Girls, gals, broads: Apa yang patut dipanggil wanita di tempat kerja?

Sejak beberapa tahun kebelakangan ini, kanak-kanak perempuan kelihatan seolah-olah mengambil alih dunia – atau sekurang-kurangnya perkataan “gadis” mempunyai. Dari rancangan TV seperti “Girls,” “2 Broke Girls” dan “New Girl” kepada megahit Beyoncé “Run the World (Girls),” kuasa gadis tidak melihat perhatian ini sejak The Spice Girls.

Tetapi apa yang berfungsi untuk budaya pop tidak selalu terkena di tempat kerja. Pada edisi Hari Pekerja “Monday Funday” KLG dan Hoda, tuan rumah kegemaran kami membincangkan surat baru-baru ini yang muncul dalam lajur etika New York Times, Social Q’s:

“Saya seorang peguam muda (dan seorang lelaki),” menulis pertanyaan etika itu. “Saya bekerja dengan seorang peguam wanita yang lebih senior, yang merujuk kepada setiausaha di pejabat kami sebagai ‘perempuan.’ Dia akan berkata, ‘Tolong berikan kertas-kertas ini kepada gadis itu di luar,’ atau ‘Gadis pada resepsi mempunyai pakej untuk anda.’ Tetapi ini kebanyakan wanita pertengahan umur, dan biasanya lebih tua daripada rakan sekerja peguam saya, tetapi wanita yang dia bercakap sepertinya tidak fikiran.

Koloni sosial Q, Philip Galanes menyangka kelakuan peguam kanan itu tidak sesuai, tetapi Kathie Lee dan Hoda lebih memahami.

“Saya tidak setuju,” kata Kathie Lee mengenai respons Galanes, sebelum bergurau, “Pada usia 60 tahun, saya merasa senang dipanggil seorang gadis.”

Hoda berkata ia bergantung pada siapa yang melakukannya, dan nada apa yang sedang digunakan. Dia mengatakan bahawa menggunakan “gadis” dalam cara “meremehkan” tidak menghormati sesiapa, tetapi menambah, “Bagi wanita yang melakukannya kepada wanita, saya tidak fikir ia menyinggung perasaan kerana alasan tertentu.”

Dan tentu saja, ada banyak cara lain untuk merujuk kepada wanita.

“Saya suka perkataan ‘luas,'” kata Kathie Lee. “‘Berikannya kepada yang luas di meja depan,’ – Saya suka itu. Yang mengatakan semuanya. “

Kathie Lee juga menyebutkan bahawa suaminya Frank memanggil wanita “gals,” yang dia dan Hoda bersetuju lebih banyak keterangan “generasi”.

Dengan begitu banyak pendapat, ia adalah selamat untuk mengatakan bahawa melakukan sedikit amaran-dan kesopanan umum-akan menjadi paling baik ketika menangani wanita. Atau sesiapa sahaja untuk perkara itu.