Hokey ‘Hero Semua orang’ untuk anak kecil sahaja

Seorang budak lelaki yang tidak bersahaja, tidak bersemangat, tumbuh di bayang-bayang Stadium Yankee semasa Depresi menyembah Babe Ruth, belajar harga diri ketika dia meneruskan pengembaraan dengan baseball yang bercakap dan kelawar kesayangan Bambino dalam “Hero Semua orang.”

(Filem ini animasi, dengan cara, dan bukan dokumentari Ken Burns.)

Memandangkan ahli sukan profesionalnya dan namanya, anda fikir Yankee Irving muda (disuarakan oleh Jake T. Austin) tidak akan terlalu yakin, tetapi itu adalah perbualan untuk masa yang lain. Sebaliknya, “Hero Semua orang” sangat bersungguh-sungguh dengan mesej yang mudah dan rasa ketabahan yang lazimnya menjadikannya sasaran mudah untuk membazir.

Tetapi Christopher Reeve mengarahkan filem itu apabila dia mati; isterinya, Dana, adalah seorang penghasil dan memberikan suara ibu kepada anak itu; dan semua yang terlibat nampak komited untuk menjalankan warisan mereka selepas kematian. (Colin Brady dan Dan St Pierre mengambil alih sebagai pengarah, dengan Robert Kurtz dan Jeff Hand menulis senario berdasarkan cerita Howard Jonas.)

Jadi perkara yang paling baik yang boleh kita katakan ialah: Filem ini bermakna dengan baik dan, seperti bola tee, ia mungkin paling sesuai untuk anak-anak kecil sahaja.

Rob Reiner menyediakan suara Screwie – tidak boleh dikelirukan dengan Skuter yang menjengkelkan, bola bercakap yang menerangkan dengan istilah yang membingungkan perbezaan antara fastball dan perubahan semasa permainan di Fox. Tidak, Screwie benar-benar pahit dan pintar-pintar, yang telah diusir dari taman semasa pertandingan pertama dan ditinggalkan di taman permainan berdekatan, dan pesimismenya semacam menyegarkan dan tidak disangka-sangka dalam filem menyukai ini.

Screwie menjadi rakan satu-satunya Yankee apabila anak-anak lain menggoda dia untuk menyerang secara konsisten di pinggan. Malangnya, lelaki itu dilahirkan terlalu awal untuk mendengar nasihat Ted Williams mengenai menunggu padang yang baik untuk dipukul. Tetapi sejak ayahnya (Mandy Patinkin) adalah janitor di Stadium Yankee, dia mendapat peluang untuk menyembah di mezbah legenda lain – dia bahkan dapat menyelinap masuk ke rumah kelab itu apabila tidak ada seorang pun di sekitar dan mengagumi kelelawar terkenal Babe Ruth, yang dijuluki Darlin ‘.

Bunyi seperti mimpi kanak-kanak – sehingga Yankee dituduh mencuri kelawar, yang membebankan tugasnya. Pelaku yang sebenarnya adalah Lefty Maginnis (William H. Macy), kendi untuk Chicago Cubs, yang sedang bermain Yankees dalam Siri Dunia.

Dan Yankee memanggil keberanian untuk pergi ke Chicago dan membawakan semula Darlin ‘(Whoopi Goldberg, melakukan lukisan Selatan yang sangat dipaksa) dengan Skrewie menendang sepanjang jalan. Dalam segmen terbaik filem ini, Yankee berkawan dengan anak perempuan tomboy (Raven-Symone) dari bintang Liga Negro, kemudian kemudian menaiki bas pasukan ayahnya.

Sudah tentu, Yankee akhirnya harus bersambung dengan Babe sendiri (seorang pemain ideal Brian Dennehy) untuk kesimpulan klimaks yang begitu maudlin, ia hampir terlalu menyakitkan untuk ditonton. Tidak memberi apa-apa, tetapi Joe Torre menunjukkan apa-apa lagi? – Pengurus Yankees.

Hokey? Ya. Tetapi hatinya berada di tempat yang betul.

Loading...