Kathie Lee Gifford menghormati suaminya, Frank Gifford: ‘Kehidupannya adalah kejayaan’

Sehari selepas kematian pemain bola sepak hebat Frank Gifford, Hoda Kotb yang menguap mengucapkan beberapa pemikiran yang tulus dari HARI INI ADA bersama Kathie Lee Gifford tentang suaminya hampir 30 tahun.

Frank Gifford: Mengingati legenda bola sepak, ahli keluarga TODAY

10.10.201504:31

“Dia berkata ini bukanlah suatu tragedi,” kata Kotb pada hari Isnin. “Saya memegang tangannya, dan dia berkata, ‘Seorang gadis berusia 4 tahun yang mempunyai kanser adalah tragedi.’ Dia berkata Frank hidup hampir 85. Dia berkata dia menjalani kehidupan yang luar biasa, mempunyai keluarga yang luar biasa dan warisan yang luar biasa. Dia berkata hidupnya adalah kejayaan. “

The Gifford family.
Keluarga Gifford.Steve Mack / Getty Images

Gifford, yang dilantik ke Dewan Bola Sepak Pro Fame pada tahun 1977 selepas karier 12 tahun yang legenda dengan New York Giants, meninggal dunia pada penyebab semula jadi berusia 84 tahun di rumahnya di Connecticut pada hari Ahad.

BERKAITAN: Rakan, atlet, para peminat yang terukir ‘ingat Gifford

Berkahwin dengan Kathy Lee Gifford dari TODAY sejak 1986, beliau juga teringat untuk kerjayanya sebagai penganalisis dan pengulas play-by-play Emmy yang memenangi “Monday Night Football” dengan Howard Cosell dan Don Meredith dari tahun 1971-1997. Dia mempunyai dua anak dengan Gifford, Cody dan Cassidy, dan juga mempunyai tiga anak, Jeff, Kyle dan Victoria, dari perkahwinan pertamanya dengan Maxine Avis Ewart.

“Frank meninggal dunia tiba-tiba pagi ini sebab-sebab alam semulajadi di rumahnya di Connecticut,” kata keluarganya dalam satu kenyataan. “Kami bergembira dengan kehidupan yang luarbiasa yang dia istimewa untuk hidup, dan kami merasa bersyukur dan diberkati kerana telah disayangi oleh manusia yang luar biasa. Kami meminta privasi kami dihormati pada masa yang sukar ini dan kami berterima kasih atas doa anda. “

HARI INI mengenang ‘kemenangan’ Frank Gifford: Lihat momen terbaiknya

10.10.201511:18

Anggota keluarga TODAY serta pelbagai selebriti, kawan dan atlet teringat Gifford di media sosial pada hari Ahad.

Ikuti penulis TODAY.com Scott Stump di Twitter dan Google+.

Loading...