Sad Christie, belon dan ‘Tolong bertepuk’: Momen lucu dan janggal dari Kempen 2016

Memilih presiden adalah perniagaan yang tidak diragukan lagi. Tetapi itu tidak bermakna tidak ada banyak detik-detik bodoh dan janggal sepanjang perbicaraan kempen.

Pilihan raya 2016 mungkin akan dikenang sebagai ingatan yang paling nyata dalam sejarah baru-baru ini. Ia juga merupakan yang pertama sekali berlaku dalam usia mudah alih, yang bermaksud bahawa hampir setiap saat, baik orang awam dan di belakang tabir, nampaknya boleh didapati untuk perbincangan, pembedahan dan pembuatan media sosial.

BERKAITAN: Panduan penonton: Apa yang harus ditonton pada malam pilihan raya

Kempen 2016: Melihat kembali perlumbaan yang belum pernah berlaku dan tidak dapat diramalkan

Nov.08.201606:06

Berikut adalah beberapa detik kegemaran kami yang lucu, lucu atau canggung dari kempen 2016:

Jeb Bush: “Tolong bertepuk tangan”

Bekas gabenor Florida sedang menyiapkan ucapan hangat mengenai hasratnya untuk menjadi ketua komander dengan keberanian dan integriti (“Saya tidak akan keluar disana blowhardin,” katanya) apabila dia bertemu dengan orang New Hampshire dengan … selesai senyap. “Tolong bertepuk,” Bush meminta dengan sopan, menggosok telapak tangannya bersama-sama. Seperti yang dinyatakan oleh The New York Times, orang ramai ketawa – dan kemudian bertepuk tangan.

Trump vs helang botak

Buat kali pertama dalam kempen itu, Donald Trump mendapati dirinya berada di belakang dalam urutan pecking apabila dia menemui helang botak yang apa-apa tetapi “tenaga rendah.” Semasa majalah menembak majalah pada bulan Ogos 2015, helang, Uncle Sam, meretas rambut Trump selepas calon itu terlalu rapat. Rakaman video dari pemotretan telah menelan orang “besar”.

“Pelekat kanak-kanak” cawan untuk kamera

Pada bulan Februari, Hillary Clinton sedang menangani para penyokong selepas memenangi kaukus Iowa, tetapi seolah-olah semua orang telah terganggu oleh seorang anak lelaki di belakangnya.

Ahli baru Drake University, Peter Clinkscales melakukan dab, menggelepar udara seperti ikan dan menari, semuanya dengan dua pelekat gergasi yang tersangkut di wajahnya. Internet menyukainya, mungkin sehingga merealisasikan 18 tahun adalah sebahagian daripada generasi terbaru pengundi Amerika.

Trump “nacho bros” mencuri perhatian di Florida

Pada bulan Mac, Trump berada di tengah-tengah ucapan di University of Central Florida apabila seorang lelaki muda di belakangnya menetas kamera TV dengan menatap deadpan dan memberi makan kawannya nacho, “gaya pesawat.”

BERKAITAN: Bolehkah saya mengambil selfie di gerai pengundian? Soalan Hari Pemilihan dijawab

Pemakan khinzir Marius Loot kemudian memberitahu Daily Dot bahawa langkah itu menjadi lambak selepas kedua-dua mereka bosan semasa ucapan Trump. “Saya memberitahunya, ‘Hei, saya lapar, berikan saya nacho,’ dan dia berkata, ‘Saya mendapat awak.'”

Ben Carson merindui isyaratnya dalam perdebatan GOP

Calon presiden parti Republik Ben Carson, GOP debat musim tidak turun ke permulaan yang kuat. Dipanggil untuk mengambil tempat di belakang pendakian di debat Republik pada 6 Feb, Carson berdiri tegak di belakang tirai dan tidak keluar. Itu biasanya apabila seseorang berpura-pura untuk memeriksa telefon mereka untuk berpura-pura mereka tidak hilang, tetapi Carson hanya berdiri di sana seperti seorang lelaki di deli yang tidak mendengar namanya dipanggil untuk mengambil pesanannya.

Sedih Chris Christie

Gubernur New Jersey Chris Christie kelihatan seolah-olah dia “menjerit di dalam” semasa ucapan kemenangan Super Tuesday oleh Donald Trump pada Mac. (Christie telah mengesahkan Trump selepas menggantung kempennya pada awal Februari.)

Christie’s grim, express scowling was a momentous trend across Twitter and Facebook, leading some to speculate he’d mentally teleported to a concert Bruce Springsteen to escape the press conference.

Bernie Sanders menjadi “Birdie Sanders”

Letakkan burung di atasnya! Calon demokratik Bernie Sanders mempunyai komunitas burung di belakangnya semasa perhimpunan bulan Mac di (di mana lagi) Portland. Menunjukkan bahawa orang-orang di perhimpunan politik akan pergi kacang-kacangan untuk apa-apa, orang ramai menderu seperti Sanders tersenyum pada burung bertengger di podiumnya. Kemudian, hashtage #BirdieSanders sedang berkembang di Twitter.

Jeb Bush suka bertemu dengan dada

November lalu di Iowa, seorang pegawai kempen Ted Cruz mendekati Bush dan memberitahunya dia beralih ke Team Jeb. Bush mengucapkan terima kasih kepadanya dan kemudian menawarkan salut dada ke dada. “Saya berbuat demikian untuk setiap orang yang bertobat,” dia bercanda.

Tiga bulan kemudian, pada hari-hari sebelum kehilangan kempennya di sekolah rendah di Carolina Selatan, iklan Bush menunjukkan Jeb berkongsi dada berdebar dengan saudaranya (dan peminat bump dada) bekas Presiden George W. Bush.

The Clintons dibasuh oleh belon di DNC

Pada Konvensyen Nasional Demokratik pada bulan Julai, Hillary dan Bill Clinton kelihatan seperti anak-anak yang terhibur di Chuck E. Cheese apabila bola mengambang mengejutkan yang mereka nampaknya tidak pernah dilihat sebelum mula menjatuhkan dari kasau.

Sementara itu, jika Hillary memenangi pilihan raya, Rang Undang-undang tidak dapat dinafikan akan senang kerana ia akan bermakna kembali ke White House, pasti, tetapi juga … lebih banyak belon!

“Apa itu Aleppo?”

Aleppo, Aleppo … bukankah dia memenangi Kentucky Derby tahun ini? Ditanya mengenai bandar Syria yang terkepung di MSNBC pada 8 September, calon Libertarian bertanya, “Apa itu Aleppo?” Dalam satu kenyataan kemudian, seorang frustrasi Johnson mengakui dia “dikosongkan” tetapi menegaskan dia memahami maksud bandar itu.

Bernie Sanders menceritakan tentang monsternya

Apabila ia datang kepada Bernie Sanders, satu-satunya perkara yang menakutkan daripada ketidaksamaan pendapatan Amerika adalah kesan “raksasa” yang digunakannya untuk mencetuskan cucu-cucunya. Dalam temu bual dengan Bloomberg pada bulan Ogos, Sanders dengan enggan menyuarakan kesan untuk tuan rumah John Heilemann. “Adakah saya takut kamu?” dia tanya. “Sekarang kita akan membincangkan isu-isu serius yang dihadapi negara kita.”

Hillary mengganggu perdebatan kembali dari bilik mandi

Apabila anda pergi … Pada perbahasan Demokrat pada bulan Januari, Clinton melawat bilik wanita semasa rehat komersial tetapi tidak kembali ke podium pada waktunya. Siaran itu bermula tanpa dia, yang membawa kepada keadaan yang canggung ketika dia berjalan di atas panggung untuk tepukan ketika Sanders sedang mempersoalkan pendapatan rumah tangga. “Maaf,” katanya.

Negeri-negeri utama dan masa untuk menonton pada malam pilihan raya

Nov.08.201602:05