Evil Knievel mengajukan Kanye West melalui video

Evel Knievel telah menyaman Kanye West, mengambil isu dengan video muzik di mana rapper mengambil orang “Evel Kanyevel” dan cuba untuk melompat motosikal berkuasa roket ke atas sebuah canyon.

Knievel, yang nama sebenarnya Robert Craig Knievel, memfailkan tuntutan mahkamah di mahkamah persekutuan di Tampa pada hari Isnin yang mendakwa pelanggaran atas nama dan kesamaan tanda dagangannya. Dia juga mendakwa imej “kasar dan menyinggung” yang digambarkan dalam video merosakkan reputasinya.

“Video yang dibuang oleh Kanye West adalah sekeping omong kosong yang paling tidak pernah saya lihat dalam hidup saya, dan dia menggunakan imej saya untuk melontarkan dirinya kepada orang ramai,” kata daredevil berusia 68 tahun itu pada Selasa..

Jurucakap West berkata, rapper berusia 28 tahun itu tiada komen. Tuntutan tuntutan ganti rugi dan menghentikan pengedaran video.

Dalam video untuk “Sentuhan Langit,” yang dikeluarkan awal tahun ini, West mengenal jumpelang bintang Knievel yang terkenal dan melompat sebuah kanyon di dalam kenderaan yang “tidak dapat dibezakan secara visual” dari yang digunakan oleh Knievel dalam percubaan gagal untuk melompat Sungai Ular Canyon di Idaho pada tahun 1974, tuntutan mahkamah itu.

Video yang menampilkan Pamela Anderson sebagai teman wanita West, mengandungi “seksual seksual, bahasa dan kelakuan seksual yang melibatkan ‘Evel Kanyevel’ dan wanita nampaknya cuba mendapatkan minat seksualnya,” menurut tuntutan itu.

Evel Knievel
** FILE ** Evel Knievel, yang dilihat pada 11 Mei 2006 di Clearwater, Fla, mengutuk rapper Kanye West, mengambil isu dengan video seks yang dikenakan di Barat di mana orang mengambil “Evel Kanyevel” dan melompat motosikal lebih daripada sekatan. Knievel, yang nama sebenarnya Robert Craig Knievel, memfailkan saman di mahkamah persekutuan Tampa pada hari Isnin, 11 Disember 2006, yang menuntut pelanggaran atas nama dan kesamaan tanda dagangannya. (AP Photo / Chris O’Meara)AP

“Lelaki itu terlalu banyak menggunakan saya untuk mempromosikan kekotorannya ke dunia,” kata Knievel, yang tinggal di Clearwater dan mengalami masalah kesihatan yang buruk dalam beberapa tahun kebelakangan ini. “Saya tidak semacam jenis orang itu.”

Tuntutan itu juga menyebutkan Roc-A-Fella Records, pengarah video Chris Milk dan AOL untuk mengedarkannya.

West sangat kecewa kerana tidak memenangi video terbaik untuk “Touch the Sky” di Anugerah MTV Europe Music bulan lalu bahawa dia terhempas di pentas apabila ia disampaikan kepada Justice and Simian kerana “Kami Rakan Anda.”

Dalam percabangan yang penuh dengan bahan letupan, West berkata dia sepatutnya memenangi hadiah itu kerana ia “kos satu juta dolar, Pamela Anderson berada di dalamnya. Saya telah melompat ke seberang. “

Knievel gagal dalam lompatan tahun 1974. Dia diamankan di dalam kokpit dan Sky-Cycle dipecat. Tetapi payung terjunnya dibuka seperti dia membersihkan jalan. Selepas melonjak kira-kira 1,000 kaki, dia melancarkan mendarat kira-kira 20 kaki dari sungai di tebing tebing selatan. Dia hanya mengalami luka dan lebam.