Hank Deutschendorf, Oscar bayi dari ‘Ghostbusters II,’ meninggal pada usia 28 tahun

Henry “Hank” Deutschendorf, yang memainkan Oscar bayi pada 1989 “Ghostbusters II”, telah meninggal pada usia 28.

Deutschendorf, yang berkongsi peranan dengan abangnya, Will, ditemui oleh abangnya di apartmen Escondido, California, mengikut E! Berita, memetik laporan koroner yang menyebut kematian bunuh diri dengan menggantung.

Ghostbusters 2 Year : 1989 Director : Ivan Reitman Bill Muray, Sigourney Weaver
“Ghostbusters II,” dengan Bill Murray, Sigourney Weaver dan Oscar bayi (dimainkan oleh Hank dan Will Deutschendorf).Foto Saham Alamy

“Pada hari Rabu, 14 Jun, 2017 Henry John Deutschendorf II kehilangan pertempuran dengan gangguan schizoaffective,” adiknya diposting di Facebook dan juga menulis di laman web yang dipanggil “Hank’s Hope for a Cure.”

“Ada yang mengenalnya sebagai Oscar Bayi dalam ‘Ghostbusters 2’ atau keponakan John Denver,” Will, yang memiliki akademi seni mempertahankan diri, berterusan. “Orang lain mengenalinya sebagai abang, anak lelaki, artis bela diri, guru, bapa saudara, atau kawan. Apa yang orang tidak tahu mengenai Hank adalah bahawa dia menderita gangguan schizoaffective.

“Ia adalah keadaan kesihatan mental kronik yang merupakan gabungan gangguan bipolar dan skizofrenia. Dia mengalami halusinasi, khayalan, kemurungan, dan mania,” katanya. “Ia adalah penyakit mental yang sangat teruk yang biasanya memerlukan rawatan sepanjang hayat. Ia tidak dikaji dengan baik, jadi rawatan adalah sebahagian besarnya berdasarkan perkiraan skizofrenia dan bipolar.”

Hank dan adiknya tidak mengejar kerjaya yang bertindak selepas penampilan mereka sebagai bayi, walaupun dia muncul dalam “Cleanin ‘Up the Town: Mengingati Ghostbusters” sebagai dokumentari sendiri. Akan memberitahu bahawa saudaranya didiagnosis pada bulan Ogos, 2008; sebelum itu dia telah “yakin” tetapi selepas dia mula mengambil ubat-ubatan (yang “membendung delusi tetapi … tidak menghentikan suara”) dia “merasa seperti zombie.”

“Abang saya ditinggalkan dengan Band-Aid untuk luka tembakan,” tulis Will. Pasangan itu bekerja bersama-sama di akademi Will, dan Hank akhirnya memperoleh ikat pinggang hitam dalam Kempo “dan mendapati cinta hidupnya.”

Akan mencatat bahawa dia memutuskan untuk menulis secara terperinci untuk meningkatkan kesedaran tentang penyakit mental. “Jika reaksi pertama anda adalah untuk bertanya kepada kami apa yang boleh anda lakukan, ini membantu kami melakukan segala yang kami dapat untuk membantu orang lain menderita penyakit yang sama seperti Hank,” tulisnya..

Perkhidmatan peringatan dirancang untuk masa terdekat.

Ikut Randee Dawn di Twitter.