Joe Garagiola, bekas pemain utama dan pemain besbol TODAY, meninggal pada usia 90 tahun

Kami kehilangan sebahagian daripada keluarga kami hari ini apabila Joe Garagiola Sr. meninggal dunia di Scottsdale, Arizona, selepas bergelut dengan kesihatannya dalam beberapa tahun kebelakangan ini. Dia berusia 90 tahun.

Joe Garagiola with Hugh Downs and Barbara Walters
Dari kiri: NBC News ‘Hugh Downs, Barbara Walters dan Joe Garagiola pada tahun 1960-anNBC

Sebagai tuan rumah bersama dalam pameran TODAY dari 1967 hingga 1973, dan sekali lagi dari tahun 1990 hingga 1992, dia sering membuat jenaka mengenai kerjaya utama dalam sembilan musimnya pada tahun 1940-an dan 1950-an, sebagai pemain Cardinals St Louis, Pittsburgh Pirates, Chicago Cubs dan Giants New York.

Mengingati Joe Garagiola TODAY, dewan penyiar kemasyhuran

Mac.24.201602:29

Tidak lama selepas berita berlalu yang melanda Garagiola, HARI INI Matt Lauer menulis: “Tuhan, saya akan rindu Joe Garagiola, adalah sebahagian daripada jiwa persembahan kami, dan memberitahu cerita yang membuat saya ketawa sehingga saya menangis.

Dalam klip “Flashback” TODAY yang datang dari tahun 1991, Garagiola membuat wawancara dengan “The Golden Girls”. “Anda telah mengambil sijil kelahiran dan anda berkata, ‘Stuff it,'” katanya kepada Betty White, mengenai topik penuaan.

Flashback: Bintang ‘Gadis Emas’ bercakap dengan HARI INI, 1991

07.07.201502:51

Sebagai tambahan kepada waktunya di HARI INI, ia juga merupakan suara “Game of the Week” dari 1974 hingga 1988, dan meliputi Siri Dunia.

Joe DiMaggio, Joe Garagiola
Joe DiMaggio, kiri, dan Joe Garagiola pada tahun 1983Ed Rainke / AP

Garagiola menjadi penyiar sukan untuk MLB dan dimasukkan ke dalam Balai Kemasyhuran Baseball pada tahun 1991 sebelum bersara pada Februari 2013 pada usia 87 tahun.

Joe Garagiola
Joe Garagiola pada bulan April 2013Ross D. Franklin / AP

“Kami sangat sedih dengan kehilangan orang yang hebat ini yang bukan hanya dikasihi oleh kita dalam keluarganya, tetapi kepada generasi peminat baseball yang dia terpengaruh selama lapan dekadnya dalam permainan,” kata keluarganya dalam satu kenyataan yang dikeluarkan oleh Arizona Diamondbacks. “Joe menyukai permainan ini dan melepaskan cinta itu kepada keluarga, kawan-kawannya, rakan sepasukannya, pendengarnya dan semua orang yang dia jumpa sebagai pemain dan penyiar. Kesannya terhadap permainan, baik di dalam dan di luar padang, akan selamanya dirasakan.”

“Joe adalah satu-of-a-kind dan saya merasa diberkati mempunyai peluang untuk mengenali dia dan keluarganya,” kata Diamondbacks menguruskan rakan sejawatannya, Ken Kendrick. “Rasa humornya pasti menonjol kepada kita semua, tetapi mungkin lebih penting lagi, tanda yang ditinggalkannya di dalam masyarakat di sekelilingnya akan membawa warisannya untuk generasi akan datang. “