‘Hati saya pecah’: Jimmy Kimmel, celebs meratap Linkin Park’s Chester Bennington

Artis dari seluruh industri muzik dan Hollywood telah menyatakan kesedihan mereka selepas mengetahui tentang kematian penyanyi Linkin Park Chester Bennington.

Penyanyi Linkin Park Chester Bennington mati pada usia 41 tahun, sebuah bunuh diri yang jelas

Jul.21.201700:35

Bennington, 41, ditemui mati di sebuah rumah di luar Los Angeles pada pagi Khamis dari bunuh diri yang jelas, menurut Los Angeles County Coroner’s Office. Pendakwa raya untuk band yang dijual platinum kelihatan menggantung dirinya sendiri, menurut Jabatan Bomba Los Angeles.

Linkin Park Gets Inducted Into Guitar Center's Historic RockWalk
Artis dari seluruh industri muzik dan Hollywood meratapi kehilangan penyanyi Linkin Park, Chester Bennington, yang meninggal dunia di 41 bunuh diri. WireImage

Kematian Bennington mencetuskan kecemburuan serta sokongan untuk keluarganya dari seluruh dunia hiburan. Rakan sekelasnya, Mike Shinoda, mengesahkan kematian dan band itu turut menulis tweet mengenai penampilan Bennington.

Kematian Bennington bertepatan dengan hari lahir sahabat baik Chris Cornell, bekas penyanyi Soundgarden yang membunuh diri pada 18 Mei. Artis dari Rihanna kepada Justin Timberlake menyatakan ucapan takziah atas kehilangan Bennington.

https://www.instagram.com/p/BWx1hCWDYZX

Banyak peminat Linkin Park dari dunia Hollywood juga menyatakan emosi mereka tentang kematian Bennington.

Ikuti penulis TODAY.com Scott Stump di Twitter.