Lihat warna baru Crayola menambah kotak ikonik krayonnya

Warna biru cemerlang yang ditemui secara tidak sengaja adalah tambahan terbaru kepada set Crayola’s 24-crayon.

Sekarang ia hanya memerlukan nama baru.

Crayola mengumumkan pada hari Jumaat bahawa YInMn blue, yang ditemui oleh Oregon State University Mas Subramanian dan pasukannya pada tahun 2009 ketika bereksperimen dengan bahan-bahan untuk aplikasi elektronik, sedang ditambah ke kotak ikonik krayonnya.

Crayola Release: Crayola to Launch New Crayon Color Inspired by the Discovery of the YInMn Pigment, as the World's Newest Shade of Blue
YInMn biru mendapat namanya dari elemen yttrium, indium dan mangan.Crayola

Biru baru menggantikan Dandelion, warna Crayola bersara dari kotak pada bulan Mac. Syarikat itu berkata dalam siaran berita bahawa warna biru mendahului senarai itu sebagai kegemaran peminat untuk menggantikan Dandelion.

“Kami adalah syarikat semua tentang anak-anak, kreativiti dan warna, jadi kami berusaha untuk menjaga palet warna kami inovatif dan trend,” kata Ketua Pegawai Eksekutif Crayola Smith Holland dalam satu kenyataan. “Warna krayon biru baru akan membantu Crayola terus memberi inspirasi kepada anak-anak dan kanak-kanak di hati, untuk mencipta semua yang boleh dibayangkan. “

Crayola juga meminta peminat untuk mengundi di laman webnya untuk membantu menamakan warna baru, memandangkan YInMn – dinamakan untuk elemen yttrium, indium dan mangan – tidak betul-betul melancarkan lidah.

Di dalam kilang Crayola: Lihat bagaimana krayon ikon dibuat

Mac.09.201703:33

Ini bukan perolehan pertama dalam kotak Crayola yang terkenal, kerana lineup asal dari 1903 termasuk warna-warna seperti Prussian blue dan English Vermilion yang akhirnya bersara.

Baru Crayola blue color
Pigmen biru baru ditemui pada tahun 2009.Crayola

Lima cadangan terbaik untuk nama itu akan dikeluarkan pada 1 Julai untuk satu lagi undian, dan kemudian nama rasmi akan diumumkan oleh Crayola pada bulan September.

BERKAITAN

  • Warna baru telah ditemui – dan ia cantik
  • Crayola mengumumkan bahawa ia akan bersara Dandelion dari kriket ikoniknya

Ikuti penulis TODAY.com Scott Stump di Twitter.

Loading...