Apa yang dikatakan John Mayer tentang Taylor Swift dalam “Dolls Paper”?

“Jika saya akan menulis lagu mengenai pengalaman saya, mereka boleh menulis tentang saya,” Taylor Swift telah berkata. Untuk pengetahuan kita, tiada siapa yang terkenal di Taylor yang telah menerima cabarannya-sehingga kini. John Mayer‘Single Paper Doll’ baru muncul sebagai respon langsung kepada lagu Swift pada 2010 mengenai Mayer, “Dear John.” Tonton video lirik di bawah!

Rakaman yang disertakan, jika anda tidak mengenali, diambil dari video virus yang mempromosikan latihan yang dipanggil “Prancercise.” Seolah-olah John bertanya kepada pengeluarnya: Apa yang dapat kita tunjukkan itu adalah perkara yang paling mungkin dari Taylor Swift?

Walau bagaimanapun, lagu itu penuh dengan rujukan Swift. Jika anda tidak menangkap mereka semua, marilah kita membantu anda dengan panduan berguna kami. Berdasarkan sepenuhnya spekulasi dan lirik lagu, inilah yang kita fikir John cuba mengatakan dengan “Paper Doll!”

1. Taylor tidak jujur ​​dengannya.
Mayer menyanyi tentang gadis itu dalam lagu yang cuba memakai pakaian yang berbeza seperti identiti yang berbeza: “Kertas anak patung, cuba mencuba / keluar dari sifon hitam itu / Berikut adalah pakaian emas dan biru / Pasti menyenangkan untuk kamu.” Implikasinya: sebaik sahaja mereka putus, Swift menjadi orang lain. (Berkaitan: dalam lagu “Dear John,” Swift memanggil dirinya “gadis dalam pakaian” yang “menangis sepanjang jalan pulang.”)

2. Taylor tidak tahu dirinya, apalagi dia.
“Anda seperti dua puluh dua kanak-kanak perempuan dalam satu / Dan tidak seorangpun daripada mereka tahu apa yang mereka jalankan,” kata Mayer dalam korus. Terdapat dua rujukan Swift yang mungkin di sini: single “22,” dan lirik di “Dear John:” “Saya akan melihat kembali dan menyesal / Bagaimana saya diabaikan apabila mereka berkata / Main secepat mungkin.” 

3. Taylor menggunakan lelaki untuk inspirasi, kemudian membuangnya-dan berpura-pura menjadi orang yang tidak bersalah.
Dalam “Dear John,” Swift menyanyi, “Engkau catiku langit biru / Dan kembali dan mengubahnya menjadi hujan.” Mayer mencadangkan bahawa gadis itu dalam “Kertas Kertas” berpura-pura menjadi malaikat, menyanyi, “Jika sayap malaikat itu tidak terbang / Seseorang akan melukis langit yang lain.” 

John Mayer tidak membuat rahsia perasaannya apabila Swift melepaskan “Dear John” pada 2010, memberitahu Batu yang berguling, “Ia membuatkan saya terasa dahsyat … Saya tidak pernah melakukan apa-apa untuk mendapatkannya. Ia adalah perkara yang sangat buruk untuk dilakukannya.” Swift, sebaliknya, memanggil Mayer sebagai “marah” kerana menganggap lagu itu adalah tentang dia-yang merupakan jumlah penyingkiran, kerana namanya berada dalam tajuk.

Adakah “Doll Kertas” sepatutnya membalas dendam Mayer? Nampaknya agak kecil, jujur-terutama yang datang dari seorang lelaki berusia 35 tahun kepada seorang gadis berusia 23 tahun. Namun, menarik untuk melihat seorang penyanyi-penulis lagu cuba mengalahkan Taylor dalam permainannya sendiri. Suka jika gaya Harry akan mengambil gambar seterusnya?

Satu versi cerita ini mula-mula muncul di iVillage.