Drama perubatan seksi “Badan Bukti” sesuai untuk Dana Delany

LOS ANGELES (Hollywood Reporter) – Ia tidak terlalu sukar untuk melihat mengapa semua orang mahu membuat kenderaan bintang untuk Dana Delany. Dia mempunyai kehadiran skrin gila sejak kebanyakan orang bertemu dengannya di “China Beach.” Dan jika ada, ia hanya bertambah sengit kerana dia sudah tua.

Itulah sebabnya pertunjukan sedemikian seperti “Pasadena” (2001) dan “Presidio Med” (2002) sedang mencari untuk menarik minatnya. Mereka tidak berjaya, dan kemudian mengikuti rentak kasino dan filem TV dan akhirnya pemilihan yang terlalu sempurna di ABC “Desperate Housewives”. Tetapi dia boleh makan jalan pinggir bandar itu untuk makan tengah hari.

Yang mungkin menjadi sebabnya dia merasakan peranan membintangi “Badan Bukti” ABC dengan ditinggalkan. Siri ini seolah-olah benar-benar memenuhinya – sepanjang jalan sehingga tajuk.

Delany bertukar menjadi 55 pada bulan Mac dan jelas masih berjaya dilakukan di jabatan seksi. Dia ribut ke dalam “Bukti” dengan seksualiti itu bukan sahaja dalam gear tinggi (dalam salah satu tembakan pembukaan, kamera bertindih pada kakinya ketika dia keluar dari kereta) tetapi juga disokong oleh kombinasi es dan sassy yang menetapkan watak hampir-mitos.

Badan bukti, minda keluli. Ia seperti siri barunya ialah video muzik – rambut yang mengalir, winks yang menggembirakan, kasut yang dibuat untuk berjalan, perubahan pakaian yang serius – semuanya berakhir dengan dia berkata, “Bagaimana saya seperti sekarang?”

Nah, agak banyak, kerana ternyata. Kerana “Bukti” tidak akan banyak pertunjukan tanpa dia. Premis ini agak mudah: Megan Hunt (Delany) pernah menjadi seorang ahli bedah saraf bintang yang meletakkan waktu berjam-jam yang panjang untuk menjadi yang terbaik, dengan perbelanjaan yang tidak disukai keluarganya. Suaminya menceraikannya dan mendapat hak penjagaan anak perempuannya kerana Megan tidak pernah pergi ke mana-mana pesta ulang tahun anak perempuannya atau permainan bola sepak. Sesuatu seperti itu. Kemudian suatu hari, lewat untuk pembedahan, Megan berjalan cahaya, dan keretanya mendapat T-boned oleh trak. Ada kerosakan pada tangannya. Apabila dia pulih, dia akan mati dalam pembedahan, dan seorang pesakit mati. Sekiranya anda mengira, suami yang hilang itu, anak perempuan yang hilang, kehilangan kerja.

Sekarang Megan menjadi pemeriksa perubatan yang paling terlampau hidup, tetapi dia mendapati sejenis penebusan dalam kematian. Adakah anda bersedia untuk ini? Badan mereka menceritakan kisah. Dan itulah bahan neurosurgeon Megan tidak begitu peduli. Sekarang dia menggunakan pintar catur luarnya mencari petunjuk untuk melakukan jenayah.

Terdapat enam watak lain pada “Bukti,” tetapi mereka wujud terutamanya untuk berkibar-kibar di sekitar Megan Delany, mencari pengetahuan fikirannya atau menderita kejamnya, semua orang tahu. Acara itu mengingatkan para penonton bahawa Megan tidak mempunyai kawan, tetapi tidak sukar untuk melihat mengapa. Namun, siapa yang memerlukan kawan ketika anda yakin dengan diri sendiri, pintar dan panas seperti Megan? Jadi, walaupun persembahan itu tidak diragui ditubuhkan untuk Megan melembutkan ketika dia mencari penebusan dengan anak perempuannya; keterbukaan dengan kawannya yang paling dekat, Peter (Nicholas Bi); mungkin persahabatan dengan bosnya, Kate (Jeri Ryan, bercakap yang indah); dan apresiasi baru dari orang-orang – melalui orang mati – ia mungkin sama menarik untuk melihat Delany tidak pernah memberi inci sebagai Megan. Hanya letakkannya di wajah semua orang dan teruskan.

Kerana “Bukti” adalah rancangan TV dan bukan kehidupan sebenar, Delany dapat mengesan dua detektif yang ada di Bud (John Carroll Lynch) dan Samantha (Sonja Sohn), menyelesaikan jenayah dengan cara yang membuat Quincy bangga. Apabila dia berada di tempat kerja, doktor meminta nasihatnya, Rumah la, mengenai diagnosis yang sukar. Dia sentiasa betul. Dan pada akhir juruterbang, dia dapat membuktikan betapa betul dia kepada semua orang, sama seperti Angela Lansbury mengenai “Pembunuhan, Dia Wrote.” Detektif dan pembantunya mengetepikan ketika dia berjalan ke rumah suspek, skirt ketat dan pembunuh menaiki tangga batu – satu pukulan yang berkata: “Tinggal di sini, ini menunjukkan saya dan tubuh saya.

“Bukti” tidak memecahkan apa-apa alasan sebagai prosedur dan mempunyai lebih banyak masa yang cukup untuk membuat anda kelihatan di tempat lain. Tetapi sebagai kajian kes dalam bagaimana dan mengapa kenderaan bintang dibuat, ini adalah buku teks. Peminat Delany tidak mahu ketinggalan.

Loading...