‘Superman Sam,’ yang komuniti memberikan harapan terakhirnya, telah berlalu

“Superman” Sam Sommer, budak lelaki berusia 8 tahun yang ketika sedang melawan kanser mempunyai hasratnya yang diberikan oleh masyarakat setempat, meninggal dunia pada hari Sabtu.

“Dia meninggal dengan tenang dan tenang dan senyap di 12:33 pagi,” kata ibunya, Phyllis Sommer, di blognya yang mengesan penyakit anaknya. “Dia tidak ketakutan atau kesakitan, dan untuk itu saya sentiasa bersyukur.” 

Sam didiagnosis dengan leukemia myeloid akut pada tahun 2012. Selepas berbulan-bulan rawatan – dan walaupun tempoh remedi yang singkat – doktor memberitahu Sommers bahawa penyakit anak mereka adalah terminal.

Komuniti Illinois bergelut di sekeliling mereka, mewujudkan satu kumpulan bernama “One Wish, Two Wish, Wish Red, Blue Wish” untuk membantu membuat beberapa bulan terakhir Sam “Superman” lebih bahagia dan kehidupan keluarganya lebih mudah..

Mereka menyalakan langit malam dengan pertunjukan bunga api yang profesional, memakai jubah saudara kandungnya, dan mengambil kakaknya untuk pelajaran luncur ais.

HARI INI juga menyaksikan sokongan dari pembaca setelah menceritakan kisahnya pada awal Disember. 

Gambar: The Sommer family
Sam Sommer dan keluarganya di Disney World, perjalanan mereka terima terima kasih kepada Yayasan Make A Wish dan lain-lain “penerima ganjaran” Sam. Ibunya Phyllis telah mencatat perjuangannya terhadap penyakit di blognya.Hari ini

Malam sebelum Sam meninggal dunia, keluarga dan rakan-rakan yang menyokong Sommers datang ke rumah mereka untuk mengucapkan selamat tinggal. 

“Sekitar tengah malam, yang terakhir pergi … Saya diam duduk di sebelahnya dan sangat sangat lembut menyanyikan doa tidurnya,” kata ibunya. “Saya berbisik di telinganya, saya sayang kamu.” 

“Kami memegang anak kami, dia mengambil satu nafas terakhir.”  

“Sam tidak bersendirian untuk seketika hidupnya.” 

Ketahui lebih lanjut mengenai bagaimana anda boleh membantu usaha Sam dan orang lain dengan kanser pediatrik di sini. 

Penyumbang TODAY Linda Carroll menyumbang kepada laporan ini.