Monica Lewinsky dalam wawancara baru yang mendedahkan: ‘Yang malu melekat pada anda seperti tar’

Dua puluh tahun selepas dia menanggung penolakan di seluruh dunia ketika hubungannya dengan Presiden Bill Clinton diturunkan, Monica Lewinsky masih berusaha untuk menuntut kembali identitasnya.

“Malu akan menjadi seperti anda,” katanya kepada The Guardian dalam wawancara yang luas.

Lewinsky, 42, telah menjadi penyokong anti-buli selepas mengalami serangan balik kejam sebagai pelatih berusia 22 tahun di tengah-tengah skandal politik. Dia mengakui dalam wawancara bahawa dia “datang sangat dekat” untuk cuba bunuh diri.

“Saya rasa setiap lapisan kulit saya dan identiti saya telah merosot saya dalam ’98 dan ’99, ” katanya. Anda berasa sangat mentah dan ketakutan. “

BERKAITAN: Monica Lewinsky mengenai skandal Clinton: ‘Saya seorang dara untuk dihina’

Monica Lewinsky pada ‘salah satu hari terburuk’ dalam hidupnya

Jul.01.201403:37

Lewinsky bekerjasama dengan Vodafone untuk membuat emojis anti-bullying dan GIF selepas bercakap kepada remaja dan belajar simbol adalah cara cepat untuk “membantu seseorang yang merasa sendirian dan kecewa.” Kerja-kerja beliau dengan kempen anti-membuli telah menjadi sebahagian penting dari identiti beliau 20 tahun selepas skandal.

“Saya amat berterima kasih atas pergerakan yang ada dalam hidup saya sekarang,” katanya.

Setahun kemudian, namanya masih disuntik ke dalam perbualan politik. Dalam penampilan Disember pada hari HARI, pelopor pelopor Donald Trump berkata jika Hillary Clinton “akan memainkan kad wanita” dalam pilihan raya umum, urusan luar nikah suaminya adalah “semua akan menjadi permainan yang adil.”

Monica Lewinsky bercakap soal Clinton, cyberbullying

Mac.20.201502:39

BERKAITAN: Monica Lewinsky di TED Talk: ‘Penghinaan awam sebagai sukan darah harus berhenti’

“Anda melihat sama ada Monica Lewinsky atau Paula Jones atau ramai di antara mereka,” kata Trump.

Lewinsky ditanya oleh The Guardian jika dia bimbang bahawa Trump akan membawanya semasa kempennya jika dia menjamin pencalonan Republikan.

“Saya tidak akan menjawabnya,” katanya. “Bagaimana ini? Saya terjejas oleh apa yang berlaku di pentas dunia, tetapi saya tidak membiarkannya menghalang saya. “

Ikuti penulis TODAY.com Scott Stump di Twitter.

Loading...