Mariel Hemingway mengatakan dia ‘naif’ ketika Woody Allen menjemputnya ke Paris

Petikan dari memoir Mariel Hemingway baru, “Out Came the Sun,” baru-baru ini mendedahkan bagaimana dia menegur pendahuluan dari Woody Allen ketika dia berusia 17 tahun. Pada hari Khamis, aktres itu dihentikan oleh TODAY dan berkongsi butiran pertemuan yang tidak dapat dilupakan itu.

Mariel Hemingway bercakap buku baru, keluarga

19.09.201505:22

Semuanya berlaku selepas Hemingway dan Allen membungkus penggambaran pada tahun 1979, “Manhattan,” di mana Hemingway – 26 tahun juniornya – bermain teman wanita Allen.

“Untuk menjadi jujur, Woody Allen merawat saya dengan hebat,” katanya kepada Savannah Guthrie HARI INI. “Saya menjemput dia untuk datang ke Idaho untuk melawat … [Saya fikir] dia menunjukkan kepada saya Manhattan, dan saya akan menunjukkan kepadanya Idaho.”

Mariel Hemingway
Mariel Hemingway dan Woody Allen pada tahun 1979 “Manhattan.”HARI INI

Untuk Hemingway, Idaho adalah rumah kepada keluarganya dan tidak bersalah.

“Woody Allen muncul di Idaho, dan dia telah meminta saya pergi ke Paris,” jelasnya. “Dalam minda naif saya – lihat, saya memainkan watak yang benar-benar canggih, tetapi itu bukan Mariel Hemingway dari Idaho.”

Jadi, pada mulanya, dia tidak benar-benar memahami implikasi jemputannya. Dalam memoirnya, dia menulis bahawa dia tidak tahu “apa yang akan berlaku” di Paris. Dan ketika dia mahu ibu bapanya pergi, “Mereka tidak, mereka terus menggalakkan saya.”

Mariel Hemingway
Muriel Hemingway pada HARI INI, 9 April 2015.HARI INI

Jadi apa yang dilakukan oleh seorang remaja yang “naif”?

“Pada asasnya, saya hanya berkata, ‘Lihat, saya tidak fikir saya boleh pergi ke Paris, kerana saya tidak fikir saya akan mendapatkan bilik saya sendiri,'” katanya..

Guthrie memuji keputusannya yang muda, memberitahu bintang itu, “Anda bijak di luar tahun anda.”

“Itupun dia!” Kata Hemingway dengan senyuman.

Sudah tentu, kini pelakon itu semua sudah dewasa dan dia banyak bercakap tentang kejadian itu dengan Allen dan banyak lagi.

Tonton klip itu untuk melihat apa lagi yang dia katakan kepada kami, dan lihat buku terbarunya, “Out Came the Sun” dan “Invisible Girl” – kedua-dua kedai buku sekarang – untuk lebih banyak.

Ikut Ree Hines di Google+.