Jeb Bush, Jenna Bush Hager ingat Barbara Bush – melihat penghormatan yang menyentuh mereka

Campuran tawa dan air mata memenuhi Gereja Episcopal St Martin di Houston, Texas, semalam kerana keluarga dan kawan-kawan meraikan kehidupan Barbara Bush yang meninggal minggu lalu pada usia 92.

Anak lelaki bekas wanita pertama, Jeb Bush menyampaikan eulogy emosional yang menggambarkannya sebagai model peranan terbaik di dunia.

Jeb berkata bahawa ibunya mengajarinya dan adik-beradiknya “pentingnya perkara seperti berkata ‘tolong’ dan ‘terima kasih’ dan makan brokoli mereka,” sambil berseloroh sambil menambah bahawa pelajarnya tidak selamanya sempurna.

“Dia memanggil gayanya sebagai pemerintahan diktator yang baik, tetapi dengan jujur ​​ia tidak selalu bersikap baik,” jelasnya kepada orang ramai kira-kira 1,500 di pengkebumian swasta.

Jeb Bush: Barbara Bush adalah ‘model peranan terbaik di dunia’

Apr.22.201800:47

Tetapi Barbara, yang dikenali sebagai “penguatkuasaan” dalam keluarganya kerana cinta yang sukar, juga dikenali sebagai tulen dan sahih. Jeb bercakap dengan penuh kasih sayang dengan tanda tangannya, satu pernyataan kalung mutiara plastik dan fakta bahawa dia tidak menggelapkan rambutnya, tercekik ketika dia berkata: “Dia cantik hingga hari dia meninggal.”

Air mata benar-benar mula mengalir apabila bekas gabenor Florida memberi tumpuan kepada perkahwinannya selama 73 tahun.

George H.We berusia sembilan puluh tiga tahun. Bush, yang memakai stoking bertema buku untuk memberi penghormatan kepada komitmen isterinya untuk melek huruf, menangis kerana Jeb berkongsi surat yang indah yang ditulisnya kepadanya pada ulang tahun pernikahan ke-49 mereka.

Anak cucu Noelle Lucila Bush, Jenna Bush Hager, Marshall Lloyd Bush Rossi, Nancy LeBlond Sosa, Ashley Walker Bush dan Georgia Grace Koch bergiliran menyampaikan bacaan peribahasa.

Bekas US first lady Barbara Bush funeral
Jenna Bush Hager bercakap semasa pengebumian untuk bekas Lady Pertama Barbara Bush di Houston, Texas.Brett Coomer / EPA

Berjuang kembali air mata, Jenna membaca dari Amsal 31: 25-28, mengatakan: “Kekuatan dan martabat adalah pakaiannya (…) dia membuka mulutnya dengan kebijaksanaan, dan pengajaran kebaikan adalah pada lidahnya.”

Wartawan TODAY itu, yang berkongsi surat menyentuh minggu lalu dengan HARI INI mengucapkan selamat tinggal kepada “Ganny” yang dikasihi, berjuang melalui air mata untuk membaca bahagiannya.

Lain-lain yang memberi penghormatan di pengkebumian termasuk bekas presiden dan wanita pertama Barack dan Michelle Obama dan Bill dan Hillary Clinton serta wanita pertama semasa Melania Trump yang memanggil Barbara sebagai “Wanita Pertama yang tidak berani” dalam kenyataan terdahulu.

Pengebumian Barbara Bush: Menonton eulogies emosi

Apr.21.201802:20

Sebagai keluarga, rakan-rakan dan negara meratapi kehilangan bekas wanita pertama, Jeb berkongsi anekdot tentang hari-hari terakhirnya.

“Kali terakhir saya bersama dia, saya bertanya kepadanya tentang kematian. Adakah dia bersedia untuk pergi? Dia tidak sedih, dia berkata, ‘Jeb, saya percaya kepada Yesus, dia adalah penyelamat saya, saya tidak mahu meninggalkan ayah kamu tetapi saya tahu saya akan berada di tempat yang indah. ‘”

Perhatikan kembali detik-detik yang tidak dapat dilupakan oleh Barbara Bush pada HARI INI

Apr.21.201805:19