Carrie Fisher menghantar lidah lembu kepada pengeluar yang menyerang rakannya

Wanita di Hollywood bercakap tentang serangan seksual dan gangguan di Tinseltown berikutan tuduhan yang semakin meningkat terhadap pembuat filem Harvey Weinstein, tetapi sedihnya, salah satu daripada suara-suara hiburan yang paling lantang tidak dapat didengar.

Tidak ada keraguan bahawa Carrie Fisher – yang bertindak sebagai peguam bela untuk wanita, dan juga seorang pejuang salib bagi mereka yang hidup dengan penyakit mental dan melawan penderaan bahan – akan mempunyai sesuatu untuk mengatakan tentang semua ini.

Carrie Fisher
AP

Tetapi sejak Fisher tidak dapat berkongsi apa-apa cerita semasa pergerakan #metoo semasa, salah seorang kawannya telah berkongsi cerita untuknya.

Pengeluar dan penulis skrip Heather Ross (yang bekerja di bawah nama Heather Robinson), memanggil ke Tucson’s 94.9 Morning Mix baru-baru ini dan mendedahkan bahawa Fisher mengambil tindakan pantas apabila dia belajar pertemuan Ross dengan pembuat filem yang memenangi Oscar yang tidak dinamakan.

Ross menjelaskan bahawa dia berasa “malu” selepas dia melancarkan serangan agresif di dalam kereta lelaki itu. Dan walaupun dia berkata dia adalah yang mengancam kerjaya masa depannya, dia merasakan seolah-olah dia “telah melakukan sesuatu.”

Walau bagaimanapun, selepas Fisher mengetahui apa yang berlaku, bintang itu segera memastikan bahawa itu adalah pelaku yang merasakan malu penuh pertemuan itu.

“Dia berkata, ‘Saya baru melihat (dia) di Sony Studios,'” kata Ross. Fisher memberitahu dia, “Saya tahu dia mungkin berada di sana, jadi saya pergi ke pejabatnya dan secara peribadi menghantar kotak Tiffany yang dibungkus dengan busur putih.”

Hadiahnya?

“Ia adalah lidah lembu dari Jerry’s Famous Deli dengan nota yang berkata, ‘Jika anda pernah menyentuh Heather saya atau seorang wanita lagi, penghantaran seterusnya akan menjadi sesuatu yang anda berada dalam kotak yang lebih kecil.'”

Ahem.

Carrie Fisher tidak pernah ‘membiarkan Hollywood mengubah siapa dia di dalamnya,’ kata editor

Disember.28.201603:06

Menurut Ross, yang agak menjijikkan – dan lagi tepat – isyarat dari Fisher tidak datang sebagai kejutan yang nyata.

“Dia bangun untuk orang ramai,” katanya.