Janet Jackson memberi penghormatan kepada ayahnya yang lewat dengan gambar balik balik manis

Janet Jackson baru-baru ini memberi penghormatan kepada bapanya, Joe Jackson, dalam jawatan pertama Instagram sejak kematiannya baru-baru ini pada usia 89 tahun.

Penyanyi itu, 52, mencatatkan foto mundurnya sebagai seorang gadis muda yang duduk di atas lututnya. Dia memaparkan foto dengan emoji jantung tunggal ungu.

https://www.instagram.com/p/Bkyf6EhBRbH

Janet Jackson kemudiannya menyiarkan video mengucapkan terima kasih kepada peminatnya kerana kasih dan sokongan mereka berikutan apa yang dikatakannya sebagai “minggu yang agak kasar.”

Joe Jackson meninggal pada 27 Jun dari kanser pankreas, dan dikebumikan di tanah perkuburan California yang sama dengan anak lelakinya, Michael Jackson.

Janet adalah anak bongsu dari keluarga Jackson yang legenda, dan dia muncul pada usia muda dalam rancangan awal keluarga, “The Jacksons.” Dia telah berbicara secara umum pada masa lalu tentang hubungan rumitnya dengan ayahnya.

Janet Jackson, Joe Jackson
Janet dan Joe Jackson menghadiri perdana “Profesor Nutty II: The Klumps” pada tahun 2000. Ron Galella, Ltd. / WireImage

Beberapa ahli keluarganya telah memberi penghormatan kepada bapa lelakinya Jackson di media sosial sejak minggu lalu, termasuk kakak Janet, La Toya Jackson.

“Saya akan sentiasa mencintai awak! Anda memberi kami kekuatan, anda mendisiplinkan kami dengan cara anda sendiri, anda menjadikan kami salah satu keluarga yang paling terkenal di dunia. Saya amat menghargainya, saya tidak akan melupakan detik-detik terakhir yang kami habiskan bersama-sama, “tulis La Toya di Instagram.

Janet Jackson, Joe Jacvkson, LaToya Jackson
Penyanyi dan pelakon pop Janet Jackson menghadiri majlis anugerah dengan ayahnya Joe Jackson dan kakak La Toya Jackson.Michael Ochs / Getty Images

Anak perempuan Michael Jackson, Paris, juga menyampaikan penghormatan emosi kepada datuknya, memanggilnya “lelaki paling kuat yang saya kenal.”

Joe Jackson dibaringkan untuk berehat pada majlis persendirian pada 3 Julai. Janet, La Toya dan adik mereka, Jackie, serta beberapa ahli keluarga lain, dilaporkan hadir.

La Toya berkongsi penghormatan kepada ayahnya lewat Twitter selepas majlis tersebut.

“Kami merindui anda dan kami akan sentiasa mencintai anda!” Dia menulis.