Mamma Mia! ABBA menyatukan (tetapi hanya untuk pembukaan restoran)

Peminat ABBA harus menyanyi secara rohani “Gimme! Gimme! Gimme!” apabila empat anggota kumpulan itu bertanding bersama pada malam Rabu untuk kali pertama dalam beberapa tahun. Sayangnya, mereka ‘”SOS” tidak pernah terdengar. Kuartet pop Swedia yang ikonik tidak dilakukan; mereka hanya membantu melancarkan acara restoran.

Namun, ia adalah penampilan bersama yang jarang berlaku untuk Agnetha Fältskog, Benny Andersson, Björn Ulvaeus dan Anni-Frid Lyngstad (huruf pertama namanya membentuk nama band). Mereka berada di tangan untuk pembukaan acara teater makan malam Ulvaeus, “Mamma Mia! Parti.”

Sejarah kecil: “Mamma Mia” bermula sebagai hit 1975 untuk band ini. Kemudian muzik jukebox “Mamma Mia!” dibuka di London pada tahun 1999, mempamerkan hits band melawan kisah membosankan seorang pengantin perempuan muda di Greece yang cuba memikirkan siapa bapanya. Pada tahun 2008, Meryl Streep membintangi filem “Mamma Mia! The Movie,” yang difilemkan di lokasi di Greece.

LEBIH: Mamma Mia! Muzium ABBA dibuka di Stockholm

Benny Andersson
Benny Andersson pada pembukaan “Mamma Mia! Parti.”JONATHAN NACKSTRAND / AFP – Getty Images

Baru-baru ini Ulvaeus, yang terlibat dalam semua “Mamma Mia!” inkarnasi, muncul dengan kedut baru: dia mencipta taverna Yunani yang dipaparkan dalam muzik di restoran Stockholm. Restoran itu, Tyrol, kini menempatkan Nikos Taverna, di mana pengunjung boleh menghabiskan malam “menyanyi dan menari dengan muzik ABBA dengan cara yang baru,” menurut laman web restoran itu. “Sama seperti filem, tetapi untuk sebenar.”

Agnetha Faltskog
Agnetha Faltskog tidak dapat menghadiri pembukaan muzium ABBA pada tahun 2013, sehingga membuat penampilannya pada hari Rabu khas istimewa.ANDERS WIKLUND / TT / EPA

“Mamma Mia!” muzik ini mempunyai akhir yang bahagia, tetapi untuk kedua-dua pasangan suami isteri yang terdiri daripada ABBA, kehidupan sebenar telah menjadi lebih rumit. Ulvaeus dan Fältskog dibelah pada tahun 1979; Andersson dan Lyngstad diikuti pada tahun 1981. Kumpulan muzik secara rasmi dibubarkan pada tahun 1982 dan lepas secara terbuka bersama-sama di ’86. Mereka menolak tawaran $ 1 bilion untuk berkunjung semula, Andersson mengakui pada tahun 2000.

Bjorn Ulvaeus
Bjorn Ulvaeus seolah-olah menjadi lelaki dengan rancangan untuk warisan ABBA.JONATHAN NACKSTRAND / AFP – Getty Images

LEBIH: Bekas pemain drum ABBA ditemui mati di taman

Tetapi itu tidak bermakna mereka tidak cukup mesra untuk menunjukkan sokongan yang baik. Tiga anggota ABBA muncul di pembukaan Muzium ABBA di Stockholm pada tahun 2013, dan pada malam Rabu, kesemua empat datang bersama untuk pelancaran restoran.

Para pelanggan boleh membayar kira-kira $ 160 setiap tiket (tambah harga minuman) untuk makan dari prasmanan Mediterranean sambil menikmati (dan menyanyi bersama-sama) pertunjukan mendalam selama empat jam berdasarkan lagu-lagu ABBA.

Gambar: SWEDEN-ABBA-MAMMA-MIA-LIFESTYLE-MUSIC
Anni-Frid Lyngstad juga turut hadir untuk acara tersebut.JONATHAN NACKSTRAND / AFP – Getty Images

Namun, persoalannya masih lagi: Adakah ABBA akan pernah berganding bahu lagi?

“Saya tidak fikir begitu,” kata Andersson kepada USA Today.

Hei, itulah “Nama Permainan.” Kami hanya perlu terus berkata “Terima Kasih untuk Muzik.”

‘Mamma Mia’ tampil di PLAY TODAY

19.09.201404:22

Ikut Randee Dawn di Twitter.