Michelle Obama dalam kehidupan selepas Rumah Putih: ‘Rumah adalah di mana kita membuatnya’

Sasha Obama hidup dalam kehidupannya yang terbaik sekarang bahawa kakak perempuan Malia berada di kolej dan keluarganya telah berpindah ke rumah baru selepas lapan tahun di White House.

Michelle Obama membuka kehidupan selepas presiden suaminya dalam wawancara mengenai “The Ellen DeGeneres Show” yang disiarkan pada hari Khamis, dan jelas Sasha, 16, muncul sebagai pemenang besar di rumah baru mereka di Washington. Sementara itu, Barack Obama mendapat hujung pendek kayu itu.

“(Barack) begitu lama tidak berubah pada kesepakatan ini, ” kata bekas wanita itu.” Dia tidak mempunyai cukup ruang almari. Maaf. Dia mendapat ruang terkecil untuk jawatannya.

“Sasha benar-benar terbunuh di rumah ini, dia seperti suite dua bilik ini, ia semua dihiasi, dia seperti ruang tamu dan bilik tidur, dan dia membuatnya, jadi dia sangat membenci dia.”

Keluarga itu tinggal di Washington supaya Sasha dapat menamatkan sekolah menengah dengan rakan-rakannya. Terdapat beberapa perubahan halus yang tinggal di rumah persendirian berbanding dengan Rumah Putih.

Michelle Obama mendedahkan apa yang dilantik Melania Trump pada perasmiannya

31 Jan.201800:49

“Ia adalah sesuatu yang aneh kerana sekarang saya mempunyai pintu dan loceng pintu dan orang sebenarnya keluar ketika saya datang ke pintu saya dan saya membukanya,” kata Obama. “Dan anjing, Bo dan Sunny, tidak tahu apa yang bel pintu adalah, jadi loceng pintu berdering dan mereka seperti ‘Saya belum pernah mendengarnya sebelum ini.’ ”

Secara keseluruhan, kehidupan telah baik sejak meninggalkan White House.

“Kami berbuat baik,” katanya. “Gadis-gadis yang baik, Barack sedang bekerja, kami telah mendapat projek, jadi kami sibuk. Perjalanan, kami sudah berseronok. “

Alamat mereka telah berubah, tetapi ikatan mereka adalah sama.

“Apa yang saya pelajari dalam lapan tahun ini adalah rumah di mana kita membuatnya,” kata Obama. “Kami berada di Rumah Putih selama lapan tahun, tetapi bukan rumah, kami berada di dalamnya. Ia adalah nilai-nilai kami dan cinta kami untuk satu sama lain, dan kami hanya memindahkannya ke rumah yang lain. “

Di dalam gedung pasca White House di Obamas: Rumah besar dengan jiran terkenal

Mei.26.201602:17

Malia kini menjadi pelajar baru di Universiti Harvard, yang nampaknya bermakna dia tidak banyak berkata ketika datang ke rumah baru.

“Dia mendapat ruang di loteng di suatu tempat,” kata Obama. “Anda tidak membazir bilik di anak-anak kuliah.”

Obama juga bercakap mengenai pertukaran hadiah janggal dengan Trumps semasa perasmian Donald Trump, dan datang membawa hadiah untuk perayaan ulang tahun ke-60 DeGeneres.

Dia mendapat Ellen sebuah kotak anggur merah Franzia, beberapa Metamucil “untuk memastikan anda mengalir,” set Perfect Push-up, dan, tentu saja, seorang Barack Obama Chia Pet.

Pada catatan yang lebih serius, DeGeneres juga meminta Obama tentang perasaannya terhadap iklim politik semasa.

“Perkara yang saya pelajari dalam lapan tahun saya berada di White House adalah apa yang kita lakukan setiap hari dalam kehidupan kita, perkara-perkara baik yang kita lakukan setiap hari dan kita tahu kita melakukannya,” katanya. “Kami menunjukkan empati, kita saling menjaga, kita mempunyai banyak persamaan. Itulah yang dimaksudkan untuk memimpin dengan harapan dan tidak takut. Dan itulah yang kita miliki adalah harapan. “

Ikuti penulis TODAY.com Scott Stump di Twitter.