‘Game of Thrones’ bintang Natalie Dormer: Ungu Perkahwinan maut adalah ‘traumatik’ untuk menonton

Semua lelaki mesti mati, tetapi pada “Game of Thrones,” peluang hidup Anda jauh lebih rendah – terutamanya pada majlis perkahwinan.

Perkahwinan lama yang dijangka antara Raja Joffrey Baratheon dan Margaery Tyrell akhirnya berlaku malam Ahad, dan seperti perayaan yang dihoskan oleh Walder Frey, perkahwinan dan pembunuhan bersatu dengan tangan.

Gambar: Joffrey and Margaery
Joffrey (Jack Gleeson) dan Margaery (Natalie Dormer) pada perkahwinan Ungu mereka.Hari ini

Natalie Dormer, yang memainkan Margaery Tyrell (pengantin perempuan yang tidak beruntung di seluruh Westeros), bercakap dengan HARI INI tentang penggambaran Perkahwinan Ungu yang terkenal, mengucapkan perpisahan dan apa yang akan datang untuk wataknya.

(Spoiler depan! Tutup mata anda jika anda tidak menonton “The Lion and the Rose” lagi.)

Walaupun kebanyakan peminat merasakan kematian yang menyakitkan hati Joffrey – bor kecil yang sadis itu mendapat semua yang dia patut, bukan? – Dormer berkata pelakon itu tidak perlu memfitnah mereka semasa menyaksikan penderitaannya.

“Ia sememangnya mengerikan untuk kita semua,” katanya kepada HARI INI, “kerana walaupun anda tahu pelakon berpura-pura, untuk melihat seseorang berpura-pura menjadi asfiksaat – tersedak dan mati lemas – adalah perkara yang traumatik untuk ditonton, dan Jack (Gleeson) melakukannya dengan baik, ia adalah pengalaman yang aneh untuk menyaksikan sesuatu yang kelihatan sahih dekat.

Penampilan Joffrey yang mengerikan – pembuluh darah membonjol, bocor darah – berhutang sedikit kepada kesan khas, Dormer mendedahkan.

“Kredit perlu dibentangkan sepenuhnya di kaki Jack – ia adalah persembahan Jack,” dia memuji bekas bintangnya. “Dia mempunyai sedikit bantuan daripada solek dan dia berjaya menjadikan dirinya satu warna yang mengerikan. Ia adalah persembahan Jack, benar-benar – tidak ada banyak helah untuk itu.”

Gambar: Joffrey dies
Warna yang mengerikan pada wajah Joffrey ketika dia meninggal dunia? Itu yang kebanyakannya bertindak oleh Jack Gleeson, Natalie Dormer memberitahu HARI INI.Hari ini

Malah versi penghirisan kek perkahwinan mereka tidak bergantung kepada CGI.

“Kesan visual tidak perlu dilakukan dengan itu – ada burung sebenar dalam pai itu,” Dormer mendedahkan mengenai kejadian di mana Joffrey menggunakan pedang barunya, “Wow Janda” (miskin Margaery, mengeluh), untuk melepaskan kawanan merpati dan secara tidak sengaja membunuh banyak dari mereka dalam proses (burung miskin).

“Jack melakukan kerja yang luar biasa untuk menarik mereka tanpa membunuh burung – tidak seperti Joffrey,” katanya sambil tertawa.

Selain daripada adegan kematian yang sengit, pelakon itu – yang kini merakamkan lagu terakhir francais “Kelaparan Permainan” – berkata ia adalah indah untuk menghabiskan banyak masa bersama rakan-rakannya.

“Kami menghabiskan seminggu penuh di Croatia menangkap sambutan,” jelasnya, sambil menyatakan bahawa terdapat beberapa hari di Belfast ditentang.

“Terdapat beberapa set yang sangat mewah dan luar biasa yang direka di tebing-tebing Croatia, nilai-nilai pengeluaran yang luar biasa, tontonan yang paling menakjubkan untuk perkahwinan yang anda harap dapat melihat,” katanya dalam penggambaran tempat kejadian. “Jadi semua perkara itu adalah semata-mata nyata, bersikap jujur. Ia adalah sangat tinggi, emosi (menembak).”

Bahagian paling sukar menembak, sudah tentu, mengucapkan selamat tinggal kepada Gleeson.

“Jack berada di sana dari hari pertama, dan dia mempunyai hubungan yang sangat kuat dengan banyak pelakon, tidak seperti Lena (Headey) yang memainkan ibunya,” kata aktres itu. “Ia adalah satu perkara yang emosional untuk menembak juga kerana kami mengucapkan selamat tinggal kepada salah seorang ahli cast kami, keluarga pelakon.”

“Saya akan terlepas (Jack), saya akan merindui dia dengan sangat, saya betul-betul,” kata Dormer HARI INI. “Dia bertentangan penuh dengan Joffrey dalam segala hal, dan dia bermain dengan baik, dia mencipta watak ikonik, saya fikir orang akan merujuk prestasi Joffrey untuk bertahun-tahun dan tahun yang akan datang.

Untuk apa yang ada di kedai Margaery yang cantik tetapi malang dalam perkahwinan, Dormer ketawa menawarkan slogan ini: “Ketiga kali bertuah – tanda tanya, tanda tanya!”

“Dia kehilangan dua suami dan mereka mengatakan perkara-perkara yang datang dalam tiga kehidupan, bukan mereka,” dia mengusik. “Miskin Margaery – dia mempunyai permaidani yang ditarik dari bawah kakinya untuk kedua kalinya jadi dia harus menjalani realkalibrate. Dan dia berada dalam situasi yang sangat sukar sekarang, dan perkara-perkara akan menjadi sangat buruk dengan Cersei, jadi kita perlu menjaga jari-jari kita menyeberang bahawa ia berfungsi untuk Marge pusingan kali ketiga. “

“Game of Thrones” mengudara pada hari Ahad jam 9 pagi. pada HBO.