Kim Copeland bercakap kesedihan – dan serangan trak Berlin – 5 bulan selepas kehilangan anak, suami di Nice

Pada 14 Julai 2016, seorang lelaki yang memandu trak kotak dibajak melalui banyak pejalan kaki di Nice, Perancis, berkumpul untuk menyaksikan bunga api Bastille Day. Serangan itu membunuh 86 orang dan mencederakan ratusan orang lain.

Kim Copeland kehilangan kedua suaminya, Sean, dan anak lelaki mereka berusia 11 tahun, Brodie, dalam serangan itu. Ketiga-tiga mereka bercuti dengan dua kanak-kanak dewasa Sean di Eropah pada masa itu.

Copeland bercakap dengan HARI INI tentang menyesuaikan diri dengan kehidupan barunya selepas dia pulang ke Texas. Perbualannya adalah sebahagian daripada “2016 Voices,” siri khas esei dan wawancara dengan pembuat berita di sebalik beberapa detik terbesar tahun ini.

Wanita Texas: serangan keganasan ‘Nightmare’ di Nice membunuh suami saya, anak lelaki

Ogos.04.201602:49

Bagaimana anda melakukan hari ini??

Ia telah kasar. Kehidupan saya telah berubah terbalik, tetapi saya hanya cuba untuk mendapatkan setiap hari dan menubuhkan yang baru normal. Ia mengenai mencari tempat saya di dunia sekarang dan memikirkan bagaimana untuk menghormati Sean dan Brodie dan warisan mereka.

Sudah pasti, kejutan itu telah haus dan kesedihan telah ditetapkan dan kami memulakan proses itu. Stepkids saya (Austin dan Maegan) dan saya telah sangat dekat melalui ini dan itu membantu. Kami bangun setiap hari. Sekarang ini di mana kita berada. Sekiranya kita boleh bangun setiap pagi, membuatnya melalui siang dan tidur pada waktu malam dan ucapkan doa kita, kita baik-baik saja.

Brodie Copeland, 11-year-old who died in Nice, France attack and son of Kim Copeland
Copeland mengambil foto Brodie ini di pendirian gula-gula sekitar satu minit sebelum dia dibunuh di Nice, Perancis, serangan pengganas.Dengan hormat dari Kim Copeland

Pada hari Isnin, sebuah trak trak treler sengaja merempuh pasar Krismas yang ramai di Berlin. Ramai berbanding dengan serangan Nice. Apa yang berlaku di fikiran anda apabila anda mendengarnya?

Saya sedang bekerja semalam, tetapi saya melihat ke bawah telefon saya dan melihat saya mempunyai 10 mesej teks baru. Saya hanya terkejut. Ia membawa banyak kenangan. Dan pada berita itu, tiba-tiba saya mendengar “Brodie dan Sean Copeland dari Lakeway,” dan orang yang merujuk mereka lagi.

Ini semua membawa kembali kenangan malam itu dan kebimbangannya. Ia membawa semuanya semula ke permukaan, dan di mana dunia kita sekarang. Ianya menakutkan. Doa saya bersama orang-orang Berlin dan keluarga mangsa kerana saya tahu apa yang mereka akan lakukan.

Serangan pasaran Berlin: Polis Jerman mengatakan mereka mungkin mempunyai lelaki yang salah

20.20.201601:23

Apa yang telah menjadi pelarasan terbesar buat anda setakat ini selama lima bulan yang lalu?

Perkara pertama yang berlaku ialah bertukar 40. Hari lahir saya pada (Julai) ke-18. Itu adalah sebahagian daripada sebab kami bercuti di Eropah. Kami sepatutnya menuju ke Paris dari Nice dan merayakan ulang tahun ke-40 saya dengan makan malam di Menara Eiffel.

Sudah tentu, back-to-school adalah sukar. Brodie adalah pelakon, dia bermain baseball. Dia sangat sibuk dan hidup saya berputar di sekelilingnya. Pertama kali bas sekolah turun di jalan dan dia tidak turun adalah dahsyat. Dan kemudian ia adalah Thanksgiving pertama, yang menuju ke Krismas yang pertama.

Kim Copeland's son Brodie, she lost her son and husband in the Nice, France terror attack.
“Brodie adalah satu-satunya anak di rumah, jadi di tingkat atas dia, dengan bilik permainan dan bilik permainan video dan bilik tidurnya,” kata Kim. “Dan semuanya masih ada di tempat yang sama.”Kim Ressmann Copeland / Facebook

Dari sana saya rasa kita bergerak ke “lebih awal”. Hari lahir Sean adalah pada Januari, Valentine pertama tanpa dia pada bulan Februari, dan kemudian Mac adalah ulang tahun kami. Dan kemudian April adalah hari lahir Brodie. Ia akan menjadi yang paling awal untuk kembali. Kami akan ambil hari demi hari dan semakin kuat. Ini semua yang boleh kita lakukan sekarang.

Sean perlu memeriksa item senarai baldi sementara anda semua berada di Pamplona, ​​Sepanyol, dengan berjalan dengan lembu jantan. Terangkan apa yang Sean suka.

Dia adalah batu saya. Dia cintakan hidup saya. Dia telah dalam hidup saya untuk semua kehidupan dewasa saya. Saya berjumpa dengannya ketika saya berusia 22 tahun. Austin adalah 4 tahun ketika kami bertemu, dan dia kini 22. Sean hanyalah ayah yang paling menakjubkan untuk anak-anaknya, yang meletakkan mereka di atas semua orang. Dia suami yang luar biasa. Dia mahu hidup sepenuhnya. Dia tidak pulang ke rumah dan duduk di sofa dari tempat kerja. Dia pulang ke rumah dan kemudian kami akan keluar di atas bot, atau dia akan membuang baseball atau menunggang basikal kotorannya. Dia hanya orang seperti itu.

Dan dia meninggalkan kasut yang sangat besar untuk Maegan untuk dipenuhi. Dia pastinya model peranan yang baik untuk jenis suami yang dia mahu mempunyai beberapa hari, dan dia jenis suami yang Austin harus apabila dia berkahwin.

Kim Copeland, who lost both her husband and their son in Nice last July.
“Dia adalah cinta dalam hidup saya,” kata Copeland mengenai suaminya, Sean.Kim Copeland / Facebook

Bagaimana anda merancang untuk menghormati Sean dan Brodie?

Anak-anak dan saya telah membuat keputusan untuk membuat endowmen, sebuah biasiswa peringatan melalui besbol University of Texas untuk menghormati mereka. Ia akan menjadi “Sean and Brodie Memorial Scholarship.” Siapa pun yang menerimanya adalah No. 8, yang merupakan nombor kegemaran Brodie. Kami telah melakukan beberapa acara untuk mendapatkan wang untuk biasiswa. Ia memberikan kita tumpuan dan membantu membawa warisan mereka dan, sememangnya, memberi kita sesuatu yang produktif untuk dilakukan.

Copeland said her stepchildren, Austin and Maegan, have been crucial in her healing process.
Copeland berkata anak tirinya, Austin dan Maegan, sangat penting dalam proses penyembuhannya.Dengan hormat dari Kim Copeland

Apakah yang “normal baru” kelihatan seperti anda?

Saya sebenarnya mula bekerja di sebuah butik kecil di jalan dari rumah saya, penuh dengan wanita yang mengagumkan. Ia adalah tempat yang hebat dan bahagia, jadi saya melakukannya beberapa hari seminggu untuk keluar dari rumah dan mempunyai sosialisasi. Kemudian saya mempunyai sekumpulan gadis yang luar biasa – saya memanggil mereka suku saya – yang sentiasa ada dan memeriksa saya dan melakukan apa sahaja yang saya perlukan: membawa barangan runcit, berdoa untuk saya, apa-apa.

Dan kemudian ada kakak saya, yang kawan baik saya. Kami hanya dua tahun dan dia tinggal di San Antonio. Dia tinggal bersama saya selama tiga minggu pertama selepas serangan itu, dan dia datang dan menghabiskan hujung minggu dengan saya. Kami kehilangan ibu kami ketika berusia 9 tahun dan dia berusia 7 tahun, jadi kami telah mengalami kerugian bersama. Kami mempunyai ikatan yang sangat kuat, jadi dia pasti menjadi batu saya melalui semua ini.

Saya juga melakukan terapi sekali seminggu. Itu banyak membantu. Kami melakukan sesuatu yang dipanggil EMDR (pergerakan mata dan pemrosesan semula), yang membantu dengan PTSD, trauma dan kecemasan.

Bagaimana iman membantu anda memproses kesedihan anda??

Sean dan Brodie adalah dua buah kacang dalam satu pod. Mereka suka hidup bersama dan mereka pergi bersama. Maksud saya, mereka bersama-sama sekarang, jadi itulah banyak keselesaan kepada kita untuk mengetahui bahawa mereka berdua bersama.

Saya tahu bahawa mereka berada di tempat yang lebih baik, dan saya tahu bahawa saya akan melihat mereka pada hari itu. Jika saya tidak mempunyai kepercayaan itu, atau kepercayaan itu, saya tidak tahu saya akan melakukannya setiap hari.

Saya juga tahu bahawa Tuhan mempunyai rencana untuk saya dan hidup saya, jadi saya hanya perlu terbuka dan menunggu dia untuk mendedahkan apa yang saya perlu lakukan.

Apa yang anda mahu orang mengambil dari cerita anda? Bagaimana anda mahu Sean dan Brodie dikenang??

Orang perlu ingat untuk tidak mengambil apa-apa untuk diberikan dan hidup setiap hari seperti yang terakhir anda, kerana anda benar-benar tidak tahu bila ia berlaku. Dan jangan berpeluh kecil. Orang ramai mengadu tentang perlu memindahkan Elf mereka di Rak setiap malam. Saya suka, dengar, saya akan melakukan apa sahaja untuk dapat memindahkan Elf itu di Rak setiap malam. Biarlah perkara-perkara yang pergi dan nikmati setiap minit, dan saling mencintai.

Kim Copeland, Nice attack
Brodie dan Sean Copeland menikmati besbol belia bersama-sama.Dengan hormat dari Kim Copeland

Sean dan Brodie adalah orang bahagia yang hidup sepenuhnya. Mereka adalah pencari keseronokan dan pengembaraan yang dikasihi sehingga kita semua berusaha untuk menjalani kehidupan kita seperti itu. Sebenarnya, kata-kata terakhir dalam kehendak Sean ialah, “hidup bahagia, bersenang-senang hidup, hidup kuat, lihatlah di syurga.” Jadi itulah yang kita lakukan, cuba hidup bahagia, berusaha bersenang-senang, untuk hidup yang kuat.

Dan itu semua yang boleh kita lakukan untuk menghormati mereka.

Ikuti Eun Kyung Kim di Twitter atau Facebook.