Oprah mendedahkan mengapa dia tidak pernah berkahwin dengan Stedman: ‘Kami tidak akan tinggal bersama’

Oprah Winfrey dan Stedman Graham telah bersama-sama selama lebih dari 30 tahun tanpa mengatakan “Saya lakukan” antara satu sama lain – dan mereka merancang untuk memastikan bahawa.

Kini, titan pertunjukan pertama menjelaskan alasan yang mudah mengapa perkahwinan tidak pernah menjadi sebahagian daripada perkongsian mereka.

Oprah Winfrey mendedahkan mengapa dia tidak pernah berkahwin dengan Stedman

Ogos.15.201700:35

Ada masa dahulu ketika Oprah mengakui bahawa dia “ingin Stedman ingin menikah” dia, dan dia juga menginginkannya. Sebenarnya, pada awal tahun 90-an, dia muncul soalan itu. Tetapi selepas cadangan buku menunda rancangan mereka, mereka menurunkan subjek sama sekali.

Oprah Winfrey and Stedman Graham
Oprah Winfrey dan Stedman Graham menghadiri Anugerah Akademi Tahunan ke-87 di Hollywood & Highland Centre.Jason Merritt / Getty Images

“Tidak ada yang mempercayainya, tetapi memang benar. Satu-satunya masa saya membawanya ialah apabila saya berkata kepada Stedman, ‘Apa yang akan berlaku sekiranya kita benar-benar sudah berkahwin?” Dia teringat dalam wawancara dengan Vogue. “Dan jawapannya ialah: ‘Kami tidak akan bersama.'”

Dan dia bersetuju sepenuhnya dengannya.

“Kami tidak akan tinggal bersama, kerana perkahwinan memerlukan cara yang berbeza untuk berada di dunia ini,” kata lelaki berusia 63 tahun tersebut. “Penafsirannya tentang apa yang dimaksudkan untuk menjadi suami dan apa yang akan menjadi maksudnya untuk menjadi isteri pastinya agak tradisional, dan saya tidak akan dapat menyesuaikan diri dengannya.”

Atau, seperti yang dikatakan Winfrey semasa sembang 2015 “SuperSoul Ahad” dengan rakan Shonda Rhimes, “Apa yang saya sedar adalah, saya tidak mahu berkahwin … kerana saya tidak dapat hidup yang saya buat untuk diri saya sendiri.”

Dia tidak menyesal mengenainya. Malah, dia memberitahu Vogue bahawa dia belajar satu pelajaran penting dengan menolak untuk berjalan di lorong – untuk hanya “menjalani kehidupan dengan istilah anda sendiri.”

Sudah tentu, tidak kira betapa jelasnya tentang istilah itu, khabar angin mengenai perkahwinan terus muncul. Hanya pada tahun lepas, tabloid melaporkan bahawa dia dan Graham akhirnya berkahwin, dan beberapa rakannya jatuh untuknya.

Tetapi dia tidak ragu-ragu dalam sambutannya terhadap buzz perkahwinan itu: “ITU TIDAK BENAR !!”