Remaja mempunyai hari jadi ke-16 yang paling manis terima kasih kepada jurnal kakeknya

Apabila Lauren Blank bertukar menjadi 16 minggu lalu, remaja Keller, Texas, menerima hadiah ulang tahun yang akan dia sayangi sepanjang hayatnya.

Kakeknya, Ron Petrillo, 72, mengejutkannya dengan hadiah yang bertahun-tahun dalam membuat: jurnal kehidupan sehari-hari mereka bersama dari masa Blank berusia 2 tahun hingga 5 tahun.

Ren and her grandpa with their journals of memories
Kosong dan kakeknya merangkul pada hari dia menerima jurnalnya.Dengan hormat Lauren Blank

“Hai Lauren: Saya baru memulakan ini jadi suatu hari nanti anda boleh membacanya untuk keseronokan,” tulis Petrillo dalam catatan pertama, bertarikh 16 Februari 2003. “Ia akan menjadi rekod harian anda dan saya . “

Petrillo ingin memastikan bahawa dia memberikan cucunya, yang juga pergi dengan nama Ren, jurnal pada masa yang tepat. Selepas banyak perbincangan, dia memutuskan untuk memberi mereka kepadanya ketika dia masih berada di sekeliling sehingga dia dapat menikmati kenangan di pihaknya.

Ditulis out journals from Ren's grandpa
Blank memuatkan gambar halaman penuh dengan kenangan yang terkandung di dalam jurnal.Dengan hormat Lauren Blank

BERKAITAN: Kakek membeli beruang boneka besar untuk cucu berusia 5 bulan

“Saya mempunyai tiga tarikh dalam fikiran – saya mempunyai 16, 21 dan ketika saya pergi,” kata Petrillo HARI INI. “Saya fikir jika dia diluruskan dan menjadi orang yang baik dan bersikap baik kepada orang yang penting. Jadi saya memutuskan untuk memberikannya kepadanya pada ulang tahun ke-16nya. “

Blank bersyukur kerana mereka kini dapat menikmati jurnal bersama-sama. Walaupun dia tidak membuatnya melalui semua entri baru lagi, ingatan kegemaran telah muncul sebagai yang akan ditewaskan.

“Dia pernah melakukan permainan ‘See Ya’ ini,” Blank memberitahu HARI INI. “Dan dia akan berlari ke dinding terus-menerus dan saya akan mati.”

Ron holds Ren when she was a baby.
Petrillo memegang Blank ketika dia masih bayi.Dengan hormat Lauren Blank

Terdapat banyak detik, seperti permainan “Lihat Ya”, yang mungkin akan jatuh melalui retakan masa tanpa jurnal ini.

Petrillo mempunyai beberapa kenangan kegemarannya sendiri, tetapi dia sangat gembira kerana dia mempunyai segalanya untuk melihat kembali. Sebagai contoh, dia teringat satu kedai yang dia dan Ren sering digunakan. Apa yang istimewa tentang kedai, anda bertanya? Di sinilah Ren akan menaiki “buaya.”

“Apabila anda kecil, anda melakukan perkara yang sama berulang kali,” kata Petrillo. “Apabila Lauren menemui satu lif ini, kita perlu naik dan turun lagi dalam apa yang disebutnya buaya.”

BERKAITAN: Nenek mencipta gambar cucu ajaib dalam tetapan buku cerita

Petrillo juga teringat banyak hari yang dihabiskan di zoo itu.

“Kebun binatang menyelamat – kami pergi ke sana setiap hari kecuali hari Isnin, ketika mereka ditutup,” kata Petrillo. “Dan kita akan melihat semua perkara itu, dan kemudian saya akan membelikan setiap perhiasan dalam hadiah itu.”

Itulah hari yang sempurna dengan datuk anda jika kita pernah mendengarnya.

Ren and Ron Petrillo
Kami menyukai bahawa kedua-dua ini kekal begitu dekat sepanjang zaman Blank.

Sebagai pengasuh Blank pada masa itu, Petrillo berkongsi banyak detik istimewa dengannya yang dia tercatat dalam jurnal. Dia akan menulis semasa waktu tidur atau bila-bila masa sahaja peluang itu muncul. Ia semuanya mengumpulkan ke dalam kenangan bernilai 185 halaman yang mengagumkan.

BERKAITAN: Nenek comel menghantar selendang kepada cucunya setiap hari: ‘Kami lebih dekat dari sebelumnya’

Jurnal berhenti apabila Blank bertukar 5, dan itu disengajakan. Petrillo mahu mendokumentasikan masa ketika dia masih cukup muda untuk tinggal bersamanya setiap hari sehingga dia terpaksa pergi ke sekolah.

Untuk semua kerja yang diambil, Petrillo sangat gembira dengan hasilnya untuk mengenang kembali kenangan dengan Blank sekarang bahawa dia lebih tua.

“Saya hanya mahu datuk nenek yang berumur 40-an dan 50-an tahu bahawa mereka boleh melakukan perkara yang sama,” kata Petrillo. “Jika itu satu-satunya perkara yang keluar dari ini maka itu saja.”

Loading...