 tahun, McCartney tidak puas hati untuk melihat ke belakang. Selain melepaskan ke “Stesen Mesir” pada 7 September, dia akan memulakan lawatan Amerika Utara dan Eropah yang dipanggil “Segarkan Up” hanya 10 hari kemudian.

Paul McCartney dihormati oleh Ratu Elizabeth untuk pencapaian muzik

05/05/201800:42