Bintang ‘Little House’ mendedahkan kehidupannya dalam lorong cepat

Selama sembilan tahun, dunia mengenali Melissa Gilbert sebagai “Little House on the Prairie” – anak perempuan penatua abad ke-19 Laura Ingalls. Tetapi di belakang bonet dan braids dia memakai skrin kecil, Gilbert hidup Hollywood hidup cepat.

Dalam memoirnya, “Prairie Tale,” Gilbert menceritakan drama hidupnya yang sebenar. Beliau mempunyai tiga pekerjaan hidung pada masa dia berusia 20 tahun; dia mempunyai percubaan beruap dengan pemain playboys dan bintang rock Hollywood; Dia bergelut dengan dadah dan alkohol. Gilbert juga menulis tentang kehamilan yang tidak dirancang dengan Brat Packer Rob Lowe, dan akibat yang menyakitkan yang dihadapinya.

Sekarang pada usia 45 dan seorang ibu, Gilbert memberitahu Erin Burnett hari ini di New York bahawa dia selesa dengan siapa dia dan boleh melihat kembali pengalaman hidupnya tanpa rasa malu.

“Segala-galanya, tidak kira betapa menyakitkan, membawa saya ke tempat ini sekarang, yang benar-benar menjadi tempat yang menakjubkan,” kata Gilbert. “Saya mempunyai kehidupan yang aman dan bahagia. Saya mempunyai anak-anak yang hebat dan yakin ini. Saya berkahwin dengan seorang lelaki yang saya benar-benar gila, yang menyayangi saya. Ia hadiah yang sebenar. “

Tidak bersalah

Gilbert membintangi bersama Michael Landon dalam pameran TV hit dari tahun 1974 hingga 1983, bermula sebagai kepala rambut berambut perang yang berleher, berambut perang berusia 9 tahun yang baru berhadapan dengan pigtails.

Umur sebenarnya sesuai dengan umur skrinnya, dan Gilbert memberitahu Burnett bahawa dia benar-benar adalah anak yang sama yang tidak bersalah yang digambarkannya.

“Dengan piawaian pelakon kanak-kanak, saya mungkin pengalaman terbaik yang boleh anda miliki,” katanya. “Saya mempunyai kehidupan rumah yang agak berasas. Sebenarnya, saya bertentangan dengan apa yang anda harapkan sebagai bintang kanak-kanak: Saya adalah seorang dork. Saya adalah seorang gadis dalam saman mandi satu keping dengan baju tidur kapas di atasnya dan topi, memakan sandwich baloney dengan mayonis yang meneteskan tangan saya, dan saya seperti berusia 15 tahun pada ketika itu. “

Dan masih, semuanya turun ke pusaran dadah, alkohol dan seks. Semasa dia menyerahkannya kepada Natalie Morales dalam penampilan hari kedua KINGDOM, “Saya tidak tahu jika saya memberontak begitu banyak menguji perairan – berenang melawan perairan. Minum air. “

Dua tahun kemudian, selepas bapanya meninggal dunia akibat angin ahmar, Landon akan terus bertambah besar dalam kehidupan Gilbert. “Saya sedar pengaruhnya terhadap saya melangkaui set,” katanya. “Sebagai seorang kanak-kanak, saya tidak tahu dia menghirup vodka dari cawan kopi … tapi saya pasti dia satu sebab mengapa, sebagai seorang dewasa muda, saya hampir selalu memilih lelaki yang berbau seperti alkohol.”

Tetapi, Gilbert memberitahu Burnett, Landon tidak pernah membiarkan alkohol mengambil alih. “Kepada kreditnya, saya tidak pernah melihat dia mabuk, saya tidak pernah melihat perubahan keperibadiannya,” katanya. “Dia tidak mempunyai suis itu. Saya kemudiannya ketika saya mula minum. Saya akan sampai ke titik di mana suis itu akan berubah dan keperibadian saya akan berubah – tetapi Michael dapat mempertahankan apa sahaja. “

Gilbert masih menghormati Landon sebagai orang dan profesional. “Dia seorang yang luar biasa, seorang bakat yang hebat, seorang pengarah, pelakon, penulis, bos hebat, seorang manusia yang luar biasa,” katanya..

Cinta muda

Gilbert bertarikh anak Landon, Michael Landon Jr. Tetapi ketika dia berusia 17 tahun, dia mula berkencan dengan pelakon Rob Lowe.

“Saya jatuh dengan serta-merta, tanpa harapan dan bodoh dalam cinta,” tulisnya. “Kami pergi dari tarikh pertama kepada pasangan segera. Saya berasa seperti saya kelaparan untuk Rob. “

Lowe dicadangkan pada tahun 1986, walaupun tidak bersalah di kedua-dua belah pihak. Antara mereka yang ditipu oleh Lowe ialah Puteri Stephanie dan Nastassja Kinski; Antara dakwaan Gilbert adalah Tom Cruise dan Scott Baio. Tidak lama selepas itu, Gilbert mendapati dia mengandung anak Lowe. Apabila dia memberitahu berita Lowe, dia memberitahu dia tidak bersedia menjadi bapa atau suami.

“Kami putus. Ia berlarutan. Saya rasa kita terlalu muda, “katanya kepada Burnett.

Tidak lama selepas itu, Gilbert mengalami keguguran.

“Saya telah kehilangan bayi saya dan hubungan saya dengan Rob … dan ia sakit seperti neraka,” katanya.

Kepada Burnett, dia menambah, “Ia sangat menyakitkan. Ia adalah masa yang sangat gelap dan sukar untuk saya … Sekarang saya mempunyai anak-anak yang berumur dia – anak lelaki saya yang lebih tua adalah 28 dan 23, umur dia ketika kita bersama-sama – saya memahaminya. Tetapi pada masa itu ia dahsyat. “

Gilbert terus mempunyai perkahwinan yang berasaskan alkohol kepada pelakon Bo Brinkman, yang menjadi bapa kepada anaknya, Dakota, sekarang 20. Setelah banyak urusan, pasangan itu bercerai.

Gilbert meneruskan perjuangannya sendiri dengan alkoholisme, dan mengatakan bahawa pada satu ketika, dia minum dua botol anggur satu malam, dengan sendirinya. Dia telah berkahwin dengan suaminya yang sekarang, bintang “Scarecrow dan Puan King”, Bruce Boxleitner, pada tahun 1995, dan dia masih minum banyak cara untuk melegakan tekanan.

Melalui semua itu, dia terus bekerja, hampir secara eksklusif di televisyen. Dia membuat begitu banyak miniseries dan filem untuk skrin kecil, dia dikenali sebagai “The Queen filem buatan-untuk-TV.” Dari 2001-05, dia berkhidmat dua istilah sebagai presiden Screen Actors Guild.

Merangkul ketenangan

Dia menyedari bahawa dia mempunyai masalah selepas melepaskan mabuk di katil anjing ketika seorang teman sudah selesai makan malam. Dia kemudian meminta pertolongan daripada ahli terapi dan menghadiri mesyuarat AA untuk mendapatkan kesedaran.

Gilbert berkata dia sudah sedar selama hampir lima tahun sekarang, dan pada musim panas tahun 2008, kerjayanya menjadi bulatan penuh apabila dia bermain Ma dalam versi muzik “Little House on the Prairie” di Minneapolis.

Dalam bukunya, dia menulis: “Saya masih mendapat surat dari wanita yang hidupnya dan sering masih benar-benar mengerikan, mangsa penderaan fizikal dan seksual. Wanita-wanita ini mengatakan bahawa melarikan diri yang mereka bangun adalah ‘Little House on the Prairie.’ Mereka berharap mereka mempunyai kehidupan Laura Ingalls Wilder seperti yang saya memainkannya.

“Apa yang saya tidak pernah katakan kepada mereka ialah saya juga adalah antara mereka yang ingin saya menjalani kehidupan Laura seperti saya bermain.”

Vidya Rao menyumbang laporan kepada cerita ini.