Lantai syarikat jubin ini adalah ilusi optik liar

Lantai ini di sebuah syarikat jubin British sudah cukup untuk membuat anda mabuk di darat.

Tingkat ilusi optik di Casa Ceramica di Manchester sebenarnya rata, tetapi anda telah diampunkan jika anda bimbang tentang menggeletar kecenderungan khayalan dan disedut ke dimensi lain.

Pemilik Casa Ceramica Duncan Cook menyiarkan video bercanda “menavigasi” lantai gaya “Alice in Wonderland”, diikuti dengan klip yang memperlihatkan bahawa tiada apa yang perlu ditakuti dan itu semua dalam fikiran anda.

Syarikat itu mewujudkan kesan yang menyerupai taman skate kecil dengan meletakkan jubin dalam corak melengkung. Melihatnya dari arah yang lain tidaklah seperti perut.

Lantai dipasang kira-kira setahun yang lalu untuk menunjukkan apa yang boleh dilakukan dengan jubin, dan nampaknya tidak sehebat mendekat.

“Ia mendapat sedikit penampilan lucu, namun kesannya sangat dipertingkatkan menerusi kamera,” kata pentadbir jualan Casa Ceramica, Harry Molyneaux kepada HARI INI dalam e-mel. “Lantai itu benar-benar rata dan selamat untuk berjalan.”

Ia adalah ilusi optik terbaru yang menyapu internet, berikutan tumit Tembok Cafe, Illusion Penyokong, tembok bata dengan cerut tersembunyi, dan banyak lagi.

Sesetengah orang terpesona oleh lantai, sementara yang lain mencadangkan untuk mengelakkan koktel sebelum berjalan.

Foto lantai juga dipaparkan pada Reddit yang menunjukkan tujuannya yang paling berkesan: untuk mengelakkan berlari di lorong-lorong.

Ikuti penulis TODAY.com Scott Stump di Twitter.