4 momen ‘Gong Show’ yang mengejutkan untuk mengingati tuan rumah Chuck Barris

Daripada segala perkara yang pelik dan indah yang keluar dari tahun 1970-an, hakikat bahawa Chuck Barris telah memukul dengan “The Gong Show” mungkin telah mendahului mereka semua.

Penerbit TV dan pencipta lagu pop – yang kemudiannya mendakwa telah menjadi pembunuh CIA dalam memoarnya, “Confessions of a Berbahaya Minda,” yang menjadi sebuah filem pada tahun 2002 – meninggal dunia pada 87 pada hari Selasa di rumahnya di Palisades, New York.

Chuck Barris, pencipta dan tuan rumah ‘Gong Show’, meninggal pada usia 87 tahun

Mac.22.201702:44

Kerjaya eklektiknya termasuk membuat atau menghasilkan program seperti “The Dating Game” dan “The Newwow Game,” dan dia mempunyai lagu hit dengan “Palisades Park” pada tahun 1962.

Tetapi Barris lebih dikenali sebagai lengan yang melambai-lengan, memakai topi, memotong kata-kata (“Kami akan kembali dengan lebih banyak … barang-barang”) yang menjadi tuan rumah “The Gong Show,” yang berlari di NBC dari tahun 1976- 78 dan telah disindiketkan pada tahun 80-an.

Secara teorinya, “The Gong Show” adalah pertunjukan bakat dengan panel hakim B-senarai selebriti yang akan melancarkan gong apabila mereka melihat cukup. (Sekiranya anda tidak mendapat gonged anda akan mendapat nilai, dan undian tertinggi mendapat wang.)

Kebanyakannya adalah sangat amatur, dan hadiah itu lazimnya diperiksa untuk jumlah yang kurang baik seperti $ 516.32.

BERKAITAN: Botol remaja membotol pada pertunjukan bakat – dan internet kehilangan fikirannya

Ia juga boleh menjadi risque untuk pertunjukan permainan pada hari itu.

Barris kerap menampakkan kata-kata itu dan menipis kata-katanya. Dan selalunya, dia akan tergelincir dalam aksi seperti kembar Popsicle, dua remaja yang “bakat” duduk di atas panggung dan mengisap Popsicles dengan sengaja, menghentak dan melayang dari penonton. (Itu tidak membuatnya di udara di Pantai Barat.)

Chuck Barris
Chuck Barris akan melakukan apa sahaja untuk “The Gong Show,” dan para penonton menyayanginya.Arkib Bettmann

Terdapat banyak detik-detik pelik dari “The Gong Show,” kita tidak boleh memasukkan mereka semua. Tetapi untuk menghormati Encik Barris yang terlambat, kami berkongsi empat contoh kesukaan kami tentang “barangan” dari siri ini.

1. Gen Gene Mesin Menari

Jauh sebelum David Letterman mula menggunakan krewnya dalam bit komedi, Eugene “Gene Gene the Dancing Machine” Patton, seorang panggung, sedang menonjol untuk penonton “The Gong Show” sebelum persembahan untuk memanaskan orang ramai. Barris sangat menyukainya, dia meletakkan Gene di udara, dan dia menjadi perbincangan akhir biasa.

2. Komik Tidak Diketahui

Siapa lelaki itu di atas pentas dengan beg kertas ditarik ke atas kepalanya menyampaikan jenaka? Tiada siapa yang tahu! OK, kita tahu sekarang: Ia adalah Murray Langston, yang mempunyai kerjaya yang mantap muncul (ditiup) pada pertunjukan seperti “Sonny and Cher” pada tahun 70-an. Malu dia memerlukan wang tunai dari “Gong,” Langston datang dengan idea beg itu dan akhirnya membuat lebih daripada 150 penampilan.

3. Satu Episod Penuh Tidak Menampilkan Tetapi Orang Menyanyi “Perasaan”

1974 yang melanda “Perasaan” oleh Morris Albert adalah masalah yang cukup besar pada masa itu, tetapi kami masih tidak pasti bahawa ahli penonton berhak menonton seluruh episod orang yang cuba merenung lagu (yang diliputi oleh semua orang dari Ella Fitzgerald Engelbert Humperdinck dan Johnny Mathis). Namun, ia perlu diingat sebagai contoh TV surreal yang terbaik.

4. Jaye P. Morgan Menyala Semua Orang

The Gong Show
Jaye P. Morgan bersama rakan-rakan hakim / panelis Arte Johnson dan Jamie Farr pada episod “The Gong Show.”NBC melalui Getty Images

Panel biasa Jaye P. Morgan sering cuba untuk melepaskan pertunjukan, dan biasanya berhenti. Kecuali untuk satu ketika itu, semasa salah satu rutin gen, ketika dia tergesa-gesa mengoyakkan baju dan memintas semua orang ketika kamera berada di atasnya. (Anda boleh menonton di sini, jika anda begitu cenderung.) Ia telah mengharamkannya daripada rancangan itu.

BERKAITAN: ‘Thriller’ sekolah menengah! Remaja benar-benar kuku bergerak Michael Jackson pada pertunjukan bakat

Dan mereka mengatakan hari ini adalah Zaman Emas televisyen? Kami mohon berbeza. Terima kasih kerana semua masa yang pelik dan ketawa, Chuck Barris! Kami tidak akan gong awak.

Ikut Randee Dawn di Twitter.

Loading...