Lawford bukan peminat biasa

Dia bermula dengan LSD ketika berusia 14 tahun. Untuk 17 tahun yang akan datang, dia ketagih alkohol, kokain, penyokong, penyokong dan apa-apa ubat lain yang dia boleh beli.

Christopher Kennedy Lawford bukanlah junkie biasa. Bapanya adalah bintang filem Peter Lawford. Ibunya adalah saudara perempuan John, Robert dan Edward Kennedy. Budak itu dibesarkan dalam dua milieus yang sangat berbeza: dunia libertin Hollywood dan kompaun keluarga yang kompetitif di Hyannis Port di Cape Cod, Massa.

Lawford, 50, menulis mengenai kehidupan bergandanya dalam “Gejala Kebangkitan: Memoir Syot Kilat dan Penebusan.” Jaket itu selaras dengan seumur hidupnya di kalangan selebriti; ia mengandungi penghargaan yang menyeramkan dari pengarang Norman Mailer dan Frank McCourt.

Dan itu hanya permulaan nama-nama terkenal buku itu. Di dalamnya, dia menceritakan tentang pelajaran dalam menari twist dari Marilyn Monroe, menyaksikan Judy Garland memainkan poker dengan anak-anak lelaki, melepak dengan Pack Rat, termasuk ayahnya (sehingga Frank Sinatra memberinya boot), Dean Martin, Sammy Davis dan Joey Bi.

Jadi dengan semua akaun mengenai era Kennedys dan Rat Pack di sana, mengapa William Morrow menerbitkan akaun Lawford?

“Saya fikir ini adalah peluang yang menarik, yang pertama seumpamanya untuk mendapatkan perspektif dan pengalaman seorang insan Kennedy yang benar,” jelas editor Lawford, Maureen O’Brien. “Saya membesar pada tahun 1960-an dan 1970-an, jadi saya hidup dalam tempoh yang dahsyat itu.”

Selepas kejatuhan Peter Lawford, dia jatuh ke dalam alkohol dan dadah, beberapa daripadanya dia berkongsi dengan anaknya. Lawford juga membawa anak lelakinya ke pesta di rumah lelaki Playboy Hugh Hefner.

Pat Lawford bosan dengan pelanggaran suaminya dan menceraikannya pada tahun 1966. Dia memindahkan anaknya dan tiga anak perempuan dari Santa Monica ke New York, dan tempoh Kennedy Christopher bermula. Dia menulis menjadi abang kepada John Kennedy Jr, permainan bola sepak sentuh di Hyannis Port.

Christopher berada di sekolah berasrama ketika dia menemui LSD. Ia adalah permulaan jalan yang panjang dan merosakkan yang membawanya untuk memusnahkan wanita dengan wang, menembak di Stesen Grand Central New York dan dua tangkapan yang dipublikasikan untuk pemilikan dadah. Setelah mengalami sakit yang teruk, dia masuk ke dalam pemulihan dan akhirnya menendang tabiat pada usia 30 tahun.

Ketinggalan pedang bermata duaLawford tiba untuk sarapan pagi di deli tempatan yang berpakaian lebih banyak New England daripada California. Dia tinggi dan teguh dibina dengan rambut kelabu yang berlimpah di kuil-kuil dan wajah yang menyerupai bapanya. Adakah dia menyesal belia yang salah?

“Ada banyak hari apabila saya berharap saya boleh mengambil balik dan menggunakan (belia saya) dengan lebih tepat,” jawabnya dengan tenang. “Tetapi semua itu membawa saya ke sini. Saya tidak boleh meminta sebahagian daripada hidup saya untuk diubah dan masih mengekstrak pemahaman dan kehidupan yang saya miliki hari ini, bersama anak-anak saya, bersama rakan-rakan saya, dengan kekasih saya. Semua hubungan itu adalah hasil dari semua yang telah saya alami sepanjang hidup saya. “

Dia bercerai dari isterinya, Jeannie, tetapi sering melihat anaknya. Savannah, 15, dan Matthew, 10, tinggal berhampiran rumahnya di Playa del Rey; David, 18, adalah seorang pelajar baru di University of Pennsylvania. Lawford kini tinggal bersama pelakon Lana Antonova.

Dia mempunyai dua perkara utama: aktivisme dan bertindak anti-dadah. Dengan sijil induk dalam psikiatri klinikal dari Sekolah Perubatan Harvard, beliau bercakap tentang pemulihan penyalahgunaan dadah. Semasa tempoh yang dibebankan dia entah bagaimana mendapat ijazah undang-undang di Boston College tetapi tidak pernah mengambil peperiksaan bar. Puan yang pernah membantunya, Ted menggunakan tarikannya untuk membawanya ke sekolah.

Karier aktingnya telah sporadis, tetapi cukup produktif untuk menyokong keluarganya, katanya. Cuti terbesarnya datang pada bulan Januari dengan “India Tercepat di Dunia,” yang dibintangi oleh Anthony Hopkins. Juga dalam kerja-kerja adalah TV sitkom.

Adakah mempunyai dua nama terkenal membantunya mendapatkan pekerjaan yang bertindak?

“Nama-nama memberi anda hidangan, sama sekali, tetapi ia adalah jenis pedang bermata dua,” katanya. “Orang ramai memberi perhatian kepada anda, tetapi tiada siapa yang akan menerajui Hollywood kecuali mereka benar-benar bernasib baik atau mereka layak.”

Ditanya apabila dia menyedari bahawa menjadi Kennedy adalah sesuatu yang istimewa, Lawford berfikir seketika dan menjawab: “Saya fikir ia adalah ketika bapa saudara saya Jack terbunuh. Itu mengubah cara dunia memandang Kennedys. Saya tidak pernah merasakan apa-apa jenis keistimewaan sehingga masa itu. “

Cover jaket “Gejala Pengeluaran” menampilkan gambar seorang Christopher muda di samping kolam renang mengintip secara aneh pada kamera. Di latar belakang, John F. Kennedy dalam pakaian renang, melirik ke anak saudaranya.

Lawford menawarkan memori JFK: “Saya masih ingat ketika berusia 5 tahun, bapa saudara saya Jack masuk ke bilik tidur saya dan dia memandang saya dan dia berkata, ‘Christopher, saya telah dinamakan sebagai presiden Amerika Syarikat; adakah anda akan membantu saya untuk menjadi presiden? “‘