Bingung oleh Potter? Pengarang menetapkan rekod lurus

Dengan bilangan watak yang hampir tidak berkesudahan, plot dan kata-kata inventif tersebar di tujuh novel Harry Potter, walaupun peminat Potter yang paling gemar mungkin mempunyai masa yang sukar untuk menjaga segala-galanya lurus dalam “Harry Potter and the Hallows Deathly.” Tetapi siapa yang lebih baik membersihkan sebarang kekeliruan daripada wanita yang menulis cerita itu sendiri?

Dalam temu bual eksklusif, HARI INI Meredith Vieira meminta J.K. Soalan-soalan Rowling yang dikemukakan oleh penonton mengenai “Deathly Hallows.” Di bawah ini anda akan dapati penjelasan Rowling mengenai beberapa titik yang lebih baik dari novel Potter terakhirnya.

Kenapa Draco adalah pemilik sebenar Wand Elder?

Voldemort berpendapat bahawa dia menjadi pemilik sebenar Wand Elder dengan mencuri dari kubur Dumbledore, namun pada akhirnya kita mengetahui bahawa pemilik sebenarnya adalah Draco Malfoy, sehingga Harry mengalahkannya dan kesetiaannya dipindahkan ke Harry. Bagaimana Draco menjadi pemilik sebenar Wand Elder?

“Untuk benar-benar memiliki Wand Elder, yang bermaksud untuk menerima manfaat penuh, bermata dua walaupun dengan kekuatannya, anda harus menakluki pemilik sebelumnya,” jelas Rowling.

Pada akhir Buku 6, “Putera Darah Setengah,” Draco melucutkan senjata Dumbledore sebelum Snape membunuh Dumbledore. 

“Dan itu bermakna dia menaklukkannya, walaupun Dumbledore sangat lemah pada masa itu, dia sangat sakit. Dia berada di titik runtuh apabila ia berlaku, “kata Rowling. “Dumbledore tidak mahu kehilangan tongkatnya pada ketika itu dan Draco melucutkan senjata kepadanya. Jadi itu bermakna bahawa tongkat itu memberikan Draco kesetiaannya, walaupun Draco tidak pernah tahu, walaupun Draco tidak pernah menyentuhnya. 

“Dari saat itu, tongkat itu memberikan kesetiaan kepada Draco, dan ia tidak akan berfungsi dengan baik untuk sesiapa tetapi Draco.”

Apabila Harry melontar tongkat “setiap hari” Draco dari tangannya di rumah Malfoy, dia menakluki Draco, dan oleh itu Elder Wand – yang tersembunyi di makam Dumbledore pada masa itu – memindahkan kesetiaannya kepada Harry.

Rowling berkata editor Amerika mencadangkan ketika Harry menakluki Draco harus lebih dramatik.

“Tetapi, tidak, saya benar-benar mahu, dengan sangat sedar, untuk sejarah dunia sihir untuk bergantung pada masa ini di mana dua lelaki remaja mempunyai fizikal [melawan]. Mereka tidak melakukannya dengan sihir, “kata Rowling. 

“Semacam itu meletakkan semua rancangan besar Voldemort dan Dumbledore di tempat mereka, bukan? Anda tidak boleh merancangnya dengan baik, sesuatu yang boleh menjadi salah dan ia salah … Tidak salah kerana Harry berjaya menarik tongkat ini dari cengkaman Draco.

Bagaimana Neville mendapat Pedang Gryffindor?

Dalam “Deathly Hallows,” Griphook goblin mendakwa bahawa Godric Gryffindor mencuri pedangnya dari goblin dan Griphook, seterusnya, mencuri pedang dari Harry, Ron dan Hermione di Gringotts. Jadi bagaimana Neville menarik pedang dari Topi Penyusun semasa Pertempuran Hogwarts?

“Sekarang kita boleh mendedahkan bahawa Griphook salah,” kata Rowling. Pedang itu benar-benar Gryffindor dan dia tidak mencuri … Kesetiaan pertamanya adalah untuk Gryffindor yang layak, dan ia akan kembali apabila seseorang benar-benar memerlukannya. Dan ia kembali kepada Neville. “

Adakah Snape baik atau jahat?

Selepas tujuh tahun di Hogwarts, kami akhirnya mengetahui bahawa Severus Snape, walaupun agak enggan, sentiasa berusaha untuk melindungi Harry. Tetapi dia benar-benar orang yang baik?

“Saya tidak benar-benar melihatnya sebagai seorang wira,” kata Rowling. “Dia bukan watak yang sangat baik … Dia seorang lelaki yang rumit.”

Rowling berkata Snape adalah pahit, sengit dan pembuli, tetapi dia juga sangat berani dan mampu mencintai.

“Seperti yang kita tahu dari epilog, Harry benar-benar melihat yang baik di Snape akhirnya … ada penebusan,” kata Rowling. “Saya mahu ada penebusan dan saya mahu di sana untuk menjadi pengampun. Dan Harry memaafkan, walaupun mengetahui bahawa sehingga Snape akhirnya mengecewakannya dengan tidak adil. “

Kenapa 19 tahun kemudian?

Selamanya dalam kehidupan Harry bahawa anda boleh memilih untuk menetapkan epilog, kenapa 19 tahun kemudian?

“Saya tidak mahu sesetengah orang mempunyai anak terlalu muda kerana saya tidak fikir ini bagus,” kata Rowling. “Jadi 19 tahun adalah masa yang cukup untuk generasi akan datang sampai ke tahap yang saya mahu mereka sampai apabila Hogwarts Express berlepas.”

Tidak ada gunanya untuk nombor itu, tidak ada penjelasan ajaib. Pada Pertempuran Hogwarts Ron dan Hermione adalah 18 dan Harry adalah 17, dan Rowling berkata bahawa dia mahu mereka mempunyai masa yang aman sebelum mereka mula mempunyai anak.

“Saya tidak mahu menggalakkan kehamilan remaja,” kata Rowling sambil ketawa. “Ia tidak boleh lebih awal daripada 19 tahun.”