Neil Diamond bersara dari lawatan selepas didiagnosis dengan penyakit Parkinson

Neil Diamond telah mengumumkan bahawa dia akan berhenti melawat kerana diagnosis penyakit Parkinson.

Penyanyi dan penulis lagu legenda mengumumkan di laman webnya hari Isnin bahawa penyakit itu telah membuatnya sukar untuk melakukan perjalanan dan melakukan. Dia membatalkan tarikh yang akan datang di Australia dan New Zealand dari lawatan ulang tahunnya ke-50.

Neil Diamond Performs at Erasmus Hall High School
Neil Diamond telah mengumumkan bahawa dia akan bersara dari melawat selepas 50 tahun di jalan raya akibat perjuangannya dengan penyakit Parkinson. Kevin Mazur / WireImage

“Ia adalah dengan keengganan dan kekecewaan yang saya umumkan untuk persaraan saya dari konsert tur, ” kata Diamond dalam satu kenyataan.” Saya sangat berbesar hati untuk membawa persembahan saya kepada orang ramai sejak 50 tahun yang lalu. Permintaan maaf saya yang paling tulus kepada semua orang yang membeli tiket dan merancang untuk datang ke pertunjukan yang akan datang.

“Terima kasih saya kepada para penonton yang setia dan setia di seluruh dunia. Anda akan sentiasa menghargai sokongan dan dorongan saya.” Perjalanan ini telah menjadi ‘begitu baik, begitu baik, begitu baik’ terima kasih kepada anda. “

Neil Diamond
Diamond, yang ditunjukkan dalam salah satu baju perhiasan tandatangannya di atas pentas pada tahun 1977 di Los Angeles, mengatakan dia merancang untuk terus membuat muzik. Arkib Michael Ochs

Pengumuman itu datang tiga hari sebelum ulang tahun ke-77 Diamond pada hari Khamis, dan enam hari sebelum dia ditetapkan untuk menerima anugerah pencapaian seumur hidup di Anugerah Grammy Ahad.

Beliau telah menjual lebih daripada 150 juta album dalam kariernya dan telah dimasukkan ke Rock and Roll Hall of Fame pada tahun 2011. Dan sementara “Sweet Caroline” penyanyi tidak lagi melawat, dia berkata dia akan terus membuat muzik.

“Saya bercadang untuk terus aktif dalam menulis, rakaman dan projek lain untuk masa yang lama,” katanya.

Beberapa pencipta muzik rakan-rakannya menyuarakan sokongan mereka selepas mempelajari berita itu.

Diamond adalah Rock and Roll Hall of Famer terbaru yang berurusan dengan diagnosis Parkinson. Linda Ronstadt mengumumkan pada tahun 2013 bahawa dia tidak dapat menyanyi kerana penyakit itu.

Diamond telah menjadi rakan lama HARI INI, menyanyi “Sweet Caroline,” “Cracklin ‘Rosie” dan hits lain di Rockefeller Plaza pada tahun 2015. Dia menggambarkan inspirasi di sebalik muziknya dalam satu temu bual 2012.

“Baik ia menceritakan kisah dari perspektif saya tentang kehidupan orang biasa – bangun pagi, akan bekerja menghadapi semua kekecewaan dan kesukaran yang dihadapi oleh orang-orang dengan keberanian yang ada pada masa kini, yang selalu memberi inspirasi kepada saya, ” katanya.

Ikuti penulis TODAY.com Scott Stump di Twitter.

Loading...