‘Hanya anda tunggu’: Lelaki terus berjanji untuk berkahwin dengan kekasih prasekolah, 20 tahun kemudian

Hampir 20 tahun yang lalu, Matt Grodsky yang berusia 3 tahun berdiri di depan seluruh kelas prasekolahnya, mengisytiharkan bahawa dia akan berkahwin satu hari bersama rakan sekelas Laura Scheel.

Dan pada 30 Disember 2016, dia melakukannya.

Keduanya, yang kini berusia 23 tahun, bertemu di sekolah prasekolah di Phoenix, Arizona, dan Grodsky segera ditarik ke Scheel.

“Saya tidak ingat kali pertama saya melihatnya, tetapi dia selalu seorang gadis yang membenarkan saya mengikutinya,” kata Grodsky, “Saya sentiasa cuba menarik perhatiannya dengan membaca talian dari filem seperti ‘The Lion King’ dan barang seperti itu. “

Laura and Matt in preschool
Grodsky sering cuba untuk menarik perhatian Scheel dengan memetik “The Lion King.”Baik dari Matt Grodsky dan Laura Scheel

Sebahagian daripada kenangan Grodsky dan Scheel yang paling awal adalah tentang satu sama lain – memainkan tarikh dan perjalanan ke filem (jelas dengan pendamping orang tua untuk dua lovebirds kecil).

Grodsky terasa kacau dan Scheel merasakan cara yang sama.

“Apabila anda suka seseorang, anda hanya perlu berdiri dan mengatakannya,” jelasnya, yang sebenarnya dilakukannya.

Dia mengisytiharkan cintanya kepada Scheel sebelum semua rakannya yang berusia 3- tahun dan 4 tahun, yang terbahak-bahak. Jawapan Grodsky? “Hanya anda tunggu.”

Laura and Matt
Grodsky tahu pada awal bahawa dia akan berkahwin dengan Scheel suatu hari nanti.Baik dari Matt Grodsky dan Laura Scheel

Ia akhirnya mengambil sedikit menunggu. Pasangan muda pergi ke dua sekolah rendah yang berbeza dan hilang sentuhan, hanya menonton antara satu sama lain tumbuh melalui kad Krismas tahunan kedua-dua keluarga akan menghantar satu sama lain.

Kemudian pada musim gugur tahun pertama sekolah menengah mereka, sekali lagi di dua sekolah yang berbeza, Scheel sedang mencari melalui telefon rakan dan melihat nama Grodsky. Ternyata teman Scheel telah pergi ke sekolah menengah dengan Grodsky, dan ketika temannya mengetahui bahwa mereka telah cukup item di sekolah prasekolah, dia menawarkan untuk menyambung semula mereka.

“Saya seorang pelajar baru di sekolah tinggi jadi saya suka, ‘saya tidak fikir begitu!” Kata Scheel. “Tetapi dia akhirnya memberinya nombor saya dan dia menghantar saya teks dan kami memukulnya sejak itu.”

Dua minggu kemudian, Scheel dan Grodsky berkencan. Empat tahun dan 15 tarian sekolah (tarian sekolah menengah digabungkan) kemudian, sudah tiba masanya untuk kolej – sekali lagi di dua buah sekolah yang berasingan, tetapi kali ini di dua negeri yang berasingan.

Laura and Matt at the pool
Grodsky dan Scheel telah memainkan tarikh sepanjang masa ketika mereka berada di prasekolah.Baik dari Matt Grodsky dan Laura Scheel

“Sebaik sahaja kami menamatkan pengajian di sekolah menengah, kami agak teragak-agak, kami suka,” Adakah kami tinggal bersama? Adakah kami berusaha untuk melakukannya? “Scheel menjelaskan.

Mereka membuatnya berfungsi. Scheel pergi ke Universiti Arizona Utara, manakala Grodsky pergi ke Columbia College Chicago, lebih dari 1,600 batu jauhnya. Ia tidak mudah, tetapi selepas beberapa tahun percubaan dan kesilapan yang baru, mereka mendapat satu sistem ke bawah, memikirkan jadual ketika mereka akan melawat antara satu sama lain dan menonton “Kawan” di Netflix bersama-sama ketika mereka terpisah.

Grodsky tidak menunggu sehingga mereka menamatkan pengajian untuk mengajukan persoalan. Pada 23 Mei 2015, ketika pasangan itu bersedia untuk memulakan tahun senior mereka, dia membawanya kembali ke tempat yang semuanya bermula:.

Laura and Matt get engaged
Scheel tidak melihatnya apabila Grodsky jatuh ke atas satu lutut.Baik dari Matt Grodsky dan Laura Scheel

Grodsky telah membeli cincin pertunangan dua bulan sebelum hari ini dan telah menerima berkat ayahnya. Beliau juga telah menempatkan abangnya di sekolah sebelum kedatangan mereka supaya dia dapat meletakkan dirinya di lokasi yang sempurna untuk menangkap foto masa ini.

Dalam perjalanan ke sana, Grodsky berulang kali memeriksa poketnya untuk cincin itu. Apabila mereka tiba, dia jatuh ke atas satu lutut.

“Saya suka, ‘Oh myhosh, ini berlaku?'” Kata Scheel. “Saya melihat cincin dan seperti,” Ini cantik. Saya sangat gembira dengannya. ‘”

Jawapannya – ya betul! Dan abang Grodsky membawa bakul berkelah (yang sama sekali digunakan oleh ayah Grodsky ketika dia mencadangkan kepada ibunya) penuh dengan majalah pengantin dan cider bunga yang berkilauan, kemudian sujud memberi pasangan berkelah baru untuk berkelahi.

Matt and Laura get married
Selepas 20 tahun, pasangan itu akhirnya berkata “Saya lakukan.”Molly McElenney Photography

Pada 30 Disember 2016, kekasih prasekolah berkata “Saya lakukan.”

Paman Grodsky, yang merasmikan perkahwinan itu, meletakkannya sebaik-baiknya semasa upacara mereka: “Bagi kebanyakan kanak-kanak di sekolah prasekolah, ini adalah tentang mencari makanan ringan dan tikar tidur anda, tetapi bagi mereka ia adalah mencari teman jiwa mereka.”