Penggodam talian 700 paun mengubah hidupnya – dengan bantuan daripada mereka yang dibuli

Berat sekitar 700 paun, Jesse Shand hampir tidak boleh berdiri, apalagi meninggalkan rumahnya.

Jadi dia menghabiskan masa dan malamnya sebagai pembuli Internet, menulis mesej kejam kepada orang asing di forum dalam talian, tersembunyi di belakang skrin komputernya.

Kedengarannya ironis – bertumbuk gemuk sebagai pembuli, bukan yang dibuli – tetapi untuk Shand, 28, itu adalah “mekanisme penangguhan,” cara menyerang orang sebelum mereka menyerangnya.

“Apabila anda secara aktif cuba membawa orang turun dan mendapat perhatian negatif, ia hampir selalu mencerminkan sesuatu dalam kehidupan anda sendiri,” katanya kepada TODAY.com..

Jesse Shand weighed more than 650 pounds and lost more than 350 pounds with help from an online community.
Jesse Shand meneka bahawa dia berat sekitar £ 700 dengan beratnya.Jesse Shand / BodyBuilding.com

Serangannya secara rawak, dari membuat kenyataan secara langsung kepada wanita di laman web feminis untuk menafikan pemain tentang “terlalu miskin” mampu membeli XBox terbaru atau konsol PlayStation.

BERKAITAN: Kongsi cerita penurunan berat badan inspirasi anda dan anda mungkin berada di acara TODAY!

“Perkara mengenai trolling adalah mudah untuk menjadi terputus daripada itu – anda tidak melihat mangsa anda, anda tidak melihat apa yang berlaku kepada mereka,” kata Shand. “Sangat mudah untuk melupakan ini adalah manusia.”

Hari ini, Shand, yang tinggal di Novi, Michigan, adalah lelaki baru: Dia beratnya £ 260, memukul gim setiap pagi pukul 4.30 pagi sebelum menuju kerja IT, kali pertama bekerja pada tahun-tahun.

Menariknya, orang yang membantunya mengubah hidupnya datang dari salah satu forum yang dia mengetuk: BodyBuilding.com, sebuah laman web yang dikenali kerana mempunyai komuniti dalam talian yang kuat, kata Shand.

BERKAITAN: Adakah makanan ringan membuat kita gemuk? Kenapa memotong gula-gula, soda mungkin tidak mencukupi

Ia bermula dengan benang yang diposkannya pada Mei 2013 bertajuk, “Tanya lelaki yang paling gemuk di laman web ini apa-apa.”

Jesse Shand weighed more than 650 pounds and lost more than 350 pounds with help from an online community.
Jesse Shand kini mempunyai berat £ 260.Jesse Shand / BodyBuilding.com

Ia adalah tindak balas tidak ikhlas Shand kepada pemantau forum yang mengadu bahawa profil Shand tidak menunjukkan gambaran sebenarnya, hanya avatar, melanggar salah satu peraturan tapak.

“Saya membuat benang untuk mengatakan, baiklah, anda mahukan saya sebenarnya, inilah real saya,” kata Shand. “Ia akhirnya meletup, ia menjadi sangat popular, orang cuba bercakap dengan saya untuk mempercayai bahawa saya boleh menurunkan berat badan.”

BERKAITAN: Pengakuan seorang lelaki bersaiz besar: ‘Saya bimbang akan ping untuk pakaian’

Pasti, ada beberapa komen yang bermakna – Shand mengharapkan mereka – tetapi dia tidak mengharapkan semua yang membantu.

Apabila dia mendedahkan dia tidak mandi selama dua tahun kerana dia tidak dapat memasuki bilik mandi, dia berkata “kadang-kadang menggunakan kain lap bayi” tetapi kebanyakannya hidup dalam kotorannya sendiri, seorang pengguna menghantarnya kolam kiddie dan muncung pancuran luar yang disambungkan ke hos.

“Mereka mula menghantar segala macam perkara,” kata Shand. “Latihan band. Dumbbells. Perkara yang saya perlukan untuk bermula.”

“Mereka agak dibentuk untuk keadaan saya,” katanya. “Kerana saya tidak dapat berdiri tegak, mereka berkata saya hanya boleh berkeliaran dan mungkin kehilangan berat badan, saya boleh menari duduk sambil memberi latihan kepada saya semasa duduk.

“Saya memberitahu mereka apa yang saya akan makan dan mereka akan memberitahu saya bagaimana untuk mencukur beberapa ratus kalori. Mereka adalah langkah kecil yang sebenarnya saya dapat. “

Jesse Shand, 28, hits the gym every morning before work.
Jesse Shand, 28, memukul gim setiap pagi sebelum bekerja.BodyBuilding.com

Tidak lama kemudian, dia mula menurunkan berat badan dan akhirnya dapat meninggalkan rumah untuk melawat seorang doktor, di mana skala mendedahkan beratnya £ 653.

Tidak hairanlah, dia tidak mempunyai masalah kesihatan utama: “Saya sangat bernasib baik dalam hal ini.”

Shand meneruskan latihan-latihan kecil, seperti berjalan kaki dari dapur ke ruang tamu, pertama lima pada satu-satu masa, dan kemudian sepuluh, dan bangunan ke latihan luar kerana menurunnya berat badan.

Kini pada £ 260, Shand berkata dia mahu kehilangan 40 paun sebelum menjalani pembedahan untuk mengeluarkan kulit tambahan, satu prosedur yang sedang dia cuba untuk mendapatkan wang untuk membiayai.

“Saya tidak percaya ia hanya 2013 apabila saya tidak meninggalkan rumah selama bertahun-tahun,” katanya. “Sekarang saya basikal, saya pergi ke gym, saya bekerja, saya bermain raket pada waktu malam, saya berenang, saya pergi ke pesta.”

Beliau baru-baru ini pergi ke sebuah taman hiburan, di mana dia dapat menyesuaikan diri dengan tunggangan untuk kali pertama dalam beberapa tahun: “Ia luar biasa.”

Shand juga memberi kembali kepada komuniti yang membantunya, dengan menulis mesej inspirasi kepada orang lain yang ingin menurunkan berat badan dan mencari bantuan dalam talian.

“Saya masih bercakap dengan semua orang dari [forum],” katanya. “Dan saya cuba menolong orang lain, jadi saya boleh buat beberapa perkara yang saya nyebarkan.”

Loading...