Meryl Streep menyampaikan ucapan penerimaan yang penuh semangat di Golden Globes

Meryl Streep mengambil malam Ahad malam di Golden Globes untuk menerima pencapaian kerjaya seumur hidup: Anugerah Cecil B. DeMille. Tetapi dia menggunakan masa beliau di atas pentas untuk bercakap dari hati tentang ketakutannya mengenai jawatan presiden yang akan datang Presiden Donald J. Trump.

Merujuk kepada komen Trump yang dibuat semasa kempennya, dia bercakap tentang kemanusiaan yang sama di kalangan rakyat Amerika, kelahiran asli atau tidak.

74th Annual Golden Globe Awards
Meryl Streep menerima Anugerah Cecil B. DeMille semasa Anugerah Golden Globe Tahunan ke-74 pada 8 Januari 2017.Handout / Getty Images

“Hollywood merangkak dengan orang luar dan orang asing, dan jika anda menendang kami semua, anda tidak akan dapat menonton kecuali untuk bola sepak dan seni mempertahankan diri campuran, yang bukan seni,” katanya dengan suara yang ghairah,.

Dia menambah, “Siapa kita, dan apa juga Hollywood? Ia hanya sekumpulan orang dari tempat lain.”

BERKAITAN: Lihat peranan filem nominasi 30 Golden Globe dari Meryl Streep

Satu “persembahan” dari tahun 2015 yang benar-benar menonjol, katanya, adalah Trump sendiri: Apabila dia mengejek Serge Kovaleski, seorang wartawan yang kurang upaya, dengan melambai tangannya.

“Tidak ada yang baik tentang hal itu, tetapi ia melakukan tugasnya,” katanya kepada penonton. “Semacam itu memecah hati saya apabila saya melihatnya, dan saya masih tidak dapat mengeluarkan kepalanya kerana ia bukan dalam filem, ia adalah dalam kehidupan sebenar.”

Beliau berkata pemimpin mempunyai tanggungjawab untuk menaikkan tembakan murah. “Naluri itu untuk memalukan apabila ia dimodelkan oleh seseorang dalam platform awam, ia menapis ke dalam kehidupan setiap orang kerana ia membenarkan orang lain melakukan perkara yang sama,” katanya..

BERKAITAN: Jimmy Fallon menyentuh semua nota yang betul dengan membuka Golden Glob yang menyenangkan

“Tidak menghormati menjemput tidak hormat, keganasan menyebabkan keganasan,” katanya. “Apabila orang berkuasa menggunakan kedudukan mereka untuk membuli orang lain, kita semua kalah.”

Tetapi dia mempunyai kata-kata untuk orang-orang di sebalik tabir untuk memastikan Trump dipanggil apabila perlu. “Kami memerlukan akhbar berprinsip untuk memegang kuasa untuk memanggil, untuk memanggil mereka di permaidani untuk setiap kemarahan,” katanya. “Kita perlu (wartawan) maju dan mereka memerlukan kita untuk menjaga kebenaran.”

Dan dengan nada gemuruh, dia mengakhiri ucapannya dengan petikan dari Carrie Fisher akhir: “Seperti kawan saya, yang sayang pergi Putri Leia, berkata kepada saya sekali, ‘Ambil hati yang patah, buatlah ke dalam seni.’ “

Ikut Randee Dawn di Twitter.

Lihat semua peranan nominasi Golden Globe dari Meryl Streep

08.08.201700:43