Matthew McConaughey mengenai kenapa frasa persembahannya selalu ‘baik’ dengannya

Barangan yang tidak dapat dielakkan boleh menjadi rumit untuk pelakon yang mengucapkannya pada skrin besar. Semakin banyak kata-kata yang ditangkap, lebih banyak bintang-bintang akan mendengar mereka dipetik semula oleh peminat sekali lagi dan lagi (dan sekali lagi) – untuk tahun yang akan datang.

Untuk Matthew McConaughey yang bermaksud perkataan yang dia katakan dahulu dalam filem ’90-an “Dazed and Confused” kemungkinan akan mengikutinya selama-lamanya: “Baiklah, baiklah, baiklah.”

Dan ketika dia duduk dengan Savannah Guthrie TODAY hari Rabu, bintang itu menegaskan “baik-baik saja” dengannya.

Matthew McConaughey bercakap mengenai ‘White Boy Rick’ dan menjadi ayah

12.12.201805:51

“Saya berkata demikian,” katanya kepada beliau ketika ditanya sama ada dia pernah bosan dengan terus mendengar kata kunci itu. “Maksud saya, itu adalah tiga perkataan pertama yang pernah saya katakan dalam kerjaya filem saya, jadi ia tidak mengganggu saya apabila orang mengatakannya.”

Malah, dia meraikannya.

“Ia adalah tiga ikrar,” jelasnya. “Apa yang berlaku untuk saya … itulah tiga perkataan pertama yang saya katakan dalam filem pertama saya ‘Dazed and Confused,’ dan sekarang, saya melakukannya pada tahun 1992. Saya tidak tahu apakah itu (bertindak) akan menjadi hobi, ternyata menjadi kerjaya 26 tahun kemudian. “

Ia adalah kerjaya yang dimenangi pemenang Oscar dan dia bersyukur untuk – dan kata-kata itu berfungsi sebagai peringatan itu.

Matthew McConaughey
Rory Cochrane dan Matthew McConaughey dalam skrin besar 1993 melanda “Dazed and Confused.”Koleksi Courtesy Everett

“Jadi apabila saya mendengarnya, apabila orang lain mengatakannya, ia adalah panggilan balik kepada 26 tahun yang lalu apabila saya mula-mula memulakan perkara ini yang dipanggil bertindak, yang menjadi kerjaya,” tambahnya dengan senyuman.

Dan dia tidak keberatan memetik wataknya, Wooderson, dirinya sendiri.

Apabila topik itu bertukar kepada gaya keibubapaan McConaughey dengan tiga orang anaknya yang berkongsi dengan isteri Camila Alves, dia berkata, “Kami mencampur ‘baik-baik saja, baiklah, baiklah’ ke dalam disiplin.”

https://www.instagram.com/p/BiDpHEuAX_G

Maksudnya bahawa anak-anak Levi, 10, Vida, 8, dan Livingston, 5, dipandu oleh ibu dan ayah yang “garis bawah moral yang sama”, tetapi mereka juga dapat menikmati santai malam Jumaat di rumah keluarga.

“Jumat malam adalah malam yang tidak berkhatan malam, malam piza, malam malam, semuanya boleh tidur dengan mama dan papa malam.”

Dan juga malam tarian keluarga juga.

Baiklah!

Loading...