Bekas pemain NFL, Esera Tuaolo membela hakim di ‘The Voice’ dengan lagu emosi

Siapa kata tidak ada tindakan kedua di Amerika?

“The Voice,” yang kembali ke NBC pada malam Isnin untuk musim ke-13 dengan ujian audion buta, memperkenalkan kita kepada vokal yang kuat dan kuat dari satu Esera Tuaolo. Dan sementara dia mungkin bukan nama keluarga untuk suaranya, namun ada beberapa peminat bola sepak di luar sana yang mungkin mengingatnya sebagai pertahanan pertahanan di NFL sepanjang tahun 1990-an.

Tetapi yang berusia 49 tahun itu tidak hanya mengalahkan hakim-hakim dengan versi “Andar”, Andra Day, “dia juga memenangi hati mereka dengan kisahnya. Semasa berkhidmat di NFL, Tuaolo tidak pernah membiarkan dia gay. Dan ketika dia sudah bertahun-tahun sekarang, dia menjelaskan bagaimana perasaannya akhirnya membuka diri.

Esera Tuaolo
Esera Tuaolo melaksanakan “Suara.”Suara / YouTube

“Apabila saya selesai di NFL, saya keluar untuk keluargaku,” katanya pada pameran itu, melaporkan majalah People. “Apabila saya berkata kata-kata itu untuk pertama kali, apabila saya berkata bahawa saya adalah gay, ia seperti gunung besar ini runtuh.”

Esera Tuaolo
Esera Tuaolo semasa zaman Green Bay Packers.Fail imej Getty

Dia meneruskan, “Saya berasa ringan sebagai bulu tetapi ketika saya melompat pada skala saya masih Samoa yang berukuran 6 kaki 4 inci, itu adalah gay dan dimainkan di NFL.”

Tuaolo dilahirkan di Hawaii untuk keluarga petani pisang. Selepas bermain bola sepak di kolej Oregon State University, dia terus bermain di pasukan termasuk Green Bay Packers dan Minnesota Vikings.

Tetapi ketika dia tidak mendedahkan seksualiti sejatinya ketika di liga, dia cukup terbuka tentang keupayaan nyanyiannya, bahkan melakukan lagu kebangsaan pada acara bola sepak, besbol, hoki dan bola keranjang. Dia juga mengeluarkan beberapa lagu sendiri.

Itu yang diamalkan dengan mikrofon mungkin membantu dia semasa uji bakat, yang menarik perhatian dari hakim Jennifer Hudson dan Blake Shelton. Tuaolo pergi bersama Shelton, yang menulis tweet tentang penemuan terkininya di kemudian hari:

“Itu lebih baik daripada Super Bowl!” Kata Tuaolo ketika dia keluar dari panggung.

Dan dia salah seorang yang sangat sedikit yang akan tahu!

Ikut Randee Dawn di Twitter.

Loading...