Pada masa itu ratu ‘skydived’ dengan James Bond … dan 7 saat bodoh lain

Selamat ulang tahun ke-90 kepada Ratu Elizabeth II, yang penampilan kerajaannya telah merangkumi kejayaan yang hebat, upacara yang memalukan – dan “skydiving” pada misi dengan James Bond.

Ratu Elizabeth, James Bond
Seorang penerjun payung berpakaian seperti Ratu Elizabeth dilihat semasa majlis perasmian Sukan Olimpik London 2012 di Stadium Olimpik pada 27 Julai 2012 gambar fotoReuters, YouTube

Untuk Sukan Olimpik 2012 di London, Elizabeth menyertai Daniel Craig, dalam mod 007, untuk segmen Danny Boyle yang diarahkan untuk menunjukkan ratu yang melemparkan dirinya dari helikopter ke stadium menganjurkan Majlis Pembukaan. Sebenarnya, stuntman Gary Connery menarik perhatiannya ketika dipasang pada versi pakaian ratu merah jahitnya sendiri, tetapi urutan lucu itu masih mempamerkan sisi kengeriannya.

“Bukan satu perkara yang perlu memujuk ratu untuk mengambil bahagian,” seorang pegawai dilaporkan memberitahu Daily Mirror di London pada Julai 2012. “Yang Mulia berkata ‘ya’ kepadanya dengan segera. idea untuk format itu dijelaskan kepadanya, dia juga gembira dengan itu. Apabila kami datang ke penggambaran, ratu itu semula jadi. “

Ratu sendiri berkata dia menikmati pengalaman itu, memanggilnya “sedikit ketawa,” menurut Mirror.

BERKAITAN: Ratu Elizabeth II bertukar 90! Berikut adalah pertemuan celeb terbaiknya

Tetapi itu bukan satu-satunya masa diraja diraja telah dibuang pada yang unik atau luar biasa.Di samping itu (fabrikasi) diraja skydive, di sini adalah tujuh lagi masa ratu yang paling menyenangkan gila:

1. Sebagai pemotongan comel sebagai seorang kanak-kanak

Sekiranya anda tidak bodoh sebagai seorang kanak-kanak, anda mungkin bukan seorang kanak-kanak. Dalam montaj klip video vintaj yang dimuat naik ke laman YouTube rasmi British Monarchy pada tahun 2014, kami “Lilibet” dilihat memanfaatkan masa kanak-kanaknya, membuang berat badannya dengan melihat-lihat, bermain dengan anak anjing, dan menari dengan gembira untuk kamera.

BERKAITAN: Duchess Kate mendedahkan Putera George memanggil Ratu Elizabeth ‘Gan-Gan’ dalam wawancara baru

2. Meniru orang (dan sekurang-kurangnya satu pesawat)

Ratu Elizabeth, Ian Paisle
Ratu Elizabeth II bertemu Ian Paisley di sebuah pesta taman di Coleraine, Ireland Utara, pada 1 Jun 2007.PETER MORRISON / AP

Walaupun kita tidak boleh mengharapkan kedatangan terbuka pada “Saturday Night Live” dalam masa terdekat, ratu telah membina beberapa komedik sebagai peniru. Menurut Associated Press, lewat Ian Paisley, seorang ahli politik dari Ireland Utara, memuji dirinya sebagai “pendayung yang hebat” kepadanya, dan terlambat Bi Michael Mann, yang pernah berkhidmat sebagai pendeta domestiknya, menamakan tiruannya dari pendaratan Concorde “salah satu perkara paling lucu yang anda dapat lihat.”

3. Memanggil dirinya “Miss Piggy”

Cik Piggy, Queen Elizabeth
Miss Piggy, Queen ElizabethGetty Images, Reuters

Semasa menonton sorotan dari perkahwinan Putera Charles dan Princess Diana pada tahun 1981, Elizabeth memberitahu suaminya, ‘Oh, Philip, lihatlah! Saya mempunyai wajah Miss Piggy, ‘”menurut Mirror. Moniker yang merasakan diri sendiri telah menjadi jenaka di kalangan keluarganya dan kakitangan sejak itu. Untuk ulang tahun ke-60 pada tahun 1986, kakitangan Buckingham Palace memberinya kad hari jadi yang menggambarkan porcupine Muppet sebagai ratu sendiri, apabila membuka kad itu, ratu “meletupkan ketawa ketawa,” laporan Mirror.

4. Menggambar Raja Abdullah Arab Saudi

Saudi King Abdullah bin Abd al-Aziz, Queen Elizabeth
Queen Elizabeth ll, Prince Philip, dan Raja Abdullah dari Arab Saudi tiba di Banquet Negara di Buckingham Palace pada 30 Oktober 2007.SIPA vi AP

Dalam memoirnya “Pernah Diplomat,” Sherard Cowper-Coles menceritakan bagaimana, pada tahun 1998, Ratu menawarkan putera mahkota Arab Saudi untuk lawatan – kemudian mengejutkannya ketika dia berkhidmat sebagai pengemudi sementara. Wrote Cowper-Coles, “Untuk terkejut [Abdullah], ratu naik ke tempat duduk memandu, menghidupkan pencucuhan dan mengusir. Wanita tidak – lagi – dibenarkan memandu di Arab Saudi, dan Abdullah tidak digunakan untuk dipandu oleh perempuan, apalagi seorang ratu. ” Elizabeth nampaknya suka menolak beberapa had, termasuk, mungkin, kelajuan. “Melalui penafsirnya, Putera Mahkota meminta ratu itu untuk melambatkan dan menumpukan perhatian di jalan raya,” tambah Cowper-Coles.

5. Menurun untuk duduk di Arasy Besi di atas set “Game of Thrones”

Semasa lawatannya pada bulan Oktober 2014 ke drama Northern Ireland, drama HBO agak megah, seseorang itu boleh memperdebatkan bahawa ia adalah yang paling dekat dengan Arasy Besi dan tidak duduk di dalamnya. Tetapi mungkin apabila anda mempunyai takhta anda sendiri, ia sudah ada, yang dilakukan seperti itu.

BERKAITAN: Dari ‘Breaking Bad’ hingga ‘Sex and the City,’ 11 rancangan bertema TV yang menyasarkan peminat

6. Photobombing peminat

Jayde Wells, pemain Olimpik hoki Australia yang bersaing dalam Sukan Komanwel, menjaringkan gol pada Julai 2014, ketika dia dan kawannya menyambar pukulan ratu yang menyelinap mengintip ke lensa kameranya. Bahagian sama yang comel dan lucu, foto yang dihasilkan menjadi virus, dan dinobatkan sebagai photobomb terbaik TODAY.com 2014.

7. Mengusik Perdana Menteri Kanada Justin Trudeau … dan dirinya sendiri

Queen Elizabeth Jokes Mengenai Umurnya

Nov.29.201500:53

Pada bulan November 2015, hanya lima bulan sebelum bertukar menjadi 90, ratu itu menghadiri Mesyuarat Ketua-Ketua Kerajaan Komanwel, di mana beliau mengkritik ketua negara Kanada yang baru dipilih kerana memuji “perkhidmatan yang lama dan tidak kenal lelah”. Dengan buntu, dia bersorak, “Terima kasih, Encik Perdana Menteri Kanada, kerana membuat saya merasa begitu lama.”

Ikuti penulis TODAY.com, Chris Serico di Twitter.

Patung Queen Elizabeth ini kelihatan seperti Tom Hanks

Nov.03.201500:37