Molly Shannon mengingati masa ‘superstar’ sebagai ‘SNL Mary Katherine Gallagher

Dalam peranan terbarunya dalam “Me and Earl and the Dying Girl,” Molly Shannon sedang berehat dari komedi untuk menunjukkan sisi yang lebih serius. Tetapi bagi peminat yang mengenali dia dengan baik, Shannon telah lama tidak dapat dilupakan, terima kasih kepada watak-watak yang aneh dan anehnya pada “Saturday Night Live” – ​​seperti Mary Katherine Gallagher.

Molly Shannon ‘bangga’ untuk membintangi ‘Me and Earl’

Jun.08.201504:49

Seperti yang dijelaskannya pada hari Isnin, Mary Katherine adalah watak yang tiada siapa pada “SNL” yang difahami dengan segera. Pelajar sekolah Katolik yang cenderung bersikap sosial dengan mendekrut “superstar,” dia sepatutnya percaya. Dan ia tidak sampai latihan sebelum persembahan langsung-nya yang Shannon benar-benar menampakkannya.

“Anda melatih semua lakaran pada hari Sabtu sebelum pertunjukan,” katanya menerangkan, “dan mereka meletakkan jalan saya di bawah, yang biasanya adalah sketsa yang tidak membuatnya. Dan saya berfikir, ‘Saya tidak fikir mereka faham apa yang akan terjadi! ‘ … Saya suka, ‘Saya perlu menunjukkan kepada mereka apa itu.’ “

Dan dia melakukannya.

Molly Shannon: Saya mencium salah seorang pelakon ‘SNL’ saya

Jun.08.201505:05

“Saya benar-benar menunjukkan apa itu, dia akan jatuh dan ia adalah fizikal, dan dia akan melompat dan melompat ke kerusi,” dia teringat.

Shannon mendapat ganjarannya: lakaran itu pergi dari bahagian bawah senarai rancangan ke bahagian atas. Dan Mary Katherine mendapat “superstar”! momen.

Molly Shannon and TODAY's Natalie Morales, both portraying Shannon's
Molly Shannon dan TODAY’s Natalie Morales, kedua-duanya sebagai Mary Katherine Gallagher.NBC; HARI INI

Tambahan pula, pada tahun 2014 dia mendapat satu lagi penghormatan: HARI INI yang Natalie Morales berpakaian seperti Mary Katherine untuk Halloween!

“Saya suka Natalie sebagai Mary Katherine Gallagher,” tersenyum Shannon.

“Me and Earl and the Dying Girl” dibuka di pawagam terpilih pada 12 Jun. Projek lain Shannon, siri prequel “Wet Hot American Summer: First Day of Camp” perdana di Netflix 31 Julai.

Ikuti Randee Dawn di Google+ dan Twitter.