‘Knocked Up’ adalah reuni ‘Freaks and Geeks’

“Freaks and Geeks” tidak pernah menghabiskan musim penuh di NBC pada tahun 1999 dan 2000, tetapi warisan abadinya dapat dilihat sepanjang filem baru “Knocked Up.”

“Di Knocked Up,” di bioskop pada hari Jumaat, ditulis dan diarahkan oleh Judd Apatow, yang merupakan penerbit eksekutif “Freaks and Geeks.” Dalam membuang filemnya, dia pada dasarnya menyimpan cadangan pelakon dari pertunjukan yang dikasihi tentang dua band dari awal tahun 80an misfits sekolah.

Seth Rogen (Ken Miller dalam “Freaks and Geeks”) dalam filem, yang juga termasuk Jason Segel (yang memainkan Nick Andopolis dalam “Freaks and Geeks”), Martin Starr (Bill Haverchuck) dan cameo dari James Franco ).

Untuk memberikan rasa peminat penghargaan mendalam untuk “Freaks and Geeks,” ia mempunyai rating 9.5 di Imdb.com. Itu meletakkannya penuh 0.4 menjelang filem tertinggi, “The Godfather.”

Peminat “Freaks and Geeks” tidak hanya berfikir ia adalah persembahan TV yang baik, mereka percaya ia merupakan salah satu pencapaian terbesar dalam budaya pop. (Mereka betul. Pelanggaran objektiviti kewartawanan adalah, dalam kes ini, berbaloi.)

Mereka yang membuat persembahan berasa sama.

“Saya hampir menjadi penipu dengannya,” kata Apatow, yang juga mengarahkan “The 40th-Old Virgin.” “Saya benar-benar percaya bahawa orang-orang ada di tempat sekarang dan saya tidak melihatnya sebagai pelakon.

“Perkara yang lucu adalah untuk saya, saya tidak berasa seperti saya adalah sebahagian daripada itu lagi apabila saya menontonnya. Saya merasakan pemisahan sebenar dari kerja dan saya dapat menontonnya seolah-olah ia adalah benda hidupnya sendiri – dan saya sangat menyukainya. “

Dibatalkan sebelum waktunyaPertunjukan jam – kadangkala dikenali sebagai “dramedy” – telah diiktiraf secara kritikal dan memenangi Emmy pada tahun 2000 untuk pemilihan cemerlang untuk siri komedi. Ia dicalonkan untuk penulisan cemerlang untuk siri komedi pada tahun 2000 dan sekali lagi pada tahun 2001.

Walau bagaimanapun, NBC membatalkannya sebelum musim pertamanya berakhir. Pada tahun 2004, Shout! Kilang mengeluarkan set DVD enam cakera bagi semua 18 episod dan dengan ulasan dan ciri khas yang luas.

“Apabila kita menyedari ia akan berakhir, ia seperti membunuh watak-watak,” kata Apatow, yang juga mengalami pembatalan awal “Ben Stiller Show” dan “Tidak Diumumkan.” “Ia adalah kehidupan kita.”

Pencipta acara, Paul Feig, memainkan peranan kecil dalam “Knocked Up” juga, (cari dia di kalangan pemain besbol fantasi). Sejak “Freaks and Geeks,” dia mengarahkan episod “Pejabat,” “Pembangunan Ditangkap” dan “30 Rock.”

Mungkin dua bintang terbesar yang dihasilkan oleh “Freaks and Geeks” adalah Franco, yang telah membintangi filem “Spider-Man”, dan Linda Cardellini, yang biasa “ER” sebagai jururawat Samantha Taggart. (Busy Philipps, yang memainkan Kim Kelly pada “Freaks and Geeks,” juga co-stars on “ER.”)

Sekarang pengarah dan pengeluar filem musim panas yang menguntungkan, Apatow mengatakan bahawa dia membuat “Knocked Up” dengan nada “Freaks and Geeks” dalam fikiran: realistik, menyentuh dan histeris. Walaupun tindak balas kritikal untuk “Knocked Up” sangat positif – sama seperti “Virgin” – Apatow berkata: “Saya tidak fikir saya akan membuat apa-apa sebagusnya sebagai ‘Freaks and Geeks’

Loading...