‘Anak-anak Anarki’ mengucapkan selamat tinggal kepada anarkis sejati

Ron Perlman played Clay Morrow on
“Anak Anarki” akhirnya membunuh patriarknya, Clay Morrow, yang dimainkan oleh Ron Perlman. Prashant Gupta / Hari ini

ALERT SPOILER! Jangan baca kisah ini jika anda tidak menonton episod Nov. 19 “Anak-anak Anarki.”

Akhirnya untuk Clay Morrow sudah lama datang, tetapi apabila ia akhirnya berlaku pada episod “Anak-anak Anarki” pada malam Selasa malam, anda tidak dapat membantu dengan Gemma (Katey Sagal) dan merasa sedikit sedih.

Seperti yang dimainkan oleh Ron Perlman, Clay Morrow boleh menjadi ganas dan seburuk yang boleh diperolehi. Dia memukul isterinya; dia membunuh sahabatnya; dia memerintahkan kematian anak perempuan mertuanya. Tetapi musim ini, ketika dia duduk di dalam sel penjara dan mencerminkan segala yang dia diniagakan untuk kuasa berdarahnya, anda mendapat pengertian bahawa dia menyusahkan dan dia bekerja keras untuk mencari keamanan. Kudos kepada penulis untuk menarik trik yang mustahil: selepas semua orang mahu Clay mati, selepas penonton bersorak apabila Opie (Ryan Hurst) meletakkan beberapa peluru di lelaki tua musim lalu dan kemudian berharap Jax (Charlie Hunnam) akan menamatkannya di hospital , anda benar-benar merasakan baginya pada malam Selasa ketika dia menghadapi peluncur peluru peluru brutal anak tirinya.

“Sebagai pencerita, terlalu mudah bagi saya untuk meletakkan peluru di kepalanya apabila dia hanya seorang pemukul,” kata pengeluar eksekutif Kurt Sutter kepada Entertainment Weekly. “Arka yang lebih menarik adalah dia mendapat perdamaian itu. Saya fikir ia akan menjadi lebih memuaskan untuk orang ramai. Kerana sebanyak orang mengatakan mereka mahu Clay mati, mereka tidak mahu Clay mati. Mereka mahu masih melihat hubungan itu bermain. Mereka mahu melihatnya menjadi rumit … Ia akan menjadi sangat tidak memuaskan, saya fikir, telah membunuh dia sudah. Berikut adalah seorang lelaki yang hidup dengan kod tertentu dan berbuat jahat (meletup) tetapi sekurang-kurangnya, anda tahu, biarkan dia pergi mati dengan beberapa orang bangsawan. “

Perlman mempunyai banyak kaitan dengan perasaan bercampur-adang kami, terima kasih kerana keupayaannya untuk berubah dari kejam untuk ditender dalam satu adegan. Bekas presiden kelab motosikal adalah satu pasukan yang dikira di jalanan tetapi sangat menyukai Gemma sehingga dia membunuh suaminya yang pertama untuknya. Minit sebelum dia meninggal, dia mencium pipinya dan memberitahunya dia gembira dia tidak bersendirian (Jimmy Smits ‘Nero menjaga syarikatnya sekarang), walaupun pengkhianatannya menimbulkan kematiannya.

Apabila siri itu berkembang, Perlman juga mempunyai kebimbangan mengenai banyak tindakan Clay, pelakon itu memberitahu Entertainment Weekly dalam temu bual pada hari terakhirnya pada tahun ini..

“Saya mula mengalami masalah dengan perkara-perkara yang saya diminta lakukan kerana saya tidak dapat mencari jalan yang boleh saya katakan kepada diri sendiri,” katanya. “Saya terpaksa meletak jawatan untuk memainkan lelaki ini dengan cara yang terlepas. Melihat kembali ke belakang, saya telah membuat risalah ini: Clay hilang jalan kerana dia berada di kedudukan di mana tekanan itu mendapat dia dan dia mula kabur garis-garis setiap hari di antara yang betul dan yang salah sehingga yang salah dan betul hampir kelihatan sama, dia benar-benar sendiri, apa yang dia boleh lakukan untuk meletakkan rumahnya dan kembali kepada lelaki yang menjadi pemimpin? yang tahu bagaimana untuk berfikir untuk orang lain dan cukup kejam untuk menjalankan apa sahaja yang diperlukan untuk menjalankan dalam dunia pencegah yang ganas. Itu tugasnya. “

Perlman juga memberitahu Entertainment Weekly bahawa kenangannya yang paling menarik di acara itu melibatkan pertemuan kelab di gereja mereka yang dipanggil:

“Apabila saya duduk di kerusi goyang saya di rumah tua dan semua pelakon lain sedang duduk di sana memikirkan detik-detik hebat dalam hidup mereka, saya akan memikirkan adegan kapel dengan Tig di sebelah kanan saya dan Jax di sebelah kiri saya , saya di kepala meja di mana saya merokok cerut dan kami membuat rancangan, menendang pantat dan mengambil nama. Itulah yang saya akan ingat mengenai persembahan kerana itu, kepada saya, adalah ‘Anak-anak Anarki’ yang sangat penting.