‘Adakah anda ada Tuhan?’ Reka bentuk buku semula mempunyai peminat Judy Blume dalam keributan

Mengemaskini novel dewasa muda untuk generasi baru adalah rumit; mengemas kini klasik Judy Blume “Adakah Anda Ada Tuhan? Saya, Margaret” untuk generasi media sosial – baik, itu merebak ke perairan yang dipenuhi ikan hiu.

Kerana ternyata, penutupan “Margaret” yang dikemas kini yang pertama kali dikeluarkan pada tahun 2014, telah berjaya mengganggu peminat setia buku yang baru saja menemuinya.

Wartawan ProPublica, Jessica Huseman menyemarakkan perbincangan terbaru dengan memaparkan penutup yang menyinggung perasaan, yang menunjukkan Margaret memetik Tuhan:

Yang lain berbunyi dengan cepat:

Tetapi pada 2014, penutup tidak dianggap begitu kontroversi. Beberapa edisi buku Blume telah direka semula tahun itu untuk generasi akan datang dengan ilustrasi yang mudah, grafik, hampir kartun.

92 tahun Street Y Presents: Judy Blume In Conversation With Samantha Bee
Judy Blume di New York pada tahun 2015.Getty Images

Pada masa itu, Justin Chanda, naib presiden dan penerbit Buku Atheneum Simon & Schuster untuk Pembaca Muda memberitahu HARI INI, “Kami sangat menginginkan anak-anak membawanya ke cerita, kerana itulah yang telah didengar oleh Judy dari semasa ke semasa – yang dibaca oleh para pembaca untuk meletakkan diri mereka dalam cerita Mereka tidak mahu melihat apa yang Margaret kelihatan seperti mereka mahu melihat apa yang Margaret kelihatan seperti untuk dirinya sendiri. “

Judy Blum's book covers.
Tiga lelaran “Adakah Anda Ada, Tuhan?” sepanjang tahun.

Vox memanggilnya sebagai “kemasukan pintar, anggun” dalam temu bual dengan ilustrator Debbie Ohi dan Chanda, yang mengatakan Blume terlibat dalam proses pembaharuan. “Sudah tentu lucu, kerana tidak ada telefon bimbit dalam buku itu, tetapi Judy juga mengatakan bahawa jika ditulis hari ini, Margaret akan menjadi texter!” katanya.

Di samping itu, penutup itu mempunyai pertahanannya:

Dan walaupun Huseman akhirnya berlipat ganda untuk diperhatikan dia hanya bersenang-senang dengan tweet asal:

Perubahan penutup bukanlah kemasukan pertama “Margaret” yang pernah ada. Cerita ini menyentuh akil baligh remaja perempuan, dan perasaannya mengenai haid buat kali pertama, dan pada tahun 1998 Blume memperbaharui buku sebenar, sehingga Margaret menggunakan pad pakai buang, bukan tali pinggang kebersihan.

Jadi apa yang anda fikirkan? Marilah kita tahu dalam pungutan TODAY kami!

Suami memberikan buku Judy Blume yang dikasihi oleh isteri, meminta bantuan

Jul.31.201501:57

Ikut Randee Dawn di Twitter.